To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Συμπληρώματα διατροφής: Αναζητώντας το «ελιξίριο» της ευζωίας

Συμπληρώματα διατροφής: Αναζητώντας το «ελιξίριο»   της ευζωίας

Η εκπαίδευση - ενημέρωση των καταναλωτών για τα οφέλη των συμπληρωμάτων διατροφής έχει δώσει νέα δυναμική στον κλάδο.

Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΙΓΟΥ

Το «ελιξίριο» που θα τους διασφαλίσει μακροζωία και καλή ποιότητα υγείας αναζητούν ένας στους δύο καταναλωτές που παίρνουν συμπληρώματα διατροφής, με τον κλάδο να αποκτά χρόνο με το χρόνο νέα δυναμική.

Στα θετικά, μάλιστα, χαρακτηριστικά της κατηγορίας αυτής περιλαμβάνεται και η πολύ καλή ενημέρωση που έχουν αποκτήσει πλέον οι καταναλωτές για τα οφέλη των συμπληρωμάτων διατροφής στην υγεία, αν και, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των επιχειρήσεων του χώρου, η ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση, τόσο για τη χρησιμότητα όσο και τη σωστή τους χρήση, παραμένει ισχυρή.

Ένας στους δύο λαμβάνουν συμπληρώματα

Σύμφωνα με κοινή έρευνα που διενήργησαν η αστική μη κερδοσκοπική εταιρία ΑΚΟΣ και το ΙΕΛΚΑ για τις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές υγιών και ασθενών ενηλίκων αναφορικά με τα συμπληρώματα διατροφής και τη χρήση τους, προέκυψε ότι το 52% λαμβάνει συμπληρώματα διατροφής, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό (72%) απ’ όσους δεν λαμβάνουν, ενδιαφέρεται να τα δοκιμάσει. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία χρησιμοποιούν συμπληρώματα διατροφής για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους (82%), περίπου ένας στους δύο τα χρησιμοποιεί για προληπτικούς λόγους (55%), αλλά και για την πρόληψη του καρκίνου (32%), ενώ σημαντική είναι και η αντιγηραντική τους δράση (24%).

Επίσης, περίπου οι μισοί (44%) επιλέγουν συμπληρώματα διατροφής με βάση τις ιδιότητες του σκευάσματος, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η σύστασή του (22%). Μόνο το 12% επηρεάζεται από το κόστος του.















Μικρότερο ποσοστό επιλέγει ευκαιριακά (5%) ή βάσει διαφήμισης (5%). Αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής συμπληρωμάτων διατροφής, περίπου οι μισοί (48%) αναφέρουν την ασφάλεια και την υγιεινή του σημείου πώλησης, το 23% την ευκολία στην εύρεση και αγορά τους, το 21% την τιμή και το 25% την επωνυμία τους.

















Tο φαρμακείο κυριαρχεί σήμερα ως κανάλι διανομής, κάτι που ωστόσο αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια με την αναβάθμιση τόσο του δικτύου των σούπερ μάρκετ, όσο και του διαδικτύου, αντίστοιχα με τις τάσεις σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Αναγκαία η συνεχής ενημέρωση

Αξιόπιστη ενημέρωση, υψηλή ποιότητα, αποτελεσματικότητα, προσιτή τιμή και σαφήνεια ως προς τα οφέλη των συμπληρωμάτων διατροφής, είναι τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώνεται η εμπορική πολιτική των εταιρειών του κλάδου, προκειμένου να απαντήσει σε αυτά που ζητά ο καταναλωτής σήμερα.






















Όπως αναφέρει η Ηρώ Κουμάκη, Εμπορική Διευθύντρια της ISOPLUS, «βασικό χαρακτηριστικό της επικοινωνίας στον κλάδο των συμπληρωμάτων διατροφής είναι η ανάγκη σωστής ενημέρωσης και εκπαίδευσης του καταναλωτή. Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια ο κλάδος των συμπληρωμάτων αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς και μεγάλο μέρος των καταναλωτών έχει ενημερωθεί και αναγνωρίζει τη χρησιμότητα και τα οφέλη των συμπληρωμάτων διατροφής. Η ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και υπενθύμιση των οφελών των συμπληρωμάτων, ωστόσο, παραμένει. Ο καταναλωτής έχει ανάγκη από ουσιαστική, ειλικρινή και έγκυρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τη δράση τους».

Ωστόσο, η ίδια επισημαίνει «πως ο κλάδος των συμπληρωμάτων διατροφής διέπεται από ένα συγκεκριμένο κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο ορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει τα brands να μιλούν στον καταναλωτή, δηλαδή τι ισχυρισμούς υγείας επιτρέπεται να κάνουν όταν παρουσιάζουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, την ένταση του ισχυρισμού κτλ. Οφείλουμε να ενημερώνουμε τον καταναλωτή με σαφήνεια, ειλικρίνεια και τρόπο κατανοητό για το τελικό όφελος των προϊόντων, αλλά και για το πλαίσιο χρήσης που προτείνεται, ώστε να απολαμβάνει τα μέγιστα οφέλη από την κατανάλωσή τους».

Όσον αφορά το τι αναζητούν οι καταναλωτές από τα προϊόντα της κατηγορίας, η κ. Κουμάκη αναφέρει την «ασφάλεια στη χρήση και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων, δεδομένου ότι πρόκειται για προϊόντα πόσιμα που αφορούν την υγεία και την ευεξία των καταναλωτών. Παράλληλα, οι καταναλωτές των συμπληρωμάτων αναζητούν αποτελεσματικά προϊόντα. Επιθυμούν να δουν άμεσα το αποτέλεσμα και το όφελος από τη χρήση του προϊόντος για τον οργανισμό τους, και κατ’ επέκταση την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής τους».

Σε ό,τι αφορά την επικοινωνιακή πολιτική, η κ. Κουμάκη τονίζει ότι «η προσέγγιση των επιχειρήσεων του κλάδου βασίζεται κυρίως σε 360ο καμπάνιες επικοινωνίας, που έχουν ως στόχο να προσεγγίσουν και να μιλήσουν στον καταναλωτή σε όλα τα μέσα που αυτός καταναλώνει, τόσο παραδοσιακά όσο και ψηφιακά, με τα ψηφιακά να κερδίζουν συνεχώς -όπως είναι λογικό- όλο και περισσότερο έδαφος. Επίσης, σημαντικές είναι οι ενέργειες που υλοποιούνται στο φυσικό σημείο πώλησης, που είναι και το σημείο όπου ο καταναλωτής κάνει την τελική επιλογή του, αλλά και οι ενέργειες στα ηλεκτρονικά φαρμακεία, τα οποία, όπως είναι γνωστό, έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και έχουν "αποσπάσει" μεγάλο ποσοστό αγορών από τον καταναλωτή των συμπληρωμάτων διατροφής».


Την αξία της σωστής ενημέρωσης των καταναλωτών, αλλά και την υψηλή ποιότητα που απαιτείται να έχουν τα συμπληρώματα διατροφής τονίζει ο Αντώνης Κοσάρης, Γενικός Διευθυντής, Power Health Hellas.















«Σημαντικά στοιχεία για την κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής, τα οποία για την Power Health αποτελούν και θεμελιώδεις αξίες, αποτελούν η υψηλή ποιότητα, η ασφάλεια στη χρήση και η αποτελεσματικότητα. Επίσης, η σύνθεση προϊόντων με φυσικά συστατικά και κλινικά αποδεδειγμένη δράση, η εύκολη πρόσβαση από τους καταναλωτές, η διαθεσιμότητά τους και, φυσικά, η δυνατότητα να καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών και να δίνουν λύση στο πρόβλημα».

Ιδιαίτερη σημασία, κατά τον κ. Κοσάρη, θα πρέπει να δίνεται από τις εταιρείες και στη σχέση τους με τους καταναλωτές, με ενέργειες που θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους, σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως αυτός της υγείας.  Όπως αναφέρει ο ίδιος, «οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να επενδύουν στη δημιουργία μιας αξιόπιστης σχέσης με τους καταναλωτές, η οποία θα βασίζεται στη συνέπεια, στο σεβασμό και στην ευθύνη από τη στιγμή που υπηρετούν τον σημαντικότερο τομέα, της υγείας, με στόχο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους. Οι υπηρεσίες marketing αλλά και των social media, που πλέον έχουν μπει δυναμικά στις ενέργειες επικοινωνίας, συνδυαστικά με εκείνες των ΜΜΕ, αποτελούν τη γέφυρα με τους καταναλωτές. Η πληροφόρηση που παρέχεται, οφείλει να είναι αξιόπιστη όσον αφορά στην επικοινωνία των προϊόντων, μέσα από τη διαρκή εκπαίδευση των καταναλωτών, αλλά και των φαρμακοποιών, σχετικά με τα συστατικά και τους θεσμοθετημένους ισχυρισμούς υγείας που φέρουν, τη δράση και τη χρήση τους. Η συνεχής ενημέρωση για το ρόλο των συμπληρωμάτων διατροφής στην υγεία και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής που προσφέρουν, έχει στρέψει το ενδιαφέρον των καταναλωτών στα εναλλακτικά προϊόντα. Πλέον, είναι περισσότερο ενημερωμένοι, γι’ αυτό και εμφανίζονται ιδιαίτερα απαιτητικοί. Επιλέγουν συνειδητά εταιρεία και προϊόν, επιζητούν εξειδικευμένες λύσεις, αναζητούν καινοτόμες και, όσο το δυνατόν, περισσότερο clean label συνθέσεις. Η αξιόπιστη ενημέρωση και η προσιτή τιμή αποτελούν σημαντικά κριτήρια επιλογής. Εδώ πρέπει να τονιστεί ο ρόλος και η συμβολή του φαρμακοποιού στον οποίο θα ανατρέξουν ζητώντας συμβουλές, επιστημονική και έγκυρη ενημέρωση», καταλήγει ο κ. Κοσάρης.