To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

H ελληνική πραγματικότητα για τη Web ΤV

H ελληνική πραγματικότητα για τη Web ΤV
H ελληνική πραγματικότητα για τη Web ΤV

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Την κρυφή γοητεία της Web TV ανακαλύπτουν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες Ελληνες τηλεθεατές, κυρίως νέοι, αλλά και φανατικοί χρήστες του διαδικτύου. Στα μυστικά της ιντερνετικής εκδοχής της τηλεόρασης ωστόσο εντρυφούν όλο και περισσότερο τα στελέχη των τηλεοπτικών καναλιών, από το Mega και τον ΑΝΤ1 έως και τον Alpha, αλλά και τη δημόσια ΕΡΤ, που με τη σειρά τους προσπαθούν να πείσουν διαφημιστικές και διαφημιζόμενους να επενδύσουν στο γενναίο, νέο κόσμο της ιντερνετικής TV. Είτε αποτελεί φυσική εξέλιξη της τηλεόρασης και της ψηφιακής τεχνολογίας είτε ουσιαστική ανάγκη της αγοράς την εποχή της οικονομικής κρίσης, η διαδικτυακή τηλεόραση αγκαλιάστηκε με συνοπτικές διαδικασίες και όπως όλα δείχνουν, ήρθε για να μείνει.

Στόχοι & προοπτικές

Τους στόχους των καναλιών αναφορικά με τη Web TV, αλλά και τις προοπτικές της διαφήμισης στο νέο Μέσο, αναλύουν τρία στελέχη της αγοράς για το adbusinnes.

Εύη Βαρώτση, Internet Manager Mega
«Στόχος η αμφίδρομη επικοινωνία με την Τηλεόραση»


«Στόχος του WebTv είναι να συνεχίζει την ανοδική πορεία του και να κερδίζει το ενδιαφέρον των τηλεθεατών και χρηστών ολοένα και περισσότερο, με σκοπό την αμφίδρομη επικοινωνία με την τηλεόραση. Πιστεύουμε ότι το ένα Μέσο ενδυναμώνει το άλλο, λειτουργώντας συμπληρωματικά και καλύπτοντας τα κενά. Στόχος μας για το 2011 είναι να βελτιώσουμε την εμπειρία των χρηστών μας σε όλο το site του Mega, εμπλουτίζοντάς το με νέες διαδραστικές ενέργειες και βελτιωμένες υπηρεσίες στο Web TV. Συγκεκριμένα, για το Μάρτιο του 2011: 11,692,475 Video Views στο Web TV Top 10 Sites στο Web TV
1. PATTY
2. Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ
3. ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΔΕΜ
4. TO ΝΗΣΙ
5. 50-50
6. ΟΥΚ ΑΝ ΛΑΒΕΙΣ
7. Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ 592
8. MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ
9. ΠΡΩΙΝΟ MOU
10. ΚΟΥΚΛΕΣ
34,830,187 Pageviews (Πηγή Google Analytics), 2,862,029 Absolute Unique Visitors (Πηγή Google Analytics)

- Στη Neilsen, στην κατηγορία Entertainment, για το μήνα Μάρτιο το Mega κατέχει την 1η θέση.
- Στη γενική κατηγορία της Neilsen το Mega κατέχει την 5η θέση στους unique χρήστες».


Κωνσταντίνα Τζόκα, Digital Adverting Manager ΑΝΤ1
«Συνέργιες με την TV για πιο ολοκληρωμένη επικοινωνία του διαφημιζόμενου»

«To πρώτο τρίμηνο το 2011 το Antenna.gr κατέγραψε 43.000.000 Pageviews από 3.500.000 unique visitors. Όσον αφορά στη δυναμική του video περιεχομένου online, αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η αύξηση της επισκεψιμότητας στο site συνολικά ήταν της τάξης του 90% (συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2010), τα video views αυξήθηκαν κατά 300% την ίδια περίοδο. Αναμφισβήτητα πιστεύουμε στις δυνατότητες του Web TV, όπως και γενικότερα πιστεύουμε στις νέες τεχνολογίες, γι’ αυτό και πολλά χρόνια τώρα επενδύουμε και πρωτοπορούμε σε ό,τι τις αφορά.

O Όμιλος ΑΝΤ1, θεωρώντας απαραίτητο το συνδυασμό των νέων και των παραδοσιακών Μέσων στράφηκε από πολύ νωρίς στο Web TV ως ένα νέο, δυναμικό και εύχρηστο Μέσο. Ειδικά το 2011 θα αναπτυχθεί αρκετά το Ant1 WEB TV Plus, με exclusive online περιεχόμενο, αυξάνοντας έτσι τα είδη προγράμματος και διευρύνοντας αντίστοιχα τo κοινό στο οποίο απευθύνεται. Επιπλέον, γίνεται σταδιακά συμβατό με τα smart phones και μεταφέρει αντίστοιχα τη διαφήμιση και στη mobile πλατφόρμα. Τα είδη διαφήμισης στα οποία επικεντρωνόμαστε είναι σαφώς τα pre roll, εφόσον το περιεχόμενό μας είναι video, ενώ εξελίσσουμε και το Product placement στο Ant1 Web TV Plus μέσω των excusive web series. Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με το αντίστοιχο τμήμα της TV, προκειμένου να διαμορφώσουμε συνέργειες για μια πιο ολοκληρωμένη επικοινωνία του διαφημιζόμενου».




Νικόλας Γιατρομανωλάκης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας, Alpha
«Η τηλεοπτική διαφήμιση λειτουργεί υποστηρικτικά προς τα νέα Μέσα»


«Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις ορισμένων, τo Internet και τα online media δεν πλήττουν ούτε το παρόν, ούτε το μέλλον της τηλεόρασης. Αντιθέτως, έχουν δώσει επιπλέον δυνατότητες στους τηλεθεατές τόσο να δουν τις αγαπημένες τους εκπομπές (π.χ μέσω Web TV), όσο και να έχουν εντονότερη διάδραση μαζί τους (π.χ. μέσω microsite και μέσω social media), καθώς έχουν αναδείξει την κοινωνικότητα της τηλεόρασης (το concept της κοινωνικής τηλεόρασης -social TV). Υπό αυτή την έννοια, τα νέα Μέσα δρουν συμπληρωματικά ως προς την τηλεόραση.

Στον Alpha το λαμβάνουμε αυτό υπ’ψη και για το λόγο αυτό ετοιμάζουμε ένα επόμενης γενιάς site, το οποίο θα συμβαδίζει με τις νέες τάσεις και θα προσφέρει στους τηλεθεατές ακόμα περισσότερο περιεχόμενο και ακόμα περισσότερες δυνατότητες. Θεωρούμε ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε το ανανεωμένο αυτό site στο ελληνικό τηλεοπτικό κοινό. Η δυνατότητα διαφημιστικής αξιοποίησης της Web TV, αλλά και γενικότερα των sites των τηλεοπτικών σταθμών, προφανώς συμβαδίζει με το υφιστάμενο περιεχόμενο και τη σωστή αξιοποίησή του. Η ψηφιακή εποχή σαφώς προσφέρει πολλές δυνατότητες για τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων στο σταυροδρόμι τηλεόρασης και online media. Παράλληλα όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής η τηλεοπτική διαφήμιση παραμένει σαφώς πιο αποτελεσματική, και μάλιστα λειτουργεί υποστηρικτικά ως προς τα νέα Μέσα. Μελέτες καταδεικνύουν ότι μετά από την προβολή τηλεοπτικών διαφημίσεων, οι σχετικές αναζητήσεις στο Internet για τα διαφημιζόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες πολλαπλασιάζονται, καθώς ο αντίκτυπός τους είναι ιδιαίτερα έντονος».

Στο παιχνίδι της Web TV και η ΕΡΤ

«Η ΕΡΤ, παρακολουθώντας τις εξελίξεις και τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον τομέα των επικοινωνιών, της πληροφορικής και των media, προχωρά στην εκ βάθρων ανανέωση του website της, υπηρετώντας το διττό στόχο: άνοιγμα στους πολίτες και μεγαλύτερη προσβασιμότητα των πολιτών στον ιστότοπο και κατ’ επέκταση στην ίδια την ΕΡΤ. Η αλλαγή, βεβαίως, δεν αφορά μόνο στην εικόνα, την αισθητική και την ευκολία πρόσβασης. Αφορά κυρίως στο περιεχόμενο, στην ταχύτητα ενημέρωσης και πάνω απ’ όλα στις νέες υπηρεσίες. Η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι web2 και open source, οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα είναι -εννοείται- δωρεάν, η πλοήγηση εύκολη (μια σημαντική αδυναμία μας μέχρι σήμερα), η αναζήτηση εύκολη και ο σχεδιασμός καθαρός. Τέλος, το website θα είναι πλήρως επεκτάσιμο, με δυνατότητα εύκολης καταχώρισης δεδομένων μέσω Ιnternet», αναφέρει ο διευθυντής Πολυμέσων της ΕΡΤ, Δ. Βουγιουκλάκης, και συνεχίζει: «Η Web TV είναι το δυνατό σημείο του νέου δικτυακού τόπου της ΕΡΤ με καινούργιες υπηρεσίες, χάρη στις οποίες η ΕΡΤ θα αξιοποιήσει καλύτερα και αποτελεσματικότερα το τηλεοπτικό της περιεχόμενο, αλλά και το διαφημιστικό της χρόνο, δεδομένου ότι η Web TV μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε, εκτός από τη live μετάδοση του τηλεοπτικού περιεχομένου, και εξατομικευμένο περιεχόμενο (tailor made), καλύπτοντας ένα ευρύτατο φάσμα τηλεοπτικών αναγκών. Η νέα αυτή λειτουργία της ΕΡΤ συνιστά μεγάλη προστιθέμενη αξία, δεδομένου ότι θα προσφέρει υπηρεσίες όχι μόνο στην ελληνική επικράτεια, αλλά και στον απόδημο ελληνισμό. Επίσης, μέσω Web TV θα μεταδίδονται ζωντανά όλα τα μεγάλα αθλητικά, ψυχαγωγικά και ευρύτερα πολιτιστικά γεγονότα.
Το δεύτερο δυνατό σημείο του νέου δικτυακού τόπου της ΕΡΤ θα είναι το video on demand, μια υπηρεσία με δυνατότητα δημιουργίας πολλαπλών καναλιών με εξειδικευμένο περιεχόμενο, όπως ειδήσεις, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγία, αθλητισμός και άλλα. Το τρίτο σημείο, το οποίο έχει και μια μοναδικότητα, είναι ότι θα προχωρήσουμε στην ανάδειξη του πολύτιμου ψηφιακού μας αρχείου, μέσω αμφίδρομης διαδραστικής επικοινωνίας».




Workshop από το Συμβούλιο Ψηφιακής Επικοινωνίας της ΕΔΕΕ

Την εμπειρία τους, μάλιστα, κατέθεσαν πρόσφατα τα στελέχη του Mega και του ΑΝΤ1, στο πλαίσιο του «Hands-on Workshops», που οργάνωσε το Συμβούλιο Ψηφιακής Επικοινωνίας της ΕΔΕΕ. Τον ορισμό της Web TV και πώς την αντιμετωπίζει ο καταναλωτής κλήθηκε να δώσει η Εύη Βαρώτση, Internet Manager Mega, ενώ την ελληνική πραγματικότητα περιέγραψε εύστοχα ο Ζαφείρης Χαραλαμπίδης, εμπορικός διευθυντής Mega. Τις δυνατότητες της διαφημιστικής προβολής και τις συνέργιες με την παραδοσιακή τηλεόραση και με online integrated εκστρατείες αποτύπωσε η Κωνσταντίνα Τζώκα, Digital Advertising Manager ANT1, ενώ τα συμπεράσματα έρευνας για τη Web TV USPs κατέγραψε η Νανή Τράκα, εμπορική διευθύντρια ANT1. Για τους τρόπους μέτρησης της αποτελεσματικότητας της Web TV μίλησε ο Νεκτάριος Σαρτζετάκης, CEO, & η Έλενα Κυπριανίδου, New Business Director Nemo.

Τελικά η Web TV έχει ή δεν έχει διαφήμιση;

Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των στελεχών του Mega, το Web άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση. Μάλιστα, γίνεται επίκληση των λεγομένων του εκπροσώπου της Nielsen, Gary Holmes, σύμφωνα με τον οποίο «αποδεικνύεται ότι υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ των δύο Μέσων και οι καινοτόμοι marketers μπορούν να επωφεληθούν από αυτό».


• Το ένα Mέσο ενδυναμώνει το άλλο λειτουργώντας συμπληρωματικά.
• Η δυνατότητα παρακολούθησης (video) οπουδήποτε έχει πραγματικά αυξηθεί δραματικά, αλλά ο κανόνας παραμένει ότι ο θεατής θέλει να παρακολουθεί στην καλύτερη οθόνη. Και γιατί να βλέπουμε Web TV;

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε η ομάδα του Mega, το 54% δηλώνουν ότι ξέχασαν να παρακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο επεισόδιο όταν προβλήθηκε στην τηλεόραση. Το 47% κάνουν catching up την τρέχουσα περίοδο, επειδή έχασαν ένα μεγάλο αριθμό επεισοδίων, ενώ το 33% κάνουν catching up μια προηγούμενη σεζόν του προγράμματος πριν η επόμενη σεζόν βγει στον αέρα. Το 32% αναφέρει ότι ξέχασαν να γράψουν ένα συγκεκριμένο επεισόδιο στο DVR ή TiVO όταν προβλήθηκε στην τηλεόραση, το 18% ότι ένα μέλος της οικογένειας παρακολουθούσε άλλο πρόγραμμα την ίδια στιγμή που ήθελαν να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους σειρά, το 12% ότι βλέπουν τηλεόραση όταν είναι στη δουλειά και ισόποσο ποσοστό ότι βλέπουν τηλεόραση online όταν ταξιδεύουν.


Η Νέα Τηλεόραση Κρήτης στην ψηφιακή εποχή

Με μοχλό ανάπτυξης την τεχνολογία, η Νέα Τηλεόραση Κρήτης συνεχίζει να επενδύει και  να ενισχύει την ψηφιακή της κάλυψη στο νησί, έχοντας μπει σε μια νέα εποχή, με καινούργια Διεύθυνση και στελέχη στο δυναμικό της. Ήδη ο τηλεοπτικός σταθμός μεταδίδει ψηφιακά σε τρεις Νομούς της Κρήτης (Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο) και σύντομα θα καλύψει και το Νομό Λασιθίου. Όπως τονίζει ο Γιώργος Παπακωνσταντής, γενικός διευθυντής της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης: «Την εικόνα ανανέωσης συμπληρώνει και το site www.neatv.gr, το οποίο -με κεντρικό πυρήνα την ενημέρωση- δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη: να παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Κρήτη, το πρόγραμμα της Νέας Τηλεόρασης ζωντανά με live streaming (Web TV), καθώς και να ανατρέχει σε προηγούμενες εκπομπές μέσω της υπηρεσίας ψηφιακού αρχείου (VOD - Video On Demand)».

Όσον αφορά στα επόμενα σχέδια της διοίκησης της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης, η Μαριάννα Μηλάκη, διευθύντρια Marketing της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης, επισημαίνει ότι η εποχή «απαιτεί να συμβαδίζουμε με τις σύγχρονες ανάγκες των τηλεθεατών μας, για ψυχαγωγία και ενημέρωση. Στο πλαίσιο αυτό, η Νέα Τηλεόραση Κρήτης θα συνεχίσει να επενδύει στις νέες τεχνολογίες, εκπέμποντας ψηφιακά και στο Νομό Λασιθίου μέσα στο 2011, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για αρτιότερη τηλεθέαση σε ολόκληρη την Κρήτη, και δημιουργώντας το διαδικτυακό τόπο www.neatv.gr, με τις υπηρεσίες Web TV και το Video On Demand (ψηφιακό αρχείο), το διαδικτυακό κόμβο ενημέρωσης για όσους αγαπούν την Κρήτη».