To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

6 χρόνια Tribe

6 χρόνια Tribe
6 χρόνια Tribe

adb: Η Tribe συμπληρώνει φέτος έξι χρόνια «ζωής» στην ελληνική αγορά επικοινωνίας. Ποια είναι η πορεία της εταιρείας μέσα σε αυτά τα χρόνια; Τι έχει αλλάξει από τη στιγμή που ξεκινήσατε, αλλά και τι έχει παραμείνει αναλλοίωτο;

Mέσα στα έξι αυτά χρόνια πραγματικά βιώσαμε σαν αγορά το τέλος μιάς εποχής. Ήταν μια περίοδος μεγάλων αλλαγών, τόσο στα μεγέθη της αγοράς όσο και στο κλίμα και την ψυχολογία, που επανεξέτασε όχι μόνο την αξία του διαφημιστικού προϊόντος, αλλά ακόμα και το ίδιο το ζητούμενο της δημιουργικότητας. Στην Tribe, σε πείσμα των καιρών, διατηρούμε τη θετική στάση σαν βασικό χαρακτηριστικό της νοοτροπίας μας, προσεγγίζουμε τους πελάτες μας με τη διάθεση και την αποφασιστικότητα να βρούμε τις απαντήσεις στα ουσιαστικά προβλήματα που γεννά η εποχή, αξιοποιούμε τη δημιουργικότητά μας στα ζητούμενα που ορίζουν οι καινούργιες ανάγκες. Θεωρούμε τους εαυτούς μας μεταξύ των κερδισμένων στην περίοδο που διανύουμε. Τα προηγούμενα χρόνια η Tribe ήταν ανάμεσα στις πρώτες εταιρείες της αγοράς σε ρυθμό ανάπτυξης, έκτισε τις βασικές της συνεργασίες σε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ξεκίνησε καινούργιες, ανέπτυξε νέες δεξιότητες, μεγάλωσε με άτομα που μοιράστηκαν μαζί μας κοινό όραμα και κοινή επαγγελματική οπτική.

adb: Όταν ξεκίνησε η εταιρεία, η ιδρυτική ομάδα, μεταξύ άλλων, σημείωνε πως «βασισμένη σε μια ομάδα ανθρώπων που έχει επιδείξει με λαμπρό τρόπο την αποτελεσματικότητα των επαγγελματικών της αρχών, αλλά και της επικοινωνιακής της ικανότητας, η Tribe είναι το νέο \"σπίτι\" όσων, ωθούμενοι από μια σχεδόν γονιδιακή ιδιαιτερότητα, αναζητούν με μια έως ανήσυχη περιέργεια το καινούργιο και το διαφορετικό, σε ένα χώρο που το χρειάζεται τώρα περισσότερο από ποτέ». Συνεχίζετε να αναζητάτε το «καινούργιο και το διαφορετικό» και πόσο ανάγκη το έχει πλέον ο «χώρος»;

Η φράση μοιάζει σαν να ειπώθηκε χτες. Σήμερα τα θέματα που καλούμαστε σαν διαφημιστικός κλάδος να διαφοροποιήσουμε και να επαναπροσδιορίσουμε είναι μεγαλύτερα και πιο δομικά από ποτέ. Από το στρατηγικό και κοινωνικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θα πρέπει να στηριχθεί η διαφημιστική επικοινωνία για να είναι επίκαιρη και εμπνευστική στο σημερινό περιβάλλον, μέχρι το είδος του διαφημιστικού προϊόντος που ζητείται σήμερα και το ρόλο που πρέπει να παίξει μια διαφημιστική εταιρεία για να μπορέσει να προσφέρει ουσιαστική αξία στην αγορά και το διαφημιζόμενο. Στην Tribe αναζητάμε συνεχώς τρόπους να επαναπροσδιορίσουμε το αντικείμενό μας, προκειμένου να είμαστε πρωτοπόροι στη νέα εποχή.

adb: Ποιο θα λέγατε πως είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Tribe, το στοιχείο εκείνο που την καθιστά ξεχωριστή;

Σίγουρα η ολική κατανόηση των αναγκών του brand και του περιβάλλοντός του. Η ικανότητά μας να καταλαβαίνουμε πέρα από το προφανές και να εστιάζουμε κάθε φορά στην ουσία κάθε ζητούμενου. Αν ήμασταν περίεργα πλασματάκια, σίγουρα θα έπρεπε κάποιος να μας ζωγραφίσει με μεγάλα αυτιά και τεράστιες κεραίες.

adb: Τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία τα έχει πάει πολύ καλά στο κομμάτι των new business, με πιο σημαντικό, ίσως, καινούργιο λογαριασμό αυτόν της Amstel. Θέλετε να μας δώσετε κάποιες λεπτομέρειες παραπάνω για αυτές τις νέες συνεργασίες και τις δουλειές που έχετε δημιουργήσει στο πλαίσιό τους;

Μέσα στην προηγούμενη χρονιά ξεκινήσαμε μετά από spec συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία που οδήγησε στο στρατηγικό επαναλανσάρισμα της Amstel και στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας επικοινωνίας για τη μάρκα. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν και το κατά γενική ομολογία πολύ πετυχημένο λανσάρισμα της Amstel Premium Pilsner. Επίσης, μετά από spec αναλάβαμε για την ΕΚΟ το λανσάρισμα της νέας βενζίνης 95 Ekonomy, λανσάρισμα που μας έδωσε την ευκαιρία να δημουργήσουμε μια καμπάνια για το νέο προϊόν που επατοποθετεί την ΕΚΟ συνολικότερα στο σύγχρονο περιβάλλον της αγοράς. Μέσα στο 2011 συνεργαστήκαμε επίσης με την Pernod Ricard Hellas για τη δημουργία μιας έντυπης καμπάνιας advertorials για το Jameson με μια φρέσκια αντιμετώπιση, που συνδυάζει το δημιουργικό concept με το προϊοντικό content. Επίσης δημιουργήσαμε την καμπάνια λανσαρίσματος για το downtown.gr, το νέο portal-οδηγό πόλης του Ομίλου Imako. Τέλος επίσης μετά απο spec συνεργαζόμαστε με τη Lamda Development, την EKO και την Eurobank για τη δημιουργία και το λανσάρισμα της YES, μιας νέας κάρτας προνομίων για τα μεγαλύτερα malls και τα πρατήρια της ΕΚΟ.




adb: Πέρα από τα new business, όμως, έχετε να επιδείξετε και αρκετές σταθερές συνεργασίες που κρατάνε αρκετά χρόνια. Η πιο χαρακτηριστική φαντάζομαι είναι αυτή με την Eurobank, που αποτελεί κι έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες σας.

Πραγματικά, η συνεργασία με την Eurobank ξεκίνησε πριν τέσσερα περίπου χρόνια και από τότε χτίζεται και επεκτείνεται συνεχώς, δίνοντάς μας την ευκαιρία να συμβάλουμε από τη μεριά μας στη διαμόρφωση ενός megabrand που βρίσκεται με διαφορετικούς τρόπους στην καρδιά των εξελίξεων. Αυτό γίνεται μέσα από ένα πλήρες φάσμα επικοινωνιακών ενεργειών, που περιλαμβάνουν corporate επικοινωνία, προϊοντικές καμπάνιες, direct ενέργειες, είτε πιο ειδικά projects, όπως π.χ. το περιοδικό των εργαζομένων. Πρόκειται για μια συνεργασία που μας εμπνέει ιδιαίτερα, καθώς απαιτεί από τη μια μεριά τη συνεχή και συνεπή υλοποίηση μιας μακροχρόνιας στρατηγικής και από την άλλη γρήγορη προσαρμοστικότητα στο είδος της δημιουργικότητας που κάθε στιγμή απαιτεί, προκειμένου να βρίσκουμε λύσεις σε δύσκολους προβληματισμούς... Η επικοινωνία των τραπεζών αυτή την εποχή είναι ένα project με πολύπλοκες παραμέτρους, είναι μία συνεχής πρόκληση και ένα μεγάλο σχολείο.

adb: Η Tribe έχει προσφέρει αρκετές φορές αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες για κοινωφελείς σκοπούς. Θα θέλατε να μας θυμίσετε τις δουλειές αυτές, αλλά και να μας αναλύσετε τους λόγους για τους οποίους προχωράτε σε αυτές τις pro bono ενέργειες;

Στις pro bono δουλειές της Tribe περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η καμπάνια ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή που δημιουργήσαμε για το WWF, η καμπάνια καταπολέμησης της Παιδικής Παχυσαρκίας για το Υπουργείο Υγείας, η καμπάνια για τον Νηφάλιο Οδηγό της ΜΚΟ Νηφάλιοι και η φετινή καμπάνια για την προστασία των Δασών για το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Είναι αλήθεια ότι είμαστε πολύ θετικοί στο να συμμετέχουμε στο σχεδιασμό και τη δημιουργία κοινωνικών καμπανιών. Αποτελούν κατ’ αρχήν μοναδικές ευκαιρίες για τη διαφήμιση να ξεφύγει από το καθαρό εμπορικό πεδίο και να συμμετέχει στα κοινά. Έχουν από μόνες τους την πραγματική πρόκληση του να δημιουργείς τάσεις και να επηρεάζεις το κοινό σε αλλαγή στάσεων και συνηθειών. Και τέλος υπάρχει στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο κοινός στόχος με τον πελάτη για δυνατές και διαφορετικές ιδέες που να μπορούν να ξεχωρίζουν με πολύ μικρά επικοινωνιακά budgets, κάτι που μας δίνει την ευκαιρία και το χώρο για δημιουργική δουλειά.

adb: Τι επιφυλάσσει το άμεσο μέλλον για την Tribe; Υπάρχουν κάποια προγραμματισμένα βήματα ή κάποια ανακοινώσιμα νέα;

Συνεχίζουμε να κοιτάμε μπροστά κάνοντας τις όποιες ευκαιρίες της αγοράς δικές μας ευκαιρίες και εξερευνώντας νέα πεδία δράσης για την επικοινωνία των πελατών μας. Ταυτόχρονα διαμορφώνουμε τις συνθήκες μέσα στην εταιρεία ενσωματώνοντας τις νέες μορφές επικοινωνίας στον πυρήνα της σκέψης και της δομής μας, για να ανταποκριθούμε όσο καλύτερα γίνεται στις νέες ανάγκες. Εδώ θέλoυμε να τονίσουμε πως είμαστε μάλλον από τους λίγους που έχουμε προχωρήσει σε διεύρυνση της ομάδας μας αυτή την εποχή. Θέλουμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας κομμάτι μιας ευρύτερης δημιουργικής ομάδας Ελλήνων που αξιοποιούν το θετικό απόσταγμα της περιπέτειας που όλοι ζούμε, προκειμένου να κοιτάζουν το αύριο με δύναμη και αυτοπεποίθηση.




Είπαν για την Tribe…

Zέτα Κολοκοντέ, Head of Strategic Marketing -Assistant General Manager, Εurobank EFG:
«Η Tribe είναι μια πραγματικά ξεχωριστή \"φυλή\", με ΠΝΕΥΜΑ, ΗΘΟΣ και ΠΑΘΟΣ. Είναι χαρά μου να συνεργάζομαι με τους ανθρώπους της στο συνεχή \"διάλογο\" με τους πελάτες μας και το ευρύτερο τραπεζικό κοινό».

Δημήτρης Καρδασιλάρης, Marketing Manager, Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Μέσα από τη συνεργασία μας με την Tribe, αποδείχτηκε ότι οι άνθρωποί της αποτελούν μια δεμένη και αποτελεσματική ομάδα η οποία ανταποκρίθηκε στο μέγιστο στις προσδοκίες μας. Σε μια χρονιά πολύ σημαντική και απαιτητική για την Amstel οφείλω να πω ότι οι άνθρωποί της έγιναν ένα με τη δική μας ομάδα, αφουγκράστηκαν αλλά και ταυτίστηκαν με τις ανάγκες μας, εργάστηκαν συστηματικά και σκληρά για την επίτευξη των κοινών μας στόχων, με διάθεση/ζήλο, δυναμισμό, ενέργεια, προσδίδοντας μια φρέσκια, ουσιαστική, δημιουργική προσέγγιση. Μοιραστήκαμε μαζί τους στόχους και το όραμα που έχουμε για την Amstel και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την ομάδα της Tribe για την άρτια συνεργασία και την υποστήριξή της στην επιτυχημένη υλοποίηση όλων των παραπάνω. Όπως αναφέρει και το slogan της καμπάνιας μας, Tribe και Amstel η καλύτερή μας!»

Κωνσταντίνος Κουγιουμτζής, Τομεάρχης Marketing, ΕΚΟ: «Η συνεργασία της ΕΚΟ ΑΒΕΕ με τη διαφημιστική εταιρεία Tribe ξεκίνησε στις αρχές του 2011, με αφορμή το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος, της 95 Ekonomy. Δικαιώνοντας δε απόλυτα την επιλογή της ΕΚΟ, επεκτάθηκε και σε επίπεδο οργάνωσης events. Πράγματι, τα στελέχη της διαφημιστικής Tribe δικαίως κέρδισαν την εμπιστοσύνη της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, τόσο σε επίπεδο δημιουργικών εργασιών, όσο και σε επίπεδο συνεργασίας και άμεσης ανταπόκρισης, στις ανάγκες μεγιστοποίησης προβολής και επικοινωνίας των προϊόντων της. Μέσα στα πλαίσια της σύγχρονης εταιρικής και ανταγωνιστικής πραγματικότητας της πετρελαϊκής αγοράς, ο επαγγελματισμός της Tribe όχι μόνον ανέδειξε την ποιότητα των εταιρικών προϊόντων της ΕΚΟ ΑΒΕΕ με συνέπεια και επιτυχία, αλλά έθεσε τα θεμέλια για συνέχιση της εποικοδομητικής τους συνεργασίας».

Δήμητρα Σουκαρά, Διευθύντρια Marketing, Pernod Ricard Hellas: «Με την Tribe είχαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με επιτυχία σε αρκετά και διαφορετικά projects. Η εμπειρία αυτής της συνεργασίας ήταν ιδιαίτερα θετική. Ανεξάρτητα της φύσης του κάθε project, η Tribe επέδειξε με συνέπεια υψηλό επαγγελματισμό, επιχειρηματική προσέγγιση και όχι μόνο διαφημιστική, δημιουργικότητα εστιασμένη στους στόχους κάθε project. Ήταν εντυπωσιακή η φρέσκια προσέγγιση, η αίσθηση ομαδικότητας, η ανταπόκριση στους χρόνους που συμφωνήσαμε και το τελικό αποτέλεσμα συνέβαλε ιδιαίτερα στην επίτευξη των στόχων που είχαμε θέσει».

Γιάννης Αθανασιάδης, Country Marketing Director, Coca-Cola 3E: «Με την ομάδα της Tribe έχουμε αντιμετωπίσει με επιτυχία δύσκολα ζητούμενα. Η προσέγγισή τους προχωράει πάντα τη συνεργασία μπροστά, συνδυάζοντας επαγγελματισμό, καλή στρατηγική σκέψη και δημιουργικότητα που ξεπερνά το αναμενόμενο».

Γιώργος Βελλίδης, Επικεφαλής Τμήματος Επικοινωνίας, WWF Ελλάς: «Εύστοχοι, ευαίσθητοι, δημιουργικοί, τολμηροί. Αυτοί είναι οι άνθρωποι της Tribe με τους οποίους συνδέεται το WWF Ελλάς τα τελευταία πέντε χρόνια. Με την Tribe μοιραστήκαμε χαρές, αλλά και λύπες. Δημιουργήσαμε την εικόνα και ταυτότητα της εκστρατείας για την κλιματική αλλαγή \"Το κλίμα είναι στο χέρι σου\", αλλά και την καμπάνια ευαισθητοποίησης του WWF για τα δάση, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007. Η ουσία όμως της σχέσης μας με την Tribe είναι η αίσθηση ενός συνεργάτη, ο οποίος βρίσκεται pro bono διαρκώς στο πλευρό μας. Είτε αυτό αφορά σε μια απλή συμβουλή, είτε σε μια 360ο campaign».