To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ιταλία: Κίνητρα για διαφήμιση

Ιταλία: Κίνητρα για διαφήμιση
Φοροελαφρύνσεις σε όσους αυξάνουν τις διαφημιστικές επενδύσεις τους καθιερώνει από φέτος η Ιταλία, αναγνωρίζοντας τη συμβολή της επικοινωνίας στην οικονομική δραστηριότητα. Οι λεπτομέρειες του μέτρου, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα.

Με αρκετά διαφορετικό τρόπο φαίνεται πως αντιμετωπίζουν στην Ιταλία τη διαφημιστική επένδυση. Μάλλον, για να είμαστε πιο ακριβείς, αντιμετωπίζουν τη διαφημιστική προβολή όντως σαν επένδυση και όχι απλά σαν μια συνδιαλλαγή, που πρέπει να τυγχάνει (μόνο) φορολόγησης. Σε αυτό το πλαίσιο, από το τέλος του 2017 και με τα διορθωτικά οικονομικά μέτρα που ελήφθησαν με στόχο τη μείωση του ελλείματος στη γειτονική χώρα, προσφέρονται φοροελαφρύνσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, που προχωρούν σε αύξηση της επένδυσής τους για μέσα όπως ο ημερήσιος Τύπος, τα περιοδικά, τα online μέσα, η τοπική τηλεόραση και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί.

Τι προβλέπει το μέτρο

O νόμος ενεργοποιήθηκε τον Μάιο και προσφέρει 75% φοροαπαλλαγή για την αύξηση της επένδυσης σε συγκεκριμένες μορφές διαφήμισης στην Ιταλία από επιχειρήσεις, ανεξάρτητους επαγγελματίες αλλά και Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις. 

Συγκεκριμένα, οι διαφημιστικές καμπάνιες θα πρέπει να γίνουν:

• Στον ημερήσιο Τύπο ή σε περιοδικές εκδόσεις
• Σε online μέσα
• Σε αναλογικούς ή ψηφιακούς τοπικούς τηλεοπτικούς ή ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί πως η φοροελάφρυνση αυξάνεται και αγγίζει το 90% για τις λεγόμενες microenterprises, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τις καινοτόμους start-ups.

Για να μπορεί κάποιος να κάνει χρήση αυτού του προνομίου, θα πρέπει το ύψος της διαφημιστικής του επένδυσης το οικονομικό έτος 2018 να υπερβαίνει κατά τουλάχιστον 1% το ποσό που αφιέρωσε για την προβολή του (σε ανάλογα κανάλια) το 2017. Επίσης, καθώς πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή του μέτρου, οι φορολογούμενοι που διαφημίστηκαν στον ημερήσιο Τύπο, περιοδικά και online μέσα, από τις 24 Ιουνίου 2017 έως 31 Δεκεμβρίου 2017, μπορούν να διεκδικήσουν φοροαπαλλαγή και για αυτές τις επενδύσεις εάν, βέβαια, η διαφημιστική δαπάνη τους ήταν κατά 1% τουλάχιστον μεγαλύτερη από εκείνη του 2016. Θα πρέπει ωστόσο να αναφερθεί πως σε αυτή την περίπτωση δεν υπολογίζονται τα διαφημιστικά κονδύλια που αφιερώθηκαν σε τοπικούς τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς. 

Τα… «προαπαιτούμενα»

Φυσικά, για να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει να κατατεθούν αναλυτικά οικονομικά στοιχεία και επίσημα έγγραφα που να αποδεικνύουν τις διαφημιστικές επενδύσεις των φορολογούμενων στα συγκεκριμένα media και φυσικά την αύξησή τους από χρονιά σε χρονιά. Παράλληλα, οι φορολογούμενοι που ζητούν τη συγκεκριμένη φοροελάφρυνση θα πρέπει να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση πως δεν υφίσταται κάποιο κώλυμα ή κάποιος λόγος απόρριψης της αίτησής τους, που να σχετίζεται με τη νομοθεσία της Ιταλίας για την καταπολέμηση της Μαφίας και τη νομιμοποίηση «μαύρου χρήματος». Ειδικά για περιπτώσεις που η φοροελάφρυνση ξεπερνά το όριο των 150.000 ευρώ, προκειμένου να γίνει η καταβολή των χρημάτων, θα πρέπει να κατατεθεί αίτηση για τη χορήγηση βεβαίωσης μη εμπλοκής με το οργανωμένο έγκλημα από τη «National AntiMafia Database» του Υπουργείου Εσωτερικών της Ιταλίας.

62,5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν

Βέβαια, πέρα από τη συζήτηση περί Μαφίας και Καμόρα, αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί είναι πως για τις φοροελαφρύνσεις αυτές η ιταλική κυβέρνηση έχει προβλέψει στον προϋπολογισμό το συνολικό ποσό των 62,5 εκατ. ευρώ για τη διάρκεια του 2018. Εξ αυτών, τα 50 εκατ. ευρώ έχουν υπολογιστεί για τη διαφημιστική επένδυση στον Τύπο (20 εκατομμύρια για τις επενδύσεις που έγιναν στο δεύτερο μισό του 2017 και 30 εκατομμύρια για εκείνες, που έλαβαν χώρα το 2018). Τα υπόλοιπα 12,5 εκατ. ευρώ έχουν προϋπολογιστεί για επενδύσεις του 2018 σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Αυτό σημαίνει πως τελικά οι φορολογούμενοι ίσως και να λάβουν μικρότερη ελάφρυνση από αυτήν που αιτήθηκαν, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο τα διαθέσιμα κονδύλια να μην μπορέσουν να καλύψουν πλήρως όλες τις αιτήσεις που πληρούν τα κριτήρια. Κάθε χρόνο το ανώτατο όριο διάθεσης χρημάτων για αυτές τις φοροαπαλλαγές θα καθορίζεται από ειδικό Διάταγμα από τον πρωθυπουργό της Ιταλίας.
TAGS: Ιταλία