To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έλλη Γλύτσου, ΒΝΙ: Oι σωστές επαφές είναι το παν

Έλλη Γλύτσου, ΒΝΙ: Oι σωστές επαφές είναι το παν
Η Έλλη Γλύτσου, expert στο business networking και εκπρόσωπος της ΒΝΙ στην Ελλάδα, μας μίλησε για την αξιοποίηση και τον τρόπο επέκτασης του προσωπικού δικτύου του επαγγελματία ώστε να είναι αποτελεσματικό.

adb: Με αφορμή τη μεγάλη εκδήλωση ανοιχτής επιχειρηματικής δικτύωσης που προσφέρει η ΒΝΙ στο ελληνικό κοινό στις 27 Σεπτεμβρίου, θέλετε να μας πείτε πώς μπορεί κάποιος να αναπτύξει το δίκτυό του έτσι ώστε να είναι επωφελές για τη δουλειά του;

Ε.Γ.:
Σήμερα περισσότερο από ποτέ οι σωστές επαφές είναι το παν. Όμως οι περισσότεροι άνθρωποι μετρούν τις επαφές σε νούμερα. Κάποιος λέει «έχω 2.500 επαφές στο κινητό μου», ενώ θα έπρεπε να αναρωτιέται: «με πόσους από αυτούς που έχω στο κινητό μου γνωρίζομαι ουσιαστικά; Πόσοι από αυτούς ξέρουν ακριβώς τι κάνω, πόσο καλά κάνω τη δουλειά μου και πόσοι από αυτούς θα με συνέστηναν σε κάποιον πελάτη;». Το προσωπικό μας δίκτυο έχει δύο διαστάσεις: εύρος - βάθος. Τι νόημα έχει ένα δίκτυο τεράστιας έκτασης εάν το βάθος του είναι ένα εκατοστό; Σημασία δεν έχει το εύρος του δικτύου σου, αλλά το βάθος του.


adb: Άρα η δικτύωση είναι κάτι άλλο από τις γνωριμίες με πολλούς ανθρώπους όλων των ειδών;

Ε.Γ. :
Εάν κάνουμε δικτύωση γιατί προσβλέπουμε μέσω αυτής να αναπτύξουμε τη δουλειά μας, χρειάζεται μέθοδος. Οι επαφές από μόνες τους δεν μπορούν να αποτελέσουν πιθανό πελατολόγιο, χρειάζεται σύστημα και σωστή συνεχής καλλιέργεια σχέσεων, κάτι σαν αυτό που κάνουμε μέσα στις ομάδες ΒΝΙ, που το κάθε μέλος είναι πρόθυμο να βοηθήσει τα άλλα με στοχευμένες συστάσεις νέων πιθανών πελατών. Για να σε συστήσει κάποιος, πρέπει να συμβαίνουν τρία πράγματα: να σε γνωρίζει, να σε συμπαθεί και να σε εμπιστεύεται.


adb: Στις εκδηλώσεις ανοιχτής δικτύωσης της ΒΝΙ έρχονται οι άνθρωποι με σκοπό να γνωριστούν και να ανταλλάξουν κάρτες με πολλές εκατοντάδες επαγγελματίες από όλη την ελληνική αγορά. Αυτό δεν είναι δικτύωση;

Ε.Γ. :
Στις εκδηλώσεις της ΒΝΙ το θέμα είναι το networking. Άρα όλοι οι άνθρωποι έρχονται προετοιμασμένοι να μιλήσουν και θα ακούσουν. Εμείς λοιπόν συντονίζουμε ένα συντονισμένο speed networking κατά τη διάρκεια του οποίου όλοι οι άνθρωποι έχουν παρουσιάσει αυτό που κάνουν σε τουλάχιστον 30-40 ανθρώπους της αγοράς, ανταλλάσσοντας παράλληλα κάρτες μαζί τους, ώστε να κάνουν στη συνέχεια follow up. Αυτό που κάνουμε στις εκδηλώσεις ανοιχτής δικτύωσης αποτελεί την κοινωνική πλευρά της δικτύωσης. Από κει κι έπειτα, εκείνοι που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν σοβαρά το επιχειρείν τους μέσα από τη σωστή αξιοποίηση του δικτύου τους επισκέπτονται τις τακτικές συνεδριάσεις των ομάδων μας, που λειτουργούν σε διάφορα σημεία της Αθήνας. Φανταστείτε ότι τα μέλη μας παίρνουν μέρος σε 52 business events το χρόνο, άρα φανταστείτε το εύρος και το βάθος του προσωπικού τους δικτύου και φυσικά το όφελος που αποκομίζουν από αυτό…


adb: Τι είδους άνθρωποι και από ποια επαγγέλματα έρχονται συνήθως στις εκδηλώσεις σας;

Ε.Γ. :
Στις εκδηλώσεις ανοιχτής δικτύωσης θα συναντήσετε μέλη της ΒΝΙ, δηλαδή ανθρώπους που έχουν επιλέξει το σύστημα της ΒΝΙ για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους και επαγγελματίες από την ελληνική αγορά, από όλα τα επαγγέλματα και όλους τους χώρους, στελέχη επιχειρήσεων, καθώς και ανθρώπους από θεσμικούς οργανισμούς κ.λπ.


adb: Δηλαδή, μας λέτε ότι κάποιος «ανυποψίαστος» ξεκινά από τη συλλογή καρτών σε μια παρόμοια εκδήλωση και κάποια στιγμή βλέπει τη δουλειά του να αναπτύσσεται;

Ε.Γ. :
Η γνωριμία μεταξύ δύο ανθρώπων που μέχρι πριν από λίγο αγνοούσε την ύπαρξη ο ένας του άλλου είναι απλώς μια αρχή. Εάν δεν καλλιεργήσετε σωστά την αρχική επαφή που κάνατε με κάποιον, δεν θα δημιουργηθεί ποτέ μια αμοιβαία επωφελής σχέση, άρα δεν υπάρχουν αυτόματες διαδικασίες. Εάν η δουλειά σας αναπτύσσεται με συστάσεις, τότε θα πρέπει να ορίσετε το χρόνο δικτύωσης ως μέρος της ημερήσιας εργασίας σας και να υιοθετήσετε κάποιο σύστημα για να έχετε μετρήσιμα αποτελέσματα.


adb: Ποιος είναι ο σκοπός του networking και πότε θεωρείτε ότι γίνεται επιτυχημένα;

Ε.Γ. :
To networking είναι η καλλιέργεια ανθρώπινων δυαδικών σχέσεων οι οποίες εξελίσσονται σε αμοιβαία επωφελείς. Είναι πολύ απλό, και στον ορισμό αυτό έχουν μεγάλη σημασία όλες οι λέξεις, μία-μία:

• η καλλιέργεια σχέσεων (όχι η επιθετική πώληση),
• η δυαδικότητα (δεν είναι κάτι που γίνεται μαζικά),
• η εξέλιξη (δεν είναι αυτόματη διαδικασία),
• η αμοιβαιότητα (δούναι και λαβείν),
• η ωφελιμότητα (στόχευση στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη).


adb: Άρα, αφού παραστεί κάποιος στην εκδήλωση αυτή, πρέπει να κάνει κάτι στη συνέχεια. Θέλετε να μας πείτε αναλυτικά τι συστήνετε να κάνει ή να αποφύγει κάποιος;

Ε.Γ. :
Κάποιες φορές στις εκδηλώσεις networking συναντούμε ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν να πουλήσουν αυτό που κάνουν. Κάποιες φορές, μάλιστα, μετά από μια εκδήλωση δικτύωσης λαμβάνουμε επιθετική πώληση, είτε τηλεφωνικά είτε ηλεκτρονικά. Αυτά και τα δύο είναι ακριβώς αυτό που ΔΕΝ πρέπει να κάνετε. Το networking είναι μια διαδικασία εμπλουτισμού του προσωπικού σας κύκλου ανθρώπων. Δείτε το κάπως έτσι: Κανείς δεν πηγαίνει σε μια εκδήλωση δικτύωσης με σκοπό να αγοράσει οτιδήποτε. Αναρωτηθείτε το απλό: εσείς πήγατε στην εκδήλωση ανοιχτής δικτύωσης της ΒΝΙ με σκοπό να αγοράσετε κάτι από κάποιον που θα συναντήσετε; Μπορεί όμως να συναντήσατε κάποιον ενδιαφέροντα και καλό επαγγελματία ο οποίος στη συνέχεια σας ενέπνευσε την εμπιστοσύνη να τον προσλάβετε για κάτι. Είναι σίγουρο ότι αν μόλις τον γνωρίζατε προσπαθούσε να σας πουλήσει, θα τον είχατε αποφύγει. Η επιθετική πώληση είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να σε αποφεύγουν όλοι σε μια εκδήλωση δικτύωσης.


adb: Ας εστιάσουμε λοιπόν σε αυτά που συστήνετε να κάνει κάποιος προκειμένου να παρακολουθήσει την εκδήλωση της 27ης Σεπτεμβρίου και να αξιοποιήσει το χρόνο του.

Ε.Γ. :
Η στρατηγική για αποτελεσματικό networking αποτελείται από τρεις φάσεις:

1) Προετοιμασία: αφού εξασφαλίσετε την πρόσκλησή σας έγκαιρα, φροντίζετε να μάθετε ποιοι από τους επαγγελματίες που γνωρίζονται θα βρίσκονται εκεί και με ποιους θα έχουν έρθει μαζί. Επίσης, την προηγουμένη της εκδήλωσης θα λάβετε μια λίστα από αυτούς που θα παρευρεθούν και άρα φροντίστε να στοχεύσετε σε όχι πάνω από 5 συγκεκριμένα άτομα με τα οποία θέλετε να γνωριστείτε. Διαμορφώστε τον αριθμό έτσι ώστε να μπορέσετε και να τους προσεγγίσετε και να κάνετε το απαραίτητο follow up προσωπικά.

2) Σωστή παρουσία: ολιγόλεπτες συζητήσεις χρησιμοποιώντας τον χρυσό κανόνα του καλού networker: Δύο αυτιά και ένα στόμα, και τα χρησιμοποιούμε με αυτή την αναλογία. Έχετε προετοιμάσει έξυπνες «αφορμές» στις οποίες δίνετε μια υπόσχεση μελλοντικής επικοινωνίας με τα λιγοστά άτομα στα οποία έχετε στοχεύσει να εντάξετε στον κύκλο σας.

3) Σωστό follow up: μην κυνηγήσετε, μη στέλνετε διαφημιστικά, μη βάζετε το μέιλ του άλλου σε λίστες, ειδικά όταν δεν του δίνετε την ευκαιρία διαγραφής. Το networking ήταν μια ευκαιρία επαφής. Πριν συνεργαστείτε με τον άλλον, πρέπει να εξελιχθεί σε σχέση εμπιστοσύνης.


adb: Πείτε μας με δύο λόγια: η ΒΝΙ τι κάνει; Ποιο είναι ακριβώς το αντικείμενό της;

Ε.Γ. :
Η ΒΝΙ μαθαίνει τους ανθρώπους να ξεπερνούν τους επιχειρηματικούς τους στόχους. Στις ομάδες της ΒΝΙ επαγγελματίες όλων των ειδικοτήτων, ένας από κάθε επάγγελμα σε κάθε ομάδα, συνεργάζονται έτσι ώστε να αυξάνουν τον τζίρο τους μέσα από την ανταλλαγή συστάσεων. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στο www.bni-greece.com, αλλά το καλύτερο είναι ο ενδιαφερόμενος να δηλώσει συμμετοχή ως επισκέπτης σε κάποια από τις συνεδριάσεις των ομάδων.


adb: Σε ποιες περιοχές της χώρας λειτουργούν ομάδες ΒΝΙ;

Ε.Γ. :
Προς το παρόν ομάδες ΒΝΙ υπάρχουν μόνο στην Αθήνα. Μελλοντικά θα δημιουργηθούν και σε άλλες πόλεις της χώρας μας, όπως συμβαίνει σε χιλιάδες πόλεις σε 80 χώρες του κόσμου.


Who is who

H Έλλη Γλύτσου είναι μουσικός, επιχειρηματίας, τα τελευταία 17 χρόνια, και εκπαιδευμένη στο referral marketing από τον Αμερικανό Guru του σύγχρονου networking, Dr Ivan Misner. Εκπροσωπεί τον παγκόσμιο οργανισμό ΒΝΙ στην Ελλάδα. Στόχος της είναι να βοηθά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς να αποκτήσουν σταθερή πελατεία και ανάπτυξη και όνειρό της να χτίσει γέφυρες συνεργασίας μεταξύ μικρών επιχειρήσεων της χώρας μας με τη διεθνή αγορά. Πιστεύει ότι το ποτήρι είναι μισογεμάτο και είναι πάντα ανοιχτή σε προτάσεις και μεγάλα σχέδια. Το προσωπικό της blog με συμβουλές για αποτελεσματικό networking βρίσκεται στη διεύθυνση: https://elliglytsou.com/.