To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Χρήστος Π. Μοσχανδρέου: Η Αdvert αποχώρησε με το «κεφάλι ψηλά»

Χρήστος Π. Μοσχανδρέου: Η Αdvert αποχώρησε με το «κεφάλι ψηλά»
Ο Χρήστος Π. Μοσχανδρέου μιλάει στο adbusiness για τα 40 χρόνια πορείας του στην ελληνική διαφήμιση, τα όσα αισθάνεται μετά την αποχώρηση της Advert Athens από την αγορά, αλλά και την Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Ι.Π. Μεσολογγίου Χρήστου και Σοφίας Μοσχανδρέου, που γιορτάζει φέτος 20 χρόνια πορείας.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Ο Χρήστος Π. Μοσχανδρέου διατηρεί δυο μεγάλες αγάπες, τις οποίες έχει κατορθώσει για πολλά χρόνια να συνδυάζει αρμονικά. Με πορεία 40 ετών στο χώρο της επικοινωνίας στην Ελλάδα και όντας παράλληλα τόσο μανιώδης συλλέκτης όσο και ταγμένος στη στήριξη του πολιτισμού στην Ελλάδα και ειδικά στην περιφέρεια, έχει επιτύχει να κινείται με επιτυχία στους χώρους της διαφήμισης και της τέχνης, όπου οι έννοιες της δημιουργικότητας και της αισθητικής αποτελούν βασικές παραμέτρους.

Με αφορμή αφενός την ολοκλήρωση της πορείας στην αγορά της Advert Athens, της εταιρείας που δημιούργησε πριν από περίπου 40 χρόνια, αφετέρου της «επετείου» της Πινακοθήκης Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Ι.Π. Μεσολογγίου Χρήστου και Σοφίας Μοσχανδρέου, που συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια ζωής και προσφοράς έχοντας σημαντικά σχέδια για τη συνέχεια, τον συναντήσαμε σε ένα χώρο όπου η τέχνη και η διαφήμιση τρόπον τινά συμβιώνουν: στα διακοσμημένα με σημαντικά έργα τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών γραφεία της Advert Athens, που πλέον αποτελούν το atelier της κόρης του, Ζωής Μοσχανδρέου, η οποία έχει δημιουργήσει το brand “Art of Zoe”, συνδυάζοντας τέχνη και μόδα.

Σε ερώτησή μας σχετικά με τις εμπειρίες στην ενεργή παρουσία του επί 40 χρόνια στην ελληνική διαφήμιση, ο Χρήστος Π. Μοσχανδρέου χωρίς να μασά τα λόγια του μας δήλωσε: «Με τους συναδέλφους μου διαφημιστές σ’ αυτά τα 40 χρόνια, λίγο ή πολύ συναντηθήκαμε σχεδόν όλοι με τη διαχείριση σημαντικών επισφαλειών από τους λογαριασμούς των διαφημιζομένων μας. Με πικρία και οργή -και εδώ νομίζω ότι εκφράζω και το σύνολο των παλαιών μου συναδέλφων-μελών της ΕΔΕΕ- καταγγέλλω την απαράδεκτη και ΑΔΙΚΗ αντιμετώπισή μας από τους ιδιοκτήτες και υπεύθυνους των οικονομικών των ΜΜΕ. Γνώριζαν οι υπεύθυνοι των ΜΜΕ τον σκληρό ανταγωνισμό που υπήρξε μεταξύ των διαφημιστών για την αμοιβή από τις διαφημιστικές καμπάνιες που διαχειρίζονταν, έφτανε να είναι 10% στο ΝΕΤ και όμως με τον ανέντιμο εκβιασμό τους δήλωναν: “Δεν θα σας επιτρέπουμε δημοσιεύσεις ή μετάδοση μηνημάτων, εάν δεν εξοφλήσετε την επισφάλειά σας στο ακέραιο σχεδόν ποσό”. Μας εξεβίαζαν αδιάντροπα και πληρώναμε τα φέσια των πελατών μας εκποιώντας ακόμα και περιουσιακά στοιχεία μας. Τα ισχυρά συγκροτήματα κατέρρευσαν και αυτά που απέμειναν ψυχορραγούν και πληρώνουν το τίμημα των συμπεριφορών τους».

adb: Η Advert Athens μετά τη διακριτική της αποχώρηση από το χώρο της διαφήμισης το 2012 τι άφησε πίσω της;

X. Μ.:
Αποχωρήσαμε από την ελληνική διαφήμιση με το κεφάλι ψηλά και χωρίς οφειλές, παρά τις τεράστιες για το μέγεθος της εταιρείας μας επισφάλειες (Αφοί Χατζημιχάλη, Dicosta, Δομοσύνδεση κ.ά.), που τις πληρώσαμε με θυσίες και αγώνες. Λυπάμαι για κάποια «ανθρωπάκια» των ΜΜΕ που συμπεριφέρθησαν ως δήμιοι. Πρέπει να ντρέπονται τώρα που εξαφανίσθηκαν μαζί με τους «αφεντάδες» τους καταχρεωμένους μεγαλοεκδότες. 

adb: Πληροφορηθήκαμε ότι δωρίσατε το αρχείο της Advert Athens στην ΕΔΕΕ. Είναι αλήθεια;

X. Μ.:
Το μεγαλύτερο μέρος του δημιουργικού της Advert Athens (μακέτες, DC, ραδιοφωνικά) τα δωρίσαμε στην ΕΔΕΕ με πολλή αγάπη. Σύντομα θα δώσουμε και το υπόλοιπο αρχείο μας.

adb: Τι αισθάνεστε σήμερα μετά την αποχώρησή σας από τη διαφήμιση;

X. Μ.:
Αγάπη απεριόριστη για τους συναδέλφους μέλη της ΕΔΕΕ, πίκρα για τα «μικρόψυχα ανθρωπάκια» των οικονομικών υπεύθυνων και αφεντικών των ΜΜΕ, που τώρα ελπίζω να αντιλαμβάνονται ότι μεγαλούργησαν από τους διαφημιστές. Ποτέ δεν έδειξαν ελάχιστη επιείκεια. Η δολιότης τους περιγραφόταν στα πρόσωπά τους, λέγοντας: «Εάν δεν πληρωθούν οι επιταγές ή το σύνολο των οφειλών του πελάτη σας, λυπούμεθα, δεν θα τρέξουν άλλα προγράμματα». Ξεχνούσαν τους τεράστιους ετήσιους τζίρους χωρίς επισφάλειες που είχαν εισπράξει σε βάθος 40ετίας.

adb: Έχετε δημιουργήσει την Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Ι.Π. Μεσολογγίου Χρήστου και Σοφίας Μοσχανδρέου, η οποία συμπλήρωσε 20 χρόνια πορείας φέτος. Το κατορθώσατε με τη βοήθεια της Advert Athens;

X. Μ.:
Τέκνον γνήσιον της Advert Athens, αποτελεί σήμερα πολιτιστικό κύτταρο της ελληνικής περιφέρειας, που προσφέρει 20 χρόνια σημαντικές υπηρεσίες στο πολιτιστικό γίγνεσθαι μόνο με ίδιες οικονομικές δυνάμεις. Δεν ζητήσαμε και δεν πήραμε από κανέναν τίποτα.

adb: Πώς μπορεί κάποιος να πληροφορηθεί για τις δράσεις σας όσον αφορά την Πινακοθήκη;

X. Μ.:
Είναι τεράστια η 20χρονη δραστηριότητα της Πινακοθήκης και μπορεί κανείς να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα της xms.gr με την υπόμνηση ότι στο διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2017 θα γίνουν εντυπωσιακές εκδηλώσεις για το κλείσιμο της 20χρονης επετείου από την ίδρυση της Πινακοθήκης στην καρδιά της ελληνικής πρωτεύουσας, την Αθήνα μας.


H επόμενη γενιά

Η Ζωή Μοσχανδρέου, κόρη του Χρήστου και της Σοφίας Μοσχανδρέου, σπούδασε BSC Public Relations & Mass Communication στο London Metropolitan (2007). Παρότι δούλεψε και ανέπτυξε τη δυναμική της και τις ικανότητές της στο χώρο της επικοινωνίας, η αγάπη της για δημιουργία την οδήγησε να πραγματοποιήσει ένα από τα παιδικά της όνειρα, σπουδάζοντας στην ΑΚΤΟ BA Fashion Design (2010) και Master στο Instituto Marangoni Milan (2012). Η πορεία της συνεχίστηκε στην Ιταλία δουλεύοντας σε καταξιωμένους οίκους μόδας και το 2014 επέστρεψε στην Ελλάδα και δημιούργησε το δικό της atelier με ρούχα Haute Couture.

Η Ζωή Μοσχανδρέου από μικρή μεγάλωσε με ερεθίσματα στην τέχνη, καθώς οι γονείς της έχουν ιδρύσει από το 1997 την Πινακοθήκη Χρήστου Μοσχανδρέου στο Μεσολόγγι και όπως ήταν φυσικό, δεν ήταν δυνατόν αυτή η πραγματικότητα να μην την επηρεάσει. Μέσα από τα πολιτιστικά και καλλιτεχνικά δρώμενα γνωστών Ελλήνων ζωγράφων που της ανήκουν τα πνευματικά δικαιώματα των έργων, δημιούργησε το Brand “Art of Zoe”. Τον Σεπτέμβριο του 2016 σχεδίασε την πρώτη της συλλογή μαγιό, ένα luxury προϊόν με minimal γραμμές και patterns από έργα γνωστών ζωγράφων. Η υψηλή ποιότητα και η άψογη εφαρμογή αγκαλιάζουν αρμονικά τις αναλογίες κάθε γυναίκας. Τα ξεχωριστά σχέδια και μοτίβα ζωντανεύουν μέσα από τους πίνακες του Α. Φασιανού, Α. Γιαγιάννου και Ε. Μαρτίνου και αντικατοπτρίζονται με μοναδικό τρόπο στη συλλογή “Art of Zoe”. Αναλυτικότερα, στόχος του brand _ART OF ZOE BEACHWEAR_ είναι οι δημιουργίες του να αποτελέσουν τον τόπο συνάντησης μόδας και τέχνης, δίνοντάς τους παράλληλα νέα πνοή.

Τρεις Έλληνες καλλιτέχνες «δανείζουν» τα έργα τους και με την κατάλληλη επεξεργασία, αυτά μετατρέπονται σε prints και αποτυπώνονται στα κομμάτια της συλλογής. Τα έργα «Πράσινα Πουλιά» του Αλέκου Φασιανού, «Άνθη Μόνο» του Απόστολου Γιαγιάννου και οι «Φαντασιακές Πόλεις» της Ελεάννας Μαρτίνου, είναι οι πρωταγωνιστές της συλλογής Καλοκαίρι 2017.

Με απόλυτο σεβασμό προς τον καλλιτέχνη και το έργο του, αλλά και τη θηλυκότητα του γυναικείου σώματος, σχεδιάζονται τα μαγιό, τα οποία αγκαλιάζουν το σώμα και το αναδεικνύουν, όπως επίσης και το έργο. Η έννοια του print πάει ένα βήμα παραπέρα, όπως και αυτή του αναμνηστικού/σουβενίρ. Και όλα αυτά χάρη στη σύμπραξη μόδας και τέχνης που επιχειρείται. Οι πρωταγωνιστές της συνάντησης αυτής, όμως, κάθε χρόνο θα αλλάζουν, δίνοντας σε κάθε συλλογή το χαρακτήρα Limited Edition - όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα έργο τέχνης. (www.artofzoe.gr)