To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αυτοκίνητο: Η κρίση ανέδειξε νέα μέσα

Αυτοκίνητο: Η κρίση ανέδειξε νέα μέσα
Αυτοκίνητο: Η κρίση ανέδειξε νέα μέσα
Γράφει ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ
 
Η διαφοροποίηση των αξιών, των αναγκών και των προτεραιοτήτων του καταναλωτή, είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια, με συνέπεια να έχει αλλάξει και η στρατηγική προσέγγιση της επικοινωνίας της. Σύμφωνα με την Marketing & Communication Senior Manager της Mercedes-Benz Hellas, Μάρθα Καμπύλη«Η επικοινωνία, επηρεασμένη από την κρίση, έχει αλλάξει στρατηγική προσέγγιση, τονίζεται πλέον περισσότερο το value for money, χωρίς να υποτιμάται το brand equity. Ειδικά στον κλάδο του αυτοκινήτου, το τοπίο έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς έχουν διαφοροποιηθεί οι αξίες, οι ανάγκες και οι προτεραιότητες του καταναλωτή, αλλά και τα κριτήρια με τα οποία προβαίνει σε αγορές. Ο εν δυνάμει πελάτης δεν επιλέγει πλέον παρορμητικά μόνο με βάση το συναίσθημα, αλλά με τη λογική και το added value που αντιλαμβάνεται. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η επικέντρωση γίνεται με βάση τα γενικότερα οφέλη που θα αποκομίσει ο πελάτης από τη χρήση του συγκεκριμένου οχήματος, όπως η χαμηλή κατανάλωση, οι χαμηλές εκπομπές ρύπων, η κυκλοφορία στον πράσινο δακτύλιο, τα χαμηλά τέλη, χωρίς να παραμελούνται οι «κλασικές» αξίες όπως η ασφάλεια, η άνεση, η ποιότητα κατασκευής, η τεχνολογία, η αξιοπιστία της μάρκας, οι παρεχόμενες υπηρεσίες». Σε ότι αφορά τη στρατηγική της εταιρείας που εκπροσωπεί (Mercedes-Benz Hellas), η κ. Καμπύλη ξεκαθαρίζει: «Η στρατηγική του ομίλου γενικά στηρίζεται σε 3 πυλώνες: Α. Όραμα για οδήγηση χωρίς ατυχήματα, Β. Όραμα για οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων, Γ. Digital life. Ο τελευταίος αυτός πυλώνας στρατηγικής περιλαμβάνει κάθε νέα ψηφιακή δυνατότητα που μπορεί να ενταχθεί στην τεχνολογία του αυτοκινήτου, ακόμη και αν αυτή η τεχνολογική εξέλιξη αφορά απλά στην ευκαιρία/δυνατότητα του οδηγού να δημοσιεύει στα social media φωτογραφία από την κίνηση στα διόδια μπροστά του! Ταυτόχρονα με αυτές τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, νέα προϊόντα που απευθύνονται και σε νεαρότερο κοινό, απαιτούν νέα προσέγγιση ως προς την επικοινωνία, η οποία, σε συνάρτηση και με τη γενική στρατηγική, πρέπει αντίστοιχα να είναι στοχευμένη, ολιστική και άμεση! Η Mercedes-Benz έχει εμπλουτίσει την γκάμα της με νέα προϊόντα (νέα A-Class και CLA) που απευθύνονται σε αυτό το κοινό. Πρόκειται για δύο νέα μοντέλα με πρωτοποριακό σχεδιασμό και υψηλή αισθητική, σπορ χαρακτήρα, πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό και ελκυστική τιμή!».
 
Στην εμφανή επιρροή, βάσει μετρήσιμων στοιχείων, της οικονομικής κρίσης στην αγορά αυτοκινήτου, αναφέρθηκε η Marketing Manager της BMW Group Hellas, Νοέλ Σακελλαροπούλου, αναλύοντας παράλληλα τη στρατηγική που ακολουθεί τη δεδομένη περίοδο το εν Ελλάδι παράρτημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει εντονότατα την αγορά αυτοκινήτου και αυτό είχε σαν άμεσο και προφανές αποτέλεσμα τη μείωση του budget που διατίθεται για ενέργειες marketing. Αυτό φαίνεται τόσο από τις μετρήσιμες πηγές που καταγράφουν τη δαπάνη των διαφημιζόμενων, αλλά και από τη γενικότερη αίσθηση που δημιουργείται από την έλλειψη ή τη μείωση του μεγέθους εκδηλώσεων, χορηγιών και ενεργειών below the line. Η στρατηγική της BMW Hellas την περίοδο της κρίσης, ήταν να προσαρμοστεί στα νέα μεγέθη και τις τάσεις της αγοράς. Επενδύοντας σε μοντέλα όπως η Σειρά 1, Σειρά 3 και Χ1, ειδικά στη νέα έκδοση 1.600cc που λανσάρεται τον Απρίλιο 2013, στόχος είναι να προσφέρουμε λύσεις η οποίες καλύπτουν τις νέες ανάγκες του έλληνα καταναλωτή για μεγαλύτερη οικονομία και πρακτικότητα. Ταυτόχρονα, επενδύουμε σε ενέργειες οι οποίες στοχεύουν στο να διατηρήσουμε την εικόνα της μάρκας και την εξυπηρέτηση των πελατών μας ψηλά, όπως π.χ. σε νέα συστήματα CRM, σε αναβάθμιση των ηλεκτρονικών μας υπηρεσιών κ.λπ.» σχολίασε η κ. Σακελλαροπούλου.
 
Νέα μέσα και εργαλεία
 
Λόγο για ανάγκη της επικοινωνίας να στραφεί σε νέα εργαλεία και μέσα, έκανε η Corporate Communication Director της Fiat Group Automobiles Hellas, Κορίνα Πατέλη. «Είναι αλήθεια ότι η περίοδος που διανύουμε είναι εξαιρετικά δύσκολη για τη χώρα μας και δυστυχώς η αγορά της επικοινωνίας δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από το ευρύτερο κλίμα. Εμείς όμως δεν μπορούμε να μένουμε σε αυτό. Ως μέλος μιας εταιρείας που έχει στο DNA της την πρόοδο και την ανάπτυξη συνολικά, ακούμε τις ανάγκες της εποχής και εξελισσόμαστε σε ένα νέο περιβάλλον που κι εμείς οι ίδιοι βοηθάμε να διαμορφωθεί. Στην πραγματικότητα, παρατηρείται μια στροφή της επικοινωνίας σε νέα εργαλεία και μέσα, που τοποθετούν, ουσιαστικά, στο επίκεντρό τους το χρήστη, κάνοντάς τον συμμέτοχο της διαδικασίας. Αυτό δεν είναι κάτι που θα πρέπει να τρομάζει τον κόσμο της επικοινωνίας, αλλά μια εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο σε νέα κανάλια, φρέσκιες ιδέες και μας προχωράει σαν ανθρώπους και επαγγελματίες» τόνισε αρχικά η κ. Πατέλη και συνέχισε: «Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι, ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, η εξέλιξη ενός επιτυχημένου marketing mix κρίνεται ακόμα πιο σημαντική, με τη χρήση εργαλείων που προσεγγίζουν τόσο άμεσα όσο και έμμεσα τους καταναλωτές, με συνέπεια, αλήθεια και σεβασμό προς το υπάρχον και το δυνητικό κοινό μας».
 
Ο κυρίαρχος ρόλος της τιμής
 
Από την πλευρά του, ο Διευθυντής Marketing της Volvo Car Hellas, Αλέξανδρος Κωστήρογλου, επισημαίνει πως το βάρος της επικοινωνίας της αγοράς αυτοκινήτου πέφτει, κατά βάση, στην τιμή, ενώ αναφέρεται και στον κύριο άξονα της επικοινωνιακής στρατηγικής της εταιρείας του.  «Η οικονομική κρίση έχει πρωτίστως αλλάξει τη συμπεριφορά του καταναλωτή, ο οποίος απορρίπτει πλέον εφήμερες λύσεις ή εντυπωσιασμούς και αναζητά πραγματικές αξίες, όπως η ποιότητα και η τεχνολογία. Επομένως, έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα και η επικοινωνία, με την τιμή να παίζει κυρίαρχο ρόλο, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στη Volvo, που πρεσβεύει τη διακριτική, σκανδιναβική πολυτέλεια και τη φιλοσοφία “designed around you”, εστιάζουμε στην παροιμιώδη υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία των αυτοκινήτων μας, που τα καθιστούν μια επιλογή που αντέχει στο χρόνο, στην τεχνογνωσία στους κινητήρες diesel, που εξασφαλίζει εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση και κόστος χρήσης, καθώς και στην τεχνολογία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας: Τα πρωτοποριακά συστήματα όπως το City Safety (που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μπροστά από προπορευόμενο όχημα σε περίπτωση κινδύνου, αποφεύγοντας μεταξύ άλλων και τις μικροζημιές στην πόλη) και ο αερόσακος πεζών είναι μέρος μόνο της τεχνολογίας που ανέδειξε το Νέο Volvo V40 ως το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών του αναγνωρισμένου φορέα EuroNCAP» τόνισε ο κ. Κωστήρογλου.
 
Περιορισμός των μέσων προβολής
 
Για τον Marketing Manager Hyundai & Kia του Davari Group, Νίκο Αρμενάκη, οι επικοινωνιακές ενέργειες των εταιρειών αυτοκινήτων έχουν περιοριστεί, πλέον, μονάχα στα μέσα εκείνα που σχετίζονται με τα προϊόντα τους. «Οι πρώτες ενέργειες που έγιναν ως αντίδραση στην οικονομική κρίση, αφορούσαν τον περιορισμό του budget στην επικοινωνία. Επανεκτιμήθηκαν οι ενέργειες ATL, σχεδόν εξαφανίστηκαν οι BTL, και τελικά παρέμεινε η παρουσία μόνο στα μέσα εκείνα που είναι απόλυτα σχετικά με το προϊόν μας, καθώς και σε εκείνα που αναπροσάρμοσαν τους τιμοκαταλόγους τους σύμφωνα με την νέα πραγματικότητα που βιώνουμε. Ειδικά στην πρώτη κατηγορία, δεσπόζουσα θέση στην προτίμηση μας έχει ο ειδικός Τύπος (έντυπος και ηλεκτρονικός), ο οποίος παρότι αποδυναμωμένος,  παραμένει το πιο κατάλληλο μέσο για να αποδώσει τον πολυδιάστατο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου και τις ιδιαίτερες αρετές του. Αντίστοιχα σημαντική παραμένει και η τηλεοπτική παρουσία, η οποία λόγω της αναπροσαρμογής του κόστους της παραμένει ένα πολύ ελκυστικό μέσο για την ταχεία γνωστοποίηση ενός νέου ή μιας ειδικής τιμής» σημείωσε ο κ. Αρμενάκης και συνέχισε, αναφερόμενος στη γενικότερη αναδιοργάνωση του marketing, ελέω κρίσης: «Όσον αφορά το marketing γενικότερα, η οικονομική κρίση ήταν η αιτία να αναδιοργανωθούν οι λειτουργίες και οι προτεραιότητες . Δόθηκε μεγαλύτερη βαρύτητα στην δομή του προϊόντος και στην τιμή που αυτό προσφέρεται, απλουστεύτηκε η γκάμα και προσαρμόστηκε στις νέες ανάγκες των καταναλωτών. Παράλληλα περιορίστηκαν οι έρευνες αγοράς και η προσπάθεια ανάπτυξης/παρουσίας σε κλάδους που παρουσιάζουν μικρό εμπορικό ενδιαφέρον».
 
Άμεση & εύκολη πρόσβαση σε πλήθος δεδομένων
 
Η δυνατότητα που προσφέρει στους πελάτες μιας μάρκας, να έχουν άμεση κι εύκολη πρόσβαση σε πολλά δεδομένα, είναι το στοιχείο που ξεχωρίζει το Διαδίκτυο, σαν μέσο προβολής, σύμφωνα με την κ. Καμπύλη. «Το Διαδίκτυο έδωσε στους πελάτες και τους θαυμαστές της μάρκας τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε πολλά δεδομένα, γρήγορα και εύκολα. Αυτό διαμόρφωσε μια απαιτητική συμπεριφορά που δεν αποδέχεται έλλειψη ή καθυστέρηση στην παροχή πληροφοριών για κανέναν λόγο. Έτσι, η δημιουργία και η συνεχής ενημέρωση ενός site, που έχει υποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τα παραδοσιακά μέσα πληροφόρησης, π.χ. προσπέκτους, έντυπους τιμοκαταλόγους, εγχειρίδια χρήσης κ.α., αποτελεί πρόκληση για κάθε οργανισμό, που οφείλει να το διατηρεί πλήρες, ελκυστικό και σε καμία περίπτωση χαοτικό. Παράλληλα, με τη δυνατότητα της ανάρτησης μεγάλου όγκου δεδομένων χωρίς μεγάλο κόστος, αυξάνεται η ανάγκη διοχέτευσης αναγνωστών-πελατών σε αυτό το site, με πρώτη εύκολη λύση τη δημιουργία διαφημιστικού περιεχομένου σε δημοφιλή sites που θα καθοδηγούν το κοινό-στόχο στο περιεχόμενο-στόχο! Έτσι, το Διαδίκτυο αξιοποιήθηκε αφενός για να αποτελέσει μια πρώτης τάξης πηγή πληροφόρησης και αφετέρου για διαφήμιση. Αυτή τη στιγμή το site www.mercedes-benz.gr είναι και θα εξακολουθήσει να είναι το βασικό σημείο αναφοράς για τους περιηγητές του Διαδικτύου που ενδιαφέρονται για ένα αυτοκίνητο που να χαρακτηρίζεται από τελειότητα (άνεση-ποιότητα-ασφάλεια), υπευθυνότητα (εξυπηρέτηση-βιωσιμότητα-καινοτομία) και προσωπικότητα που συναρπάζει (επιδόσεις, σχεδιασμός, στυλ)» τόνισε αρχικά η κ. Καμπύλη και συνέχισε, αναφερόμενη στην απρόσμενη εισβολή των social media στο χώρο της διαφήμισης: «Τα social media εισέβαλαν απρόσμενα στον κόσμο της διαφήμισης, της ενημέρωσης και της εξυπηρέτησης του πελάτη, προκαλώντας μία ακόμη επανάσταση, αντικείμενο μελέτης για τις επόμενες γενιές. Η Mercedes-Benz δεν έμεινε φυσικά έξω από τις εξελίξεις και έχει επενδύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια ώστε να αξιοποιήσει τη δυναμική των ίδιων της των θαυμαστών! Έχει γίνει σαφές ότι το ζητούμενο πια δεν είναι απλά η προσέλκυση του πελάτη και η διαμόρφωση μια καλής εικόνας στη συνείδησή του, αλλά η δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας, που θα τον δεσμεύει, θα τον εκπαιδεύει, θα τον ενθουσιάζει και θα τον κάνει από θερμό υποστηρικτή, παθιασμένο ευαγγελιστή της μάρκας! Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία εξωστρέφειας, για άνοιγμα ενός διαύλου επικοινωνίας, που μας επιτρέπει να αφουγκραζόμαστε τον πελάτη ανά πάσα στιγμή, να βλέπουμε τις αντιδράσεις του, τις προτιμήσεις του και τις προτεραιότητές του, να δημιουργείται από το μοναδικό αυτό κοινό, ένα πρωτότυπο αυθεντικό περιεχόμενο ανεκτίμητης αξίας για τη μάρκα. Θαυμαστές, followers, ανταγωνιστές, μα πάνω από όλα surfers που βρίσκουν το «κύμα», απολαμβάνουν τη διαδρομή μέχρι να βγουν στην παραλία και στη συνέχεια να ανακαλύψουν το επόμενο μεγάλο “κύμα”-trend. Και σίγουρα θα υπάρξουν και άλλα και ο καταναλωτής θα αναζητά πάντα το επόμενο, το μεγαλύτερο, το καλύτερο. Θα είμαστε εκεί! Μια υπόσχεση που είμαστε χαρούμενοι να πραγματοποιούμε, καθώς στη φιλοσοφία μας το marketing είναι επένδυση, όχι κέντρο κόστους!».
 
Χαμηλό κόστος κι έξυπνο marketing
 
Βασικά εργαλεία για την επικοινωνία της BMW Hellas είναι σήμερα τα social media, σύμφωνα με την κ. Σακελλαροπούλου, καθώς, πέραν του χαμηλού τους κόστους, διακρίνονται για τις έξυπνες Marketing λύσεις που προσφέρουν. «Το διαδίκτυο και κυρίως τα social media αποτελούν πλέον βασικά μέσα επικοινωνίας της BMW Hellas. Πέρα από το χαμηλό κόστος αυτών των μέσων που τα καθιστούν ιδιαίτερα δελεαστικά σε περιόδους όπου πλέον «μετράνε» οι έξυπνες και οικονομικές ιδέες στο marketing, έχουν επιφέρει και βασικές αλλαγές στον τρόπο συμπεριφοράς των καταναλωτών. Βλέπουμε δηλαδή μία τεράστια ενασχόληση με τα social media, τα οποία πλέον υποκαθιστούν πολλά από τα μέσα ενημέρωσης που χρησιμοποιούνταν έως σήμερα, λειτουργούν σαν τρόπο επιβεβαίωσης επιλογών και αποκτούν ακόμα και εμπορική δύναμη. Με βάση τα παραπάνω, στόχος μας είναι να έχουμε έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο σε επίπεδο ενημέρωσης αλλά και με τρόπους που εμπλέκουν εντονότερα τους φίλους της BMW, όπως π.χ. με διασκεδαστικά apps, διαγωνισμούς αλλά ακόμα και με τη διοργάνωση δραστηριοτήτων αποκλειστικά για τους φίλους μας στα social media όπως το διήμερο test drive της X1 που διοργανώθηκε το Φεβρουάριο για τους φίλους μας στο Facebook με παράδοση του αυτοκινήτου στο χώρο τους» υπογράμμισε η Marketing Manager της BMW Group Hellas.    
 
Η αξία της γνώμης του καταναλωτή για το brand
 
Από την πλευρά της, η κ. Πατέλη σημειώνει τη δυνατότητα που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα στη Fiat να αφουγκράζεται τη γνώμη των καταναλωτών με διάφορους τρόπους. «Η Fiat, πρωτοπόρος πάντα σε όλους τους τομείς, αναγνωρίζει την αξία των νέων μέσων και επενδύει σε τομείς όπως οι νέες τεχνολογίες και η διαδραστικότητα. Σε αυτό το νέο ψηφιακό περιβάλλον, όπου όλοι οι χρήστες είναι πιθανοί υποστηρικτές-ή δυσφημιστές- ενός brand, η δυνατότητα του να αφουγκραζόμαστε τη γνώμη των καταναλωτών με όλους τους τρόπους είναι υψίστης σημασίας και άξονας των ενεργειών μας. Το ζήτημα των νέων τεχνολογιών αποκτά άλλη διάσταση όταν κάποιος αναλογιστεί την αμεσότητα και μαζικότητα με την οποία μπορεί να επικοινωνηθεί η γνώμη ενός καταναλωτή για το προϊόν μας. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να μιλάμε με τον κόσμο με ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας, δίνοντάς του τη δυνατότητα να μας μιλήσουν για ό,τι τους αρέσει στα προϊόντα που προσφέρουμε. Αξίες όπως η διαφάνεια και η αυθεντικότητα είναι το νόμισμα με τη μεγαλύτερη αξία σε αυτό το περιβάλλον» υπογράμμισε η Corporate Communication Director της Fiat Group Automobiles Hellas.
 
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Αρμενάκης επισημαίνει τη χρήση των social media, ως μέσων που επιτρέπουν το «χτίσιμο» σχέσης ανάμεσα στη μάρκα και τους fans της: «Το διαδίκτυο σίγουρα προσφέρει αστείρευτες δυνατότητες προβολής, και υποχρεωτικά έπρεπε να επιλεχθούν αυτές που ταιριάζουν περισσότερο σε κάθε προϊόν την συγκεκριμένη στιγμή, είτε αυτό είναι η παροχή εις βάθους πληροφόρησης κατόπιν αρχικού ερεθίσματος από κάποιο συμβατικό μέσο, είτε η στόχευση ενός κοινού βάση των συνηθειών του και των αναγκών του. Αντίστοιχα τα social media χρησιμοποιούνται όχι ως μαζικό μέσο που απευθύνεται σε όλους, αλλά για το “χτίσιμο” μιας πιο θερμής και μακροχρόνιας σχέσης με τους ανθρώπους που έχουν επιλέξει να μαθαίνουν τα νέα της εταιρείας. Σε αυτούς παρέχεται μοναδικό περιεχόμενο και πληροφορίες , ακόμα και ασήμαντες για άλλους, με σκοπό να τους κάνουν κομμάτι της οικογένειας και να τους παρέχουν την ικανοποίηση ότι γνωρίζουν τα πάντα για την μάρκα. Πιο απλά, μέσω των social media δεν αγοράζουμε «φίλους», αλλά προσπαθούμε να δημιουργήσουμε πρεσβευτές της μάρκας, ανθρώπους που μοιράζονται τις αξίες και το όραμα μας».
 
Ο «πλούτος» των ψηφιακών Μέσων
 
Ιδιαίτερα σημαντικά για την επικοινωνία της Volvo και όχι μόνο, θεωρεί ο κ. Κωστήρογλου τα ψηφιακά Μέσα, καθώς προσφέρουν στον πελάτη τη δυνατότητα να έρθει σε απευθείας επαφή με τη μάρκα. «Τα ψηφιακά Μέσα είναι από τη φύση τους πιο «πλούσια» και έτσι αναβαθμίζουν την εμπειρία του (υποψήφιου) πελάτη με τη μάρκα. Στη σελίδα της Volvo στο facebook, για παράδειγμα, μπορεί κανείς να δει video με αναπαραστάσεις και τεχνική επεξήγηση της λειτουργίας του αερόσακου πεζού από τους δημιουργούς του, κάτι που είναι αδύνατο σε μια παραδοσιακή καταχώρηση. Επομένως, βασικό στοιχείο για την αξιοποίησή τους είναι η διαδραστικότητα. Να μπορεί δηλαδή ο επισκέπτης της ιστοσελίδας ή ο facebook fan να «συνδιαλέγεται» με τη μάρκα. Για τους λόγους αυτούς φροντίζουμε ώστε αφενός το content να είναι τέτοιο που να δίνει όλη την εμπειρία της μάρκας, όλα εκείνα τα επιμέρους στοιχεία που αναδεικνύουν τους συναισθηματικούς παράγοντες που κάνουν κάποιον να επιλέξει Volvo. Και αφετέρου, φροντίζουμε ώστε να μπορεί να έρθει άμεσα σε επαφή με το δίκτυο των διανομέων, να μιλήσει με άλλους φίλους της μάρκας ή να μοιραστεί την προσωπική του εμπειρία από την καθημερινή συμβίωσή του με ένα Volvo. Παράλληλα, όλοι οι επίσημοι διανομείς Volvo στην Ευρώπη και στην Ελλάδα διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένα από τη Volvo iPads, τα οποία περιέχουν video που επεξηγούν τη λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας της Volvo, περιγραφή του σκανδιναβικού design από τους ίδιους τους σχεδιαστές, configurator και άλλες δυνατότητες, που βοηθούν τον υποψήφιο πελάτη να κατανοήσει σε βάθος τη φιλοσοφία της Volvo γύρω από τον άνθρωπο» υπογράμμισε ο Διευθυντής Marketing της Volvo Car Hellas.