To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τα data αλλάζουν το marketing

Τα data αλλάζουν το marketing
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε το δεύτερο συνέδριο της Tempo OMD με τίτλο “Data-ing your Business: Improve ROI with precision marketing”, προσφέροντας πολύτιμα insights στους παρευρισκόμενους.

Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 20 Σεπτεμβρίου, στο Θέατρο του Κολλεγίου Αθηνών, μπροστά σε πλήθος κόσμου από το χώρο της διαφήμισης, του marketing και των διαφημιζόμενων, το συνέδριο της Tempo OMD με τίτλο “Data-ing your Business: Improve ROI with precision marketing”.

Στόχος της Tempo με τη διεξαγωγή του συγκεκριμένου συνεδρίου ήταν να συνεισφέρει στη μεγάλη συζήτηση που γίνεται στις μέρες μας γύρω από τα data και το Martech και να επιχειρήσει να εξηγήσει τους τρόπους με τους οποίους τα data, οι τεχνολογίες και η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών και της κοινωνίας.

Στο συνέδριο συμμετείχαν, με ομιλίες και παρουσιάσεις, σημαντικά στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Αναλυτικά, ο Καθηγητής και Director του Institute for the Future, Γιώργος Γιαγκλής, μίλησε για τη σημασία του Blockchain, ενώ ο CEO της Satalia, Daniel Hulme, αναφέρθηκε στις καινοτομίες που φέρνει η ΑΙ. Οι Κώστας Χούντας και Θωμάς Μεταξάς παρουσίασαν, εκ μέρους της Tempo OMD, τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η εταιρεία για τη βελτίωση των marketing communications. O Data & Technology Strategy Director της OMD EMEA, Femi Taiwo, μίλησε για το μέλλον του MarTech, ενώ ο Director Marketing Services της Annalect, Steve Kingston, στάθηκε στην εφαρμογή της AI για τη δημιουργία κοινών. Τέλος, ο Google Cloud Country Manager για Ελλάδα, Τουρκία και Κύπρο, Onder Guler, αναφέρθηκε στη σημασία των data και στις αλλαγές που επιφέρουν στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Στις παρακάτω γραμμές οι άνθρωποι της Tempo OMD μας δίνουν όλες τις λεπτομέρειες για το συνέδριο και τα θέματα που συζητήθηκαν σε αυτό.


Νίκος Σύμπουρας, CEO

Ο ρόλος των Media Αgencies αλλάζει

Γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε στο συνέδριο της Tempo OMD; Ποιοι ήταν οι λόγοι γι’ αυτή την απόφαση και πώς πρόκειται να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια;


Η δομή και η λειτουργία της αγοράς των Media Agencies αλλάζει και μαζί και ο ρόλος μας. Η τεχνολογία, νέοι παίκτες που διεκδικούν και κερδίζουν ρόλο στην αγορά των υπηρεσιών επικοινωνίας, οι δομές των πελατών μας που και αυτές αλλάζουν, μας υποχρεώνουν να «ξαναανακαλύπτουμε» τον εαυτό μας καθημερινά. Έτσι στην Tempo OMD προσπαθούμε η καινοτομία, οι νέες υπηρεσίες, η επένδυση σε τομείς της ευρύτερης αγοράς που τώρα αναδεικνύονται και αναπτύσσονται, να είναι κομμάτι της κουλτούρας μας και της στρατηγικής μας. Γι’ αυτό, λοιπόν, επιδιώκουμε τα τελευταία χρόνια, μέσα από ημερίδες ή συνέδρια, να συμβάλουμε στη συζήτηση γύρω από σημαντικά και καινοτόμα ζητήματα της αγοράς της επικοινωνίας: πέρυσι με το συνέδριο για το youth culture, φέτος με τη διοργάνωση του Data & Analytics event. Και, φυσικά, έπεται συνέχεια. Είναι δέσμευσή μας να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία, στην εξωστρέφεια με περιεχόμενο, στους πελάτες μας, που μας εμπιστεύονται και μας «υποχρεώνουν» να βρισκόμαστε σε διαρκή κίνηση, και στους ανθρώπους μας, που είναι ο σημαντικότερος μοχλός ανάπτυξης για την εταιρεία μας.


Kώστας Χούντας
Strategy & Business Analytics Officer

H σημασία των data analytics 


Στο πρόσφατο συνέδριο “Dataing Your Business”, που διοργανώσαμε την Πέμπτη 20
Σεπτεμβρίου, στο Θέατρο Κολλεγίου Αθηνών, προσπαθήσαμε -και πιστεύουμε ότι σε μεγάλο βαθμό το πετύχαμε- να μεταγγίσουμε στο πολυπληθές ακροατήριο τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα data analytics στην Tempo OMD Hellas. Για εμάς, τα data analytics δεν είναι μόνο ένα πεδίο ενασχόλησης που πραγματικά λατρεύουμε, αλλά, πάνω απ’ όλα, είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι αποτελούν τον βασικό μοχλό ώθησης της αποδοτικότητας της επικοινωνιακής επένδυσης των πελατών μας στον μέγιστο βαθμό. Η δραστηριότητά μας εκτείνεται σε δύο μεγάλες περιοχές: τα ομαδοποιημένα δεδομένα ή aggregated data και τα big data.

Όσο περνάει ο καιρός, η μέτρηση της απόδοσης της επένδυσης στο marketing (ROI) γίνεται ζητούμενο από περισσότερους πελάτες. Η χρήση οικονομετρικών μοντέλων ή αλλιώς Marketing Mix Modeling, πάνω σε aggregated data που διαθέτει ήδη ο πελάτης, αποτελεί την απάντηση. Στοιχεία του marketing όπως πωλήσεις, τιμή, διανομή, site visits, activations αλλά και φυσικά στοιχεία επικοινωνίας όπως TV GRPs, impressions, clicks, συνδυάζονται και παράγουν αξία. Τα MMMs χρησιμοποιούν χρονοσειρές δεδομένων, για να αναδομήσουν το εκάστοτε Key Performance Indicator με τη δημιουργία οικονομετρικών μοντέλων και να δώσουν αναμφισβήτητες απαντήσεις στο τι τελικά λειτουργεί και τι όχι αναφορικά με τις επιλογές - επενδύσεις marketing που κάνει μια επιχείρηση, αυτές να ποσοτικοποιηθούν και να αποδοθεί η πραγματική βαρύτητα σε κάθε ενέργεια ξεχωριστά. Τα παραπάνω μπορεί να ακούγονται τόσο λογικής φύσεως που ίσως κάποιος να υποθέσει ότι δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για έστω και μια δόση «μαγείας». Κι όμως, η «μαγεία», η έμπνευση δηλαδή που παράγεται, προέρχεται από τη σύνθεση όλων των insights που προσφέρει η «λογική» επεξεργασία των δεδομένων όπως αυτή μοιράζεται ανάμεσα σε media agency, διαφημιστική εταιρεία και τμήμα marketing και είναι αυτή που στο τέλος προσδίδει και διασφαλίζει την υπεραξία της όλης διαδικασίας.

Με την εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας, κάθε ενέργεια που κάνει ο καταναλωτής αφήνει αποτύπωμα και παράγει δεδομένα. Τα δεδομένα αυτά αναπτύσσονται με μεγάλη ταχύτητα σε πραγματικό χρόνο και το μέγεθός τους αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό. Η συλλογή, ανάλυση και αξιοποίηση αυτών των δεδομένων απαιτεί υποδομές (cloud storage & processing, DMP) και τεχνογνωσία (Artificial Intelligence & Machine Learning). Αυτές τις υποδομές έχουμε δημιουργήσει στην Tempo OMD, μοναδικές στην ελληνική αγορά μεταξύ των media agencies. Πλεονέκτημα για τους πελάτες μας αποτελεί η δυνατότητα αναλυτικής καταγραφής και κατανόησης του consumer journey που τεκμηριώνεται από τα ψηφιακά αποτυπώματα.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως βρίσκεται στη δυνατότητά μας να κλωνοποιήσουμε τους καλύτερους πελάτες της επιχείρησης. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, το μέλλον αναμένεται πραγματικά συναρπαστικό. Το Internet of Things, δηλαδή το διαδίκτυο των πραγμάτων, η τεχνητή νοημοσύνη ή AI, και το blockchain, είναι τεχνολογίες που θα συνδυαστούν τα επόμενα χρόνια, για να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε, τον τρόπο με τον οποίο ζούμε.


Θωμάς Μεταξάς
Director of Performance Marketing & Digital

Tα οφέλη της πλατφόρμας DMP


Στην Tempo OMD επενδύουμε διαχρονικά σε εργαλεία, τεχνολογίες και τεχνογνωσία, με στόχο να εξελίσσουμε διαρκώς τη στόχευση των ψηφιακών καμπανιών των πελατών μας. Μια από αυτές τις τεχνολογίες είναι και η πλατφόρμα DMP, που εισαγάγαμε πρώτοι στην ελληνική αγορά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Μέσω της τεχνολογίας DMP απαντάμε σε διαχρονικά και καίρια ζητήματα της ψηφιακής επικοινωνίας, όπως η ενοποίηση digital data από διαφορετικές πηγές και η χρήση τους σε πραγματικό χρόνο, η διαφάνεια, καθώς και η αναβάθμιση του targeting…

Μέσω της συλλογής και επεξεργασίας στοιχείων από πολλά data sources όπως publishers sites και καμπάνιες digital, μεταξύ άλλων, έχουμε τη δυνατότητα να κατανοήσουμε σε βάθος τη συμπεριφορά και τα ενδιαφέροντα του καταναλωτή. Αναλύοντας εις βάθος το consumer journey, δηλαδή τι περιεχόμενο καταναλώνει ο χρήστης, με ποια συχνότητα, από ποιες συσκευές, καθώς και εάν έχει προβεί σε κάποιου είδους conversion, έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε custom audiences, τα οποία είναι πραγματικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες επικοινωνίας του διαφημιζόμενου.

Έχοντας πλέον δημιουργήσει ειδικά κοινά ενδιαφέροντος (custom segments) και γνωρίζοντας το consumer journey, προσεγγίζουμε αυτά τα κοινά στο πλέον κατάλληλο περιεχόμενο, έχοντας εξασφαλίσει κατά τη διαδικασία του programmatic buying first look και ποιοτικό inventory. Εξασφαλίζουμε παράλληλα ότι σερβίρουμε το σωστό μήνυμα στο κάθε κοινό, δηλαδή μήνυμα το οποίο είναι tailored ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά του κοινού και όχι ένα γενικό μήνυμα προς όλα τα κοινά. Η χρήση custom audiences μέσω του DMP έχει αποδειχθεί εξαιρετικά πολύτιμη, έχοντας πραγματικά απογειώσει την αποτελεσματικότητα των επιμέρους KPIs και σε σύγκριση με άλλους τύπους και μεθόδους targeting. Ο DMP είναι μια επένδυση που αναβαθμίζει σημαντικά τη στόχευση και την ψηφιακή επικοινωνία των πελατών μας, όχι μόνο σε media results αλλά κυρίως σε business results.
TAGS: Tempo OMD