To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Δύσκολοι καιροί για… ομίλους

Δύσκολοι καιροί για… ομίλους

Γράφει ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Σε μια χρονιά που το ενδιαφέρον μονοπώλησε η ανακοίνωση συγχώνευσης των ομίλων Omnicom – Publicis και όλα όσα την ακολούθησαν, ανάμικτα ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασαν οι βασικοί ανταγωνιστές του νέου, κυοφορούμενου σχήματος.  

Ο γαλλικός όμιλος Publicis δεν κατάφερε να πετύχει τον ετήσιο στόχο ανάπτυξης που είχε θέσει, έπειτα από την επιβράδυνση που παρουσίασε στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Κίνα και η Ινδία, το τέταρτο τρίμηνο. Ο όμιλος που τα τελευταία χρόνια έχει επιδοθεί σε πολλαπλές εξαγορές σε Κίνα και Βραζιλία, υποστήριξε πως οι πελάτες σε αυτού του τύπου τις αγορές, ματαίωσαν ή αναθεώρησαν το λανσάρισμα διαφημιστικών καμπανιών στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, ελέω της μικρής οικονομικής ανάπτυξης και των αλλαγών στις κυβερνητικές πολιτικές. Παρ’ όλα αυτά, ο γαλλικός όμιλος που αναμένει την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με τον Omnicom, παρουσίασε συνολική αύξηση στα ετήσια καθαρά έσοδα (792 εκατομμύρια ευρώ από τα περσινά 732), οι πωλήσεις ανήλθαν σε 6,95 δις. ευρώ από τα 6,61 περσινά, ενώ το λειτουργικό περιθώριο κέρδους έφτασε στο 16,5% από το 16,1% του 2013.

Το τέταρτο τρίμηνο επηρέασε τον Omnicom

Σε ότι αφορά το Omnicom Group, φαίνεται πως επηρεάστηκε από τα επαγγελματικά έξοδα που σχετίζονται με την επερχόμενη συγχώνευση με το Publicis Groupe κι έτσι, είδε τα καθαρά έσοδα του τέταρτου τριμήνου να μειώνονται κατά 2% και να πέφτουν στα 300,5 εκατομμύρια δολάρια από τα 307,5 της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Η οργανική ανάπτυξη για το ίδιο τρίμηνο άγγιξε το 4%, ενώ τα παγκόσμια έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,9%, φτάνοντας στα 4,1 δις. δολάρια. Σύμφωνα με όσα τόνισε ο chief executive του αμερικανικού ομίλου John Wren, τα αποτελέσματα αυτά είναι «ενθαρρυντικά και συγκρατημένα αισιόδοξα», ενώ υποστήριξε πως αναμένει οργανική ανάπτυξη 4% και για το 2014. Γεωγραφικά, η Λατινική Αμερική ήταν εκείνη που καθοδήγησε τον Omincom, με τα έσοδα να παρουσιάζουν αύξηση 18%, ενώ ακολούθησαν Ασία-Ειρηνικός με αύξηση 10%, η Βόρεια Αμερική με αύξηση 3%, η Ευρώπη με αύξηση 2,6% και η Αφρική-Μέση Ανατολή με αύξηση 1%. Για το σύνολο του έτους, τα καθαρά έσοδα έπεσαν στα 991,1 εκατομμύρια δολάρια από τα 998,5 της περσινής χρονιάς, ενώ τα μικτά έσοδα βελτιώθηκαν κατά 2,6%, φτάνοντας στα 14,6 δις. δολάρια. Όσο για την οργανική ανάπτυξη, άγγιξε το 3,5%, με τις ΗΠΑ να κινούνται στο 3,7% και τις λοιπές διεθνείς αγορές στο 3,4%.  

WPP: Ανάπτυξη που δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες

Κάμψη που άγγιξε το 5,5% σημείωσαν οι μετοχές του ομίλου WPP, καθώς απέτυχε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες για το λειτουργικό περιθώριο κέρδους το 2013 κι έτσι, υποχρεώθηκε να διαφοροποιήσει τις προβλέψεις της για το 2014. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, τα αποτελέσματα για το έτος που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο, οφείλονται εν πολλοίς στο γεγονός πως «οι πελάτες απαιτούν πολλά και δίνουν λίγα» και «οι εδραιωμένοι ανταγωνιστές προεξοφλούν υψηλές τιμές, ειδικά στη διαχείριση επενδύσεων των Media». Ο όμιλος παρουσίασε αύξηση εσόδων της τάξης του 6,2% (ξεπέρασαν τα 11 δις. λίρες) και ταυτόχρονη αύξηση κερδών προ φόρων 19% (ανήλθαν σε 1,5 δις. λίρες περίπου). Παράλληλα, ανέφερε πως η αύξηση συγκρίσιμων εσόδων για τον Ιανουάριο ανήλθε σε 5,7% και η αντίστοιχη στις καθαρές πωλήσεις σε 4,1%. Είναι γεγονός πως ο WPP κατάφερε να προσπεράσει το Publicis Groupe, ωστόσο δεν ανταποκρίθηκε στους ετήσιους στόχους του, κυρίως λόγω της επιβράδυνσης στο τέταρτο τρίμηνο. Παρ’ όλα αυτά πάντως, ανέβασε τον πήχη των στρατηγικών της στόχων για την επόμενη πενταετία κατά 40-45%, ιδιαίτερα για τις ταχέα αναπτυσσόμενες αγορές και τους τομείς των new media.

Κάμψη κερδών για τον Interpublic

Την ίδια στιγμή, πτώση παρουσίασαν τα καθαρά έσοδα του ομίλου Interpublic την προηγούμενη χρονιά, τόσο στο τέταρτο τρίμηνο όσο και στο σύνολο του έτους. Συγκεκριμένα, τα μικτά έσοδα αυξήθηκαν κατά 3% στο τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας στα 2,12 δις. δολάρια και 2% για το σύνολο του έτους, ανερχόμενα σε 7,12 δις. δολάρια. Σε οργανική βάση, τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση 4% για το τρίμηνο και 3% για το σύνολο του έτους. Όσο για τα καθαρά έσοδα, αυτά έπεσαν στα 259,2 εκατομμύρια δολάρια από τα 435,1 εκατομμύρια του 2012, ενώ σε επίπεδο τριμήνου έπεσαν από τα 313,3 στα 193,1 εκατομμύρια. Η κάμψη αποδόθηκε μεταξύ άλλων στις ενέργειες αναδιάρθρωσης του ομίλου και στην οικονομική κάμψη της Ευρώπης, η οποία αποδίδει στον όμιλο το 11% των συνολικών εσόδων, τη στιγμή που οι ΗΠΑ αποδίδουν το 56%. «Τα αποτελέσματά μας στην Ευρώπη δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας και επηρέασαν την συνολική κερδοφορία του ομίλου» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο CEO του Interpublic Group, Michael Roth.
 
Θετικό πρόσημο για τον Havas

Από την πλευρά του, συνολικά έσοδα 2,4 δις. δολαρίων ανακοίνωσε ο όμιλος Havas για το 2013, ενώ αυτά του τετάρτου τριμήνου ανήλθαν σε 703 εκατομμύρια, ελαφρώς μειωμένα από αυτά της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Επιπλέον, ο γαλλικός όμιλος παρουσίασε οργανική ανάπτυξη 1% για το σύνολο του έτους, ενώ στο τέταρτο τρίμηνο έφτασε στο 1,6%. «Η αύξηση που σημειώσαμε στο τέλος του 2013, επιτάχυνε σημαντικά σε σύγκριση με το ξεκίνημα του έτους. Είχαμε σταθερή πορεία στην Ευρώπη και ικανοποιητική ανάπτυξη σε Ασία-Ειρηνικό. Οι επιχειρήσεις μας στη Βόρεια Αμερική ανακάμπτουν και πορευόμαστε στο 2014 με δυναμισμό και ηρεμία, προσβλέποντας σε καλύτερα αποτελέσματα από αυτά της προηγούμενης χρονιάς» τόνισε ο επικεφαλής Yannick Bollore. Γεωγραφικά, ο όμιλος έκανε γνωστό πως οι επιχειρήσεις στη Βόρεια Αμερική παρουσίασαν κάμψη 1,7% στο σύνολο του έτους, ενώ η Ευρωζώνη είχε ανάπτυξη 1,4%. Την ίδια στιγμή, Ασία-Ειρηνικός παρουσίασε αύξηση εσόδων 5,4% και η Λατινική Αμερική, παρά την κάμψη του δ’ τριμήνου (5,6%), είχε θετικό πρόσημο στο σύνολο του έτους (+4,4%).

Κυριάρχησε ο WPP στις εξαγορές

Στο κομμάτι των εξαγορών, ο όμιλος WPP ήταν ο πιο δραστήριος μέσα στο 2013 στο χώρο της marketing επικοινωνίας, ολοκληρώνοντας 54 deals, σύμφωνα με τη Results International. Ακολούθησε ο όμιλος Publicis με 19 deals και ο Dentsu Aegis με 16. Ο Interpublic ήταν εκείνος που ξόδεψε τα περισσότερα στο mobile, καθώς τα τρία από τα οκτώ deals που πέτυχε, αφορούσαν σε αυτό τον τομέα. Μόλις επτά deals σχετίζονταν με τα social media και τα πέντε έγιναν από τον WPP. «Δεν υπήρξαν εντυπωσιακά deals μέσα στο 2013. Αντίθετα, υπήρξαν αρκετά τεχνολογικά deals σε πρώιμο στάδιο και ορισμένα που στόχευσαν στην ενίσχυση των management Ομάδων. Ο άλλος μεγάλος οδηγός των εξαγορών ήταν η γεωγραφία και η εδραίωση αλυσίδας εφοδιασμού για τους πελάτες» σημείωσε ο partner της Results International, Jim Houghton και συνέχισε, προβλέποντας πως ο ρυθμός επίτευξης deals θα αυξηθεί εντυπωσιακά μέσα στο 2014.