To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αύξηση με μέτρο

Αύξηση με μέτρο
Με τις συνέπειες του Brexit να μην έχουν αποτυπωθεί ακόμα σε αριθμούς, οι μεγάλοι όμιλοι επικοινωνίας είδαν τους τζίρους τους να αυξάνονται με μετριοπάθεια στο πρώτο εξάμηνο του 2016.

Θετική πορεία κατέγραψαν σε γενικές γραμμές στο πρώτο εξάμηνο του 2016 οι "μεγάλοι" του χώρου της επικοινωνίας, αν και χωρίς να καταγράφονται εντυπωσιακές επιδόσεις.

Ανοδικά το WPP Group

Αύξηση σε κέρδη και έσοδα παρουσίασε για το δεύτερο οικονομικό του τρίμηνο ο όμιλος διαφήμισης και επικοινωνίας WPP, παρά την επιβράδυνση ανάπτυξης στο Ηνωμένο Βασίλειο, εξαιτίας της απόφασης για Brexit. Συγκεκριμένα, ο όμιλος γνώρισε βελτίωση 3,5% στο Ηνωμένο Βασίλειο σε σύγκριση με το 4,7% του πρώτου τριμήνου, ενώ παρόμοια ήταν η εξέλιξη στις καθαρές πωλήσεις. Τα δημοσιευμένα κέρδη έφτασαν στα 1017 εκατομμύρια δολάρια, με τον παγκόσμιο τζίρο να ανέρχεται σε 8,6 δισ. δολάρια για το πρώτο εξάμηνο. Σε ανακοίνωσή του, ο WPP απέδωσε την επιβράδυνση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, που αντιστοιχεί στο 14% των συνολικών του εσόδων, στην "αβεβαιότητα που δημιουργήθηκε πριν το δημοψήφισμα για το Brexit". Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιφέρεια για τον όμιλο ήταν αυτή της Δυτικής Ηπειρωτικής Ευρώπης (αντιστοιχεί στο 20% των συνολικών επιχειρήσεων), με Γερμανία και Γαλλία να ξεχωρίσουν, ενώ η αύξηση εσόδων για το δεύτερο τρίμηνο άγγιξε το 6,2%. Στις παραδοσιακά αναπτυσσόμενες περιφέρειες Ασίας Ειρηνικού, Λατινικής Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,4%. Στη Βόρεια Αμερική, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,2%. Επιπλέον, ο όμιλος υποστήριξε πως οι New-business επιτυχίες άγγιξαν τα 3 δισ. δολάρια στο πρώτο μισό του έτους, από τα αντίστοιχα περσινά 2 δισ.  
 
Χαμηλοί οι ρυθμοί ανάπτυξης του Havas

Από την πλευρά του, ο Havas είδε την οργανική αύξηση να φτάνει στο 2,7% στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, παρουσιάζοντας επιβράδυνση από το 3,4% του πρώτου τριμήνου, ενώ τα έσοδα στο διάστημα Απριλίου-Ιουνίου ανήλθαν σε 645 εκατομμύρια δολάρια από τα 562 του προηγούμενου τριμήνου. Στη Βόρεια Αμερική, η οργανική ανάπτυξη άγγιξε το 0,3% για το δεύτερο τρίμηνο, παρουσιάζοντας κάμψη από το 1,2% του προηγούμενου τριμήνου. Ωστόσο, τα έσοδα ανέβηκαν στα 218 εκατομμύρια από τα 208, χάρη κυρίως στην εξαγορά της καναδικής digital εταιρείας TP1. Σε αντίθεση με τις "φτωχές" επιδόσεις στη Βόρεια Αμερική, ο όμιλος είχε "ικανοποιητικά αποτελέσματα" σε Ευρώπη και Λατινική Αμερική, ενώ στην Ασία οι επιδόσεις χαρακτηρίστηκαν "εξαιρετικές". Συγκεκριμένα, οι τιμές οργανικής ανάπτυξης σε Ευρώπη και Λατινική Αμερική ήταν 3,4% και 2,6% αντίστοιχα, αν και επιβραδύνθηκαν σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο (4,1% και 11,4%). Ασία Ειρηνικός και Αφρική είχαν οργανική ανάπτυξη 8,9% σε σύγκριση με το 4,3% του πρώτου τριμήνου. Συνολικά, στο πρώτο μισό του έτους, ο Havas παρουσίασε ανάπτυξη 3%, με τα ομιλικά έσοδα να αυξάνονται κατά 5,2% και να φτάνουν στα 1,2 δισ. δολάρια. Ο όμιλος παρουσίασε new business με καθαρή αξία 1,76 δισ. δολαρίων για το εξεταζόμενο διάστημα, τα 888 εκατ. των οποίων συγκεντρώθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο.

Μέσα στον αρχικό του στόχο ο Interpublic

Ετήσια αύξηση 3,7% στα οργανικά του έσοδα για το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς παρουσίασε ο όμιλος Interpublic. Ο ιδιοκτήτης των McCann και FCB Inferno υποστήριξε πως βρίσκεται ακόμα σε τροχιά για να φτάσει στον "μεγάλο στόχο" που είναι η ποσοστιαία αύξηση 3-4% για το σύνολο του έτους, έπειτα από την οργανική αύξηση 6,7% στο πρώτο τρίμηνο και 5,1% για το σύνολο του εξαμήνου. Τα έσοδα του IPG για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 2,2%, φτάνοντας στα 1,92 δισ. δολάρια, με τα έσοδα του εξαμήνου να βελτιώνονται επίσης κατά 3%, αγγίζοντας τα 3,66 δισ. δολάρια. Η αύξηση 3,7% στα οργανικά έσοδα ακολουθήθηκε από αυτή του 4,6% στις Ηνωμένες Πολιτείες και 2,3% σε διεθνές επίπεδο. Το λειτουργικό περιθώριο του ομίλου marketing και επικοινωνίας έφτασε στο 11,2%, ελαφρά μειωμένο από το 11,5% του δευτέρου τριμήνου του 2015, ενώ τα λειτουργικά εισοδήματα για το τρίμηνο Απρίλιος-Ιούνιος ήταν 224,8 εκατομμύρια, αυξημένα κατά 4,2%. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα αυτά, ο chairman και chief executive του IPG, Michael Roth υποστήριξε: «Η υψηλή ποιότητα των ανθρώπων μας και η αποτελεσματικότητα των προσφορών μας για λογαριασμό των πελατών, είναι τα στοιχεία που οδήγησαν σε ισχυρή οργανική ανάπτυξη. Κοιτάζοντας μπροστά, θα παραμείνουμε προσεκτικοί στα κόστη και θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στην επίτευξη στην κατάλληλων μεγεθών κέρδους».

Η νέα δομή αποδίδει για τον Publicis

Αύξηση εσόδων που έφτασε στο 4,6% για το πρώτο μισό του 2016 κατέγραψε ο όμιλος Publicis. Συγκεκριμένα, τα έσοδα για την εξεταζόμενη περίοδο άγγιξαν τα 4,75 δισεκατομμύρια ευρώ από τα περσινά 4,54, ενώ η αύξηση των οργανικών εσόδων έφτασε στο 2,8%. Τα καθαρά έσοδα του ομίλου επικοινωνίας ανήλθαν σε 381 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 5% για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Στο δεύτερο τρίμηνο, ο ιδιοκτήτης όμιλος των Leo Burnett και Starcom μεταξύ άλλων, είχε αύξηση βάσης 0,9% στα έσοδα, ενώ η αντίστοιχη αύξηση σε σταθερές συναλλαγματικές τιμές άγγιξε το 4,6%. Σε σχόλιό του για αποτελέσματα του γαλλικού πολυεθνικού Group, o chief executive και chairman Maurice Levy εξήρε τη μεταμόρφωση που συντελείται από τον Δεκέμβριο στην επιχειρηματική δομή, κατά την οποία ο Publicis δημιούργησε κόμβους για τη διαφήμιση, τα media, το digital και την υγεία. «Ορισμένοι περίμεναν πως η αλλαγή αυτή θα χρειαστεί χρόνια για να εφαρμοστεί. Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στους ανθρώπους που εργάστηκαν για την υλοποίησή της και συνεχίζουν να παρέχουν τις καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες μας» ανέφερε ο Levy, ο οποίος έσπευσε να προειδοποιήσει πως το τρίτο τρίμηνο θα είναι δύσκολο, λόγω της επίδρασης των λογαριασμών που χάθηκαν το 2015. Οι απώλειες αυτές έχουν γίνει ήδη αισθητές στη Βόρεια Αμερική, εκεί που τα έσοδα κάμφθηκαν ελαφρώς κατά 0,2% στο δεύτερο τρίμηνο, ενώ την ίδια στιγμή, τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά βελτιώθηκαν κατά 5,4%.

Η διαφήμιση οδηγός για Omnicom

Ο όμιλος Omnicom είδε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, να ξεπερνούν τις προσδοκίες των αναλυτών, ενώ η ανάπτυξη των οργανικών εσόδων καθοδηγήθηκε από τον διαφημιστικό τομέα. Συγκεκριμένα, οι διαφημιστικές υπηρεσίες του ομίλου παρουσίασαν κέρδη ανά μετοχή 1,36 δολαρίων σε σύγκριση με τα 1,33 των αναλυτών της Yahoo Finance. Ωστόσο, δεν ανταποκρίθηκε στις εκτιμήσεις αναφορικά με τα έσοδα (3,9 δις δολάρια), καθώς αυτά από τις παγκόσμιες επιχειρήσεις αυξήθηκαν μεν κατά 2,1%, ωστόσο έφτασαν στα 3,88 δισ. από τα περσινά 3,8. Τα οργανικά έσοδα, που δεν περιλαμβάνουν έσοδα από εξαγορές ή επιρροές από ξένα συναλλάγματα, αυξήθηκαν κατά 3,4%, ενώ τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν επίσης κατά 3,9%, φτάνοντας στα 326,1 εκατομμύρια δολάρια. Σε γεωγραφικό επίπεδο, τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,2% στη Βόρεια Αμερική, 3,3% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 4,3% στην Ευρώπη, 4,5% στην Ασία Ειρηνικό και 1,7% στη Λατινική Αμερική, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Κάμψη 1,2% σημειώθηκε στη Μέση Ανατολή-Αφρική. Σε ότι αφορά τους τομείς δράσης, η διαφήμιση παρουσίασε βελτίωση 7,7%, οι δημόσιες σχέσεις αύξηση 0,1%, οι εξειδικευμένες επικοινωνίες βελτιώθηκαν κατά 4,4%, ενώ το CRM συρρικνώθηκε κατά 2,7%.  Τα παγκόσμια έσοδα του ομίλου για το εξάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, αυξήθηκαν κατά 1,5%, φτάνοντας στα 7,384 δισ. δολάρια από τα 7,274 της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Η οργανική ανάπτυξη εσόδων άγγιξε το 3,6%, ενώ τα καθαρά έσοδα για το εξεταζόμενο διάστημα αυξήθηκαν κατά 4,1%, ανερχόμενα σε 544,5 εκατομμύρια δολάρια από τα περσινά 523.

Επιβράδυνση για τον Dentsu Aegis

Επιβράδυνση στην αύξηση των κερδών παρουσίασε το δίκτυο Dentsu Aegis, με συνέπεια τα νούμερα να είναι μονοψήφια για πρώτη φορά μέσα σε δυο χρόνια. Σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική, ο όμιλος είχε οργανική αύξηση μικτού κέρδους 5% για το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Πριν από δυο χρόνια, στο δεύτερο τρίμηνο του 2014 ο Dentsu Aegis είχε παρουσιάσει αντίστοιχη ανάπτυξη 6,9%. Το προηγούμενο τρίμηνο, η σχετική ανάπτυξη κινήθηκε στο 10,7% και στο περσινό τρίμηνο στο 16,1%. Ο όμιλος, πάντως, στάθηκε στις επιδόσεις του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο ξεχώρισε σε σχέση με την υπόλοιπη περιφέρεια ΕΜΕΑ. Σε παγκόσμια κλίμακα, ο  Dentsu είχε οργανική ανάπτυξη μικτού κέρδους 9,5% για το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με το 5,1% του προηγούμενου τριμήνου. Σε τρέχουσα συναλλαγματική βάση, η οργανική αύξηση κέρδους για το πρώτο εξάμηνο άγγιξε το 9,6% (2,78 δις. λίρες), ενώ η συνεισφορά των ψηφιακών επιχειρήσεων στο μικτό κέρδος έφτασε στο 50,1%. Σε επίπεδο εξαμήνου, τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 2,3%, φτάνοντας στα 3,42 δις. ευρώ σε σύγκριση με τα περσινά 3,34, ενώ τα υποκείμενα λειτουργικά κέρδη άγγιξαν τα 597 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 8,6%. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο president και chief executive, Tadashi Ishii ανέφερε: «Η εταιρεία απέδωσε πολύ καλά, παρά τη μακρο-οικονομική αβεβαιότητα σε βασικές περιφέρειες. Παρά το γεγονός πως βρισκόμαστε στο επίκεντρο μιας marketing βιομηχανίας που υπόκειται σε σημαντικές αλλαγές, ο όμιλος συνέχισε να παρουσιάζει ισχυρές επιδόσεις, κυρίως χάρη στην εστίασή μας στην ψηφιακή οικονομία».