To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Καφεστίαση: Ανάπτυξη με νέους παίκτες

Καφεστίαση: Ανάπτυξη με νέους παίκτες

Η αύξηση της κατανάλωσης εντός του καταστήματος, έναντι της κατανάλωσης on the go, σε συνδυασμό με τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που επικρατεί, οδήγησε τις εταιρείες του κλάδου να δώσουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής, αναβαθμίζοντας παράλληλα τις υπηρεσίες τους, ώστε να προσφέρουν μια νέα αξία στην εμπειρία αγοράς των καταναλωτών.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι οι αλυσίδες καταστημάτων κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην αγορά, μέσω της μεθόδου της δικαιόχρησης, προσφέροντας προνομιακά δικαιώματα στους υποψήφιους συνεργάτες τους, συνεχή υποστήριξη του franchisee και εκπαίδευση του προσωπικού.

Η αγορά της καφεστίασης

Το εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον στον κλάδο της καφεστίασης, λόγω της ύπαρξης μεγάλου αριθμού εταιρειών, εντείνει τις προσπάθειες των επιχειρήσεων να διατηρήσουν ή/και να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά, ενώ η ανάπτυξή τους μέσω του θεσμού του franchise τούς επιτρέπει να διευρύνουν την παρουσία τους σε όλη την Ελλάδα. Παρακάτω, οι εκπρόσωποι βασικών παικτών της αγοράς μάς δίνουν το στίγμα τόσο της αγοράς όσο και της δικής τους αλυσίδας.

Όπως επισημαίνει εκπρόσωπος του Ομίλου Εστίασης Vivartia, «η αγορά του καφέ τα τελευταία χρόνια αυξάνεται σταθερά, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Ο μεγαλύτερος όγκος της κατανάλωσης πραγματοποιείται στο κατάστημα, με μικρότερο όγκο στην κατανάλωση on the go. Το μεγαλύτερο μερίδιο διατηρεί σταθερά ο ανώνυμος ανταγωνισμός, που διατηρεί περίπου το 50% της κατηγορίας».

Σε ό,τι αφορά τον  Όμιλο Vivartia, καταφέρνει να διατηρεί ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά καφέ μέσω των αλυσίδων everest και Flocafe, το οποίο αυξάνεται διαρκώς. Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος της εταιρείας, «το everest είναι ο leader της αγοράς στο επώνυμο κομμάτι του καφέ. Ο βασικότερος λόγος είναι η πολύ καλή σχέση αξίας/τιμής που προσφέρει καθώς και το expertise που προκύπτει από τη διαφοροποίηση των δύο διαφορετικών χαρμανιών espresso του everest: το φημισμένο 100% Arabica, με επιλεγμένους αρωματικούς κόκκους από σπάνιες ποικιλίες, και το Fine Brazilian Blend, έναν εκλεκτό συνδυασμό Arabica & Robusta από κόκκους μοναδικής ποιότητας που καλλιεργούνται στα υψίπεδα της Βραζιλίας.

Το Flocafe εστιάζει κυρίως στην εμπειρία του πελάτη, μιας και αποτελεί επιλογή για τον καφέ που κάποιος θα απολαύσει στο σημείο και λιγότερο θα πάρει μαζί του on the go.  Έτσι, πολύ πρόσφατα λανσαρίστηκε το Flocafe Espresso Room, το νέο concept της αλυσίδας, που αποτελεί ό,τι πιο καινοτόμο στην κατηγορία. Πρόκειται για ένα χώρο που ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη αισθητική του, όπου εξειδικευμένοι baristi μυούν τον επισκέπτη στο χώρο του καφέ μέσα από τρία νέα χαρμάνια: το America Latina Selection 100% Arabica, που παρασκευάζεται αποκλειστικά για τα Flocafe Espresso Room από ποικιλίες της Βραζιλίας και της Κολομβίας, το African Earth από αφρικανικές ποικιλίες Arabica & Robusta και το εξαιρετικό χαρμάνι Honduras Premium 100% Arabica, που καλλιεργείται σε περιορισμένη ποσότητα».

Τον κατακερματισμό της αγοράς και το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον που επικρατεί στον κλάδο επισημαίνει η Αναστασία Μπόνου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ ΑΕΕ - Starbucks.

«Η Ελλάδα έχει μια ισχυρή και μακρόχρονη παράδοση στον καφέ, που αποτελεί μέρος της κουλτούρας της. Η αγορά της καφεστίασης στην Ελλάδα είναι κατακερματισμένη με την παρουσία αλυσίδων και χιλιάδων συνοικιακών καφέ. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αγορά του καφέ εκτός σπιτιού υποχώρησε συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια υπάρχει αύξηση της κατανάλωσης του espresso, καθώς οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του καφέ και είναι πιο ευαισθητοποιημένοι στη συνολική αξία που αποκομίζουν σε κάθε αγορά».

Μέσα σε αυτό το κλίμα και σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως σημειώνει η κ. Μπόνου, «στα Starbucks κάνουμε καθημερινά πράξη τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε την ιδανική σχέση ποιότητας, ποσότητας και τιμής, μέσα από την εμπειρία Starbucks. Διατηρούμε την ηγετική μας θέση ως οι ειδικοί του καφέ και είμαστε πάντα ένα βήμα πιο μπροστά, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών σε επίπεδο ποιότητας, καινοτομίας και εξυπηρέτησης. Προσφέρουμε τον δικό μας καφέ Starbucks -15 διαφορετικές ποικιλίες από όλο τον κόσμο- τον οποίο προμηθευόμαστε απευθείας από τις χώρες προέλευσης, εξασφαλίζοντας δίκαιες τιμές εμπορίου μέσω της πιστοποίησης Fairtrade και υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τους καλλιεργητές καφέ. Για μας, δεν αρκεί απλά να προσφέρουμε 100% καφέ Arabica, καθώς μόνο το 3% της παγκόσμιας παραγωγής κόκκων Arabica ανταποκρίνονται στα υψηλά πρότυπα Starbucks. Στον τομέα της καινοτομίας, εστιάζουμε στη δημιουργία νέων προϊόντων, που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες όπως τα Starbucks Refresha. Πρόκειται για έναν αναζωογονητικό συνδυασμό από χυμό φρούτων και εκχύλισμα πράσινου καφέ, μια φυσική πηγή καφεΐνης από πράσινους ακαβούρδιστους κόκκους, που μας δίνει την ενέργεια της καφεΐνης, αλλά χωρίς τη γεύση του καφέ. Τέλος, εξίσου σημαντική για μας είναι η άψογη εξυπηρέτηση και η δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες. Θέλουμε να γνωρίζουμε όλους τους πελάτες μας, να ξέρουμε το ρόφημά τους και να γράφουμε επάνω στο κύπελλο το δικό τους όνομα. Δεσμευόμαστε ότι το ρόφημά τους θα είναι πάντα τέλειο· αν δεν είναι όπως ακριβώς το θέλουν, θα το ετοιμάσουμε ξανά. Παράλληλα, εμπλουτίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, όπως η παροχή δωρεάν wi-fi εδώ και αρκετά χρόνια και η διάθεση της κάρτας Starbucks με οφέλη όπως 10% έκπτωση σε όλα τα προϊόντα.

Για αυτούς τους λόγους, το ελληνικό κοινό μάς «αγκάλιασε» από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας μας και συνεχίζει να μας εμπιστεύεται, εκτιμώντας την αξία των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουμε, γεγονός που αποδεικνύεται από την αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματά μας». 

Τη σημαντική ανάπτυξη που γνωρίζουν κυρίως οι επώνυμες αλυσίδες καφέ μέσω του franchising, αλλά και την έλευση νέων παικτών στην αγορά, τονίζει η Χρύσα Γερολυμάτου, από τη Διεύθυνση της εταιρείας Mikel και υπεύθυνη για την ανάπτυξη του franchise.

«Ο κλάδος της καφεστίασης εξαιτίας της δραστηριοποίησης μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων αποτελούσε ανέκαθεν πεδίο έντονου ανταγωνισμού. Η επιτυχής υιοθέτηση του θεσμού της δικαιόχρησης από ορισμένες ελληνικές εταιρείες, αλλά και η έλευση γνωστών εμπορικών σημάτων του εξωτερικού, ανέδειξαν ως επικρατέστερο τρόπο ανάπτυξης τη δημιουργία αλυσίδων έναντι των μεμονωμένων καταστημάτων.
Στη διάρκεια λοιπόν της προηγούμενης δεκαετίας αρκετές αλυσίδες έκαναν την εμφάνισή τους στην εγχώρια αγορά, ανέπτυξαν εκτεταμένα δίκτυα καταστημάτων και απέσπασαν αξιόλογα μερίδια, για να αποχωρήσουν στη συνέχεια υπό την πίεση του έντονου ανταγωνισμού. Νέοι “παίκτες”, σημαντικές εξαγορές, συγχωνεύσεις και συνεργασίες εντείνουν την κινητικότητα σε μια ιδιαίτερα δυναμική αγορά.
Τη σημερινή εικόνα του κλάδου της καφεστίασης συνθέτουν σε σημαντικό βαθμό ισχυροί όμιλοι επιχειρήσεων που ελέγχουν περισσότερα του ενός εμπορικά σήματα στο χώρο της εστίασης. Με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας των προσφερόμενων προϊόντων, αρκετές αλυσίδες καθετοποίησαν τις παραγωγικές τους διαδικασίες, ιδρύοντας εταιρείες με βασικό αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή ειδών διατροφής και την τροφοδοσία των καταστημάτων (βιομηχανικό catering) των ομίλων στους οποίους ανήκουν.

Οι επώνυμες αλυσίδες αποτελούν μια αγορά η οποία διαρκώς αναπτύσσεται. Τα τελευταία ιδίως χρόνια, τα δίκτυα καταστημάτων αλυσίδων ισχυροποιούνται, κυρίως μέσω της μεθόδου franchising, ενώ ο υφιστάμενος ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί με την έλευση νέων αλυσίδων. Παράλληλα, η ταχεία επέκταση των δικτύων έχει οδηγήσει στη συνύπαρξη μεγάλου αριθμού εταιρειών σε μικρή απόσταση, με στόχο την απόσπαση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς».

Όσον αφορά τη Mikel Coffee Company, η ίδια σημειώνει ότι το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 2008 στο κέντρο της Λάρισας και από τότε υπάρχει μία συνεχής πορεία ανάπτυξης μέσω της μεθόδου της δικαιόχρησης (franchising), με τη δημιουργία 2 καταστημάτων το 2008, 3 καταστημάτων το 2009, 1 καταστήματος το 2011, 11 καταστημάτων το 2012, 44 καταστημάτων το 2013. Φέτος έχουν ξεκινήσει μέχρι στιγμής τη λειτουργία τους 20 καταστήματα.

Μια αξιόλογη επιχειρηματική δραστηριότητα την περίοδο της κρίσης αποτελεί ο κλάδος της καφεστίασης, σύμφωνα με τον Μιχάλη Καμβύση, Διευθυντή Ανάπτυξης Δικτύου Coffee Island. «Στο πολύ δυναμικά μεταβαλλόμενο περιβάλλον που διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια, ένεκα και της οικονομικής κρίσης που μαστίζει την αγορά, ο κλάδος της καφεστίασης αποτελεί φωτεινό φάρο στην αναζήτηση επιχειρηματικής δράσης μεγάλου αριθμού επενδυτών. Η Coffee Island, τα τελευταία χρόνια, έχει αποτελέσει την κορωνίδα της ασφαλούς πυξίδας της επιχειρηματικής δράσης στον κλάδο της καφεστίασης, όντας η πλέον αναπτυσσόμενη εταιρεία στο χώρο αυτό, γεγονός που επισφραγίστηκε με τη βράβευσή της για δύο συνεχόμενες χρονιές (2012, 2013), ως η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα franchise (Fast Growth Franchisor 2012, 2013)», σημειώνει ο ίδιος.

Μια διαφορετική εικόνα της αγοράς δίνει η Αφροδίτη Σωτηρίου, Γενική Διευθύντρια της Focaccino, τονίζοντας ότι οι ακριβές τιμές και η κάμψη της αγοραστικής δύναμης απειλούν με «συρρίκνωση» την αγορά της καφεστίασης. «Mπροστά στον κίνδυνο αυτό, που δεν είναι τόσο μακρινός, καθώς η κατανάλωση εκτιμάται πως υποχωρεί, οι μεγάλες αλυσίδες καφέ-μπαρ και παραδοσιακές καφετέριες σπεύδουν τώρα να πάρουν τα μέτρα τους και να αναστρέψουν το κλίμα με πάγωμα των τιμών και πληθώρα προσφορών. Ειδικά, οι μεγάλες αλυσίδες καφέ εμφανίζονται αποφασισμένες να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να αναθερμάνουν τη ζήτηση και να τονώσουν τις πωλήσεις τους.
Οι καφετέριες παρά το υψηλό λειτουργικό κόστος, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια δράσης, προσπαθούν να διατηρούν τις τιμές σε λογικά επίπεδα. Επιπλέον, κάνουν προσπάθειες αύξησης της γκάμας των προϊόντων τους, επειδή η κατανάλωση του καφέ δεν είναι επαρκής για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων και των μισθολογικών τους υποχρεώσεων. Στη μάχη για μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, οι μεγάλες εταιρείες θα επιστρατεύσουν για άλλη μια φορά τη διαφήμιση, με στόχο να προσελκύσουν το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Σημαντικό, επίσης, ρόλο θα παίξουν τα νέα καινοτόμα προϊόντα, τα οποία κρατούν «ζεστό» το ενδιαφέρον του καταναλωτή. H επίθεση που δέχεται το οικογενειακό εισόδημα αναμένεται να πλήξει την κατανάλωση και να παρασύρει προς τα κάτω την αγορά του καφέ. Αν και είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις, ωστόσο δεν αναμένουμε επιδόσεις ανάλογες με αυτές των προηγούμενων ετών, καθώς η πραγματική κρίση είναι ακόμη μπροστά μας».

Αναφορικά με τη Focaccino, η ίδια εξηγεί ότι είναι μια εταιρεία με μόνο 1,5 χρόνο λειτουργίας (με τα 2 ιδιόκτητα σημεία της), ενώ τα καταστήματα franchise της έχουν συμπληρώσει μόνο κάποιους μήνες λειτουργίας. Ανήκει στην κατηγορία του bakery and coffee, γεγονός που καθιστά το τρόφιμο πυρήνα της δραστηριότητάς της και έχοντας τον καφέ ως συνοδευτικό εργαλείο στην ταυτότητά της.
«Οι επαγγελματίες σεφ και ζαχαροπλάστες μας χρησιμοποιούν καθημερινά αγνά υλικά σε συνδυασμό με τον τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό αλλά και τις υψηλότερες προδιαγραφές υγιεινής, για να δημιουργήσουν προϊόντα πραγματικά ανώτερα σε ποιότητα. Το menu μας φτιάχνεται καθημερινά με άριστης ποιότητας αγνά υλικά, το οποίο απαρτίζεται από σπιτικές χειροποίητες πίτες, αρτοσκευάσματα, viennoise, γλυκά, όλα παραγωγής μας, υψηλής ποιότητας επώνυμο καφέ και μια πλούσια ποικιλία τροφίμων που καθορίζουν τη σύγχρονη εμπειρία στο χώρο του bakery-café», καταλήγει η ίδια.

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και η ραγδαία αύξηση του ανταγωνισμού έχουν αναδείξει ως πιο σημαντική τάση την ανάγκη να υπάρχει δίκαιη και συνεπής σχέση ποιότητας και τιμής, όπως παρατηρεί ο Βλάσσης Γεωργάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Γρηγόρης Μικρογεύματα.  «Άλλωστε, αυτό που θα ξεχωρίσει μια μάρκα είναι η δυνατότητά της να προσφέρει στον πελάτη μια εμπειρία πιο πλούσια από το αντίτιμό της. Η οικογένεια του Γρηγόρη, πιστή στις ανάγκες των πελατών της, καταβάλλει καθημερινά κάθε προσπάθεια, προκειμένου να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία στους πελάτες της, σε προσιτές τιμές. Προσηλωμένοι στη λεπτομέρεια, προσφέρουμε πάντα και από κάθε μας σημείο τον ίδιο εξαιρετικό καφέ Coffeeright και μάλιστα σε μειωμένες τιμές από το 2012. Τόσο η επιλογή του ειδικού χαρμανιού Coffeeright, όσο και η συνεχής εκπαίδευση των baristi, αλλά και η διαρκής ανανέωση του εξειδικευμένου εξοπλισμού, αποτελούν βασικούς πυλώνες για την εμπειρία που επιθυμούμε να προσφέρουμε. Πάνω από όλα όμως, η προσπάθεια, η αγάπη και το μεράκι που όλοι μοιραζόμαστε, όπως και η απαίτηση που έχουμε από τους εαυτούς μας να γινόμαστε καθημερινά καλύτεροι, σεβόμενοι την προτίμηση των ανθρώπων που μας επιλέγουν, είναι αυτό που μας εξελίσσει σαράντα χρόνια.

Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες ανανεώσαμε ριζικά την πρότασή μας στα σάντουιτς, τις σαλάτες και τα μικρογεύματα. Με πολύ κέφι και σε συνεργασία με το σεφ Αλέξανδρο Παπανδρέου, φτιάξαμε τις νέες μας γεύσεις, όλο νοστιμιά και γνήσια ελληνικά υλικά, μια πρόταση που πραγματικά θα φτιάχνει τη μέρα των πελατών μας.

Ο ανταγωνισμός εντείνεται και νέοι παίκτες εισέρχονται στην αγορά της καφεστίασης. Στο Γρηγόρη, καλωσορίζουμε κάθε προσπάθεια που θα αναπτύξει συνολικά την αγορά και θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου, βοηθώντας και εμάς να γίνουμε ακόμα καλύτεροι», καταλήγει ο κ. Γεωργάτος.

Την αυξητική τάση που παρουσιάζει η είσοδος του καφέ στα καταστήματα εστίασης, καταλαμβάνοντας ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά, σημειώνει η Ευγενία Τσαμκόσογλου, Υπεύθυνη ανάπτυξης νέων σημείων Βενέτη.  «Η εταιρεία Βενέτη, πρώτη στην αγορά, αντιλήφθηκε ότι οι σημερινές ανάγκες του καταναλωτή στο χώρο της εστίασης έχουν αλλάξει και αποφάσισε να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης με την ένταξη ενός νέου concept καταστημάτων, τα Βενέτη Food Hall, τα οποία λειτουργούν ως αρτοποιεία και ως καφέ καθ’ όλην τη διάρκεια της ημέρας και ως εστιατόρια μετά τις 12 το μεσημέρι.  Όλα τα νέα σημεία Βενέτη προσφέρονται ώστε να μπορεί κανείς να απολαύσει τον καφέ του.

Τα τελευταία δέκα χρόνια, η εταιρεία Βενέτη γνωρίζει μια δυναμικά ανοδική πορεία, επενδύοντας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και νέων concept καταστημάτων. Εκτός από τα Βενέτη Food Hall, η εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα το νέο concept premium καταστημάτων Βενέτη 1948, με έδρα το Νέον στην Αθήνα και δύο ακόμη καταστήματα στην Κηφισιά. Το Βενέτη 1948 στο Νέον άνοιξε τις πύλες του πριν από έξι μήνες ως ένα από τα μεγαλύτερα αρτοποιεία στην Ευρώπη και έχει γίνει ήδη σημείο συνάντησης στην πλατεία Ομονοίας.

Σίγουρα, ο ανταγωνισμός στο χώρο αυτό θα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερος, αφού το καταναλωτικό κοινό αναζητά σημεία που θα του προσφέρουν τον καφέ του όπως τον προτιμά. Η Βενέτης επενδύει στη σωστή εκπαίδευση του προσωπικού στην παρασκευή του καφέ, δημιουργώντας έτσι τις κατάλληλες προδιαγραφές για τη γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση του καταναλωτή».

FRANCHISE: Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Τα τελευταία χρόνια η μέθοδος της δικαιόχρησης αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης του δικτύου των αλυσίδων, καθώς αποκτούν παρουσία σε όλη την Ελλάδα. Τι προσφέρουν όμως και τι ζητούν από τους συνεργάτες τους; Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εταιρειών, η πολιτική τους είναι η εξής:

Όμιλος Vivartia: Ο  Όμιλος Vivartia για το 2014 έχει λανσάρει το πρόγραμμα Free Entry. Μέσω του προγράμματος αυτού, προσκαλεί δυναμικούς επαγγελματίες σε όλη την Ελλάδα, που θέλουν να μοιραστούν μαζί του το όραμα για την ανάπτυξη και την ελληνική επιχειρηματικότητα, παρέχοντάς τους την ευκαιρία να συνεργαστούν με τις 4 κορυφαίες αλυσίδες εστίασης (Goody’s, Flocafe, Everest και La Pasteria). Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει μοναδικά προνόμια όπως το μηδενικό κόστος συμμετοχής και τα προνομιακά δικαιώματα εκμετάλλευσης (1ος χρόνος 2%, 2ος χρόνος 4%, 3ος χρόνος 6%).

Coffee Island: Η πολιτική της Coffee Island αναφορικά με το σύστημα δικαιόχρησης είναι η μέγιστη κερδοφορία και ευρωστία των επιχειρήσεων των δικαιοδόχων της, η απόλυτη διασφάλιση του δικτύου των συνεργατών της και η διά βίου αρτιότερη εκπαίδευσή τους στον τομέα του καφέ, πάντα μέσα στο πλαίσιο της στόχευσης της βέλτιστης εξυπηρέτησης του δικτύου των καταναλωτών της.

Starbucks: Όλα τα καταστήματα είναι ιδιόκτητα και η ανάπτυξη της αλυσίδας δεν υλοποιείται μέσα από το σύστημα franchise.

Mikel: Η πολιτική της εταιρείας, όσο και η σύμβαση για το σύστημα franchise που εφαρμόζει, βασίζεται στη διασφάλιση της ομοιομορφίας και τυποποίησης σε όλα τα καταστήματά της. Τη σταθερή και υψηλή ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών της σε κάθε κατάστημα Μikel εγγυώνται τόσο η εκπαίδευση και η συνεχής στήριξη του franchisee και του προσωπικού όσο και οι τακτικοί ποιοτικοί έλεγχοι που πραγματοποιεί.

Focaccino: Η ομάδα λειτουργίας Focaccino παρέχει εφαρμοσμένες τεχνικές και εξειδίκευση, γεγονός που βοηθά τους franchisees να κατανοήσουν τον ιδανικό τρόπο εφαρμογής ενός αποτελεσματικού και χαμηλής δαπάνης προγράμματος εντός των καταστημάτων τους, που να τους επιτρέπει τη συνεχή παρακολούθηση της πορείας των προϊόντων τους, τα εργατικά, την τεχνική υποστήριξη, τη στελέχωση και τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού. Κάθε franchisee σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καταστήματος και το Γενικό Διευθυντή Λειτουργίας, υποβάλλονται σε διάρκειας δύο εβδομάδων εντατική εκπαίδευση, η οποία περιλαμβάνει την παραγωγή των προϊόντων, τη διαχείριση και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, καθώς επίσης την εμπορική λειτουργία των καταστημάτων.

ΒΕΝΕΤΗΣ: Η εταιρεία Βενέτης προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον που δίνει εγγυήσεις στον υποψήφιο συνεργάτη-franchisee ότι θα εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του για τα επόμενα 20 χρόνια. Το σημαντικότερο σήμερα για έναν franchisee είναι να βρίσκεται υπό τη σκέπη ενός σοβαρού σήματος με χαμηλό ρίσκο και υψηλή ανταποδοτικότητα, που να τον κάνει να νιώθει ασφαλής. Η επιτυχία του καταστήματος βέβαια, στηρίζεται όχι μόνο στη σωστή επιλογή των σημείων πώλησης σε συνδυασμό με τα διαφορετικά, καινοτόμα και κερδοφόρα concept που προτείνει, όπως τα Βενέτη Food Hall, αλλά και στην προσπάθεια που θα καταβάλλει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος, αφιερώνοντας αρκετό χρόνο στην επιχείρησή του. Επίσης, η εταιρεία έχει θεσπίσει μια σειρά από οικονομικά κίνητρα επιβράβευσης για τους franchisees, αλλά και εκτεταμένα προγράμματα διαρκούς εκπαίδευσης είτε πριν από την έναρξη της επιχείρησης είτε κατά τη διάρκεια λειτουργίας της.

Γρηγόρης Μικρογεύματα: Βασική μέριμνα της Γρηγόρης Μικρογεύματα στη λογική ανάπτυξης του δικτύου franchise αποτελεί η επιλογή συνεργατών που διαπιστωμένα επιθυμούν να συμμεριστούν και να κάνουν πράξη το όραμα του οργανισμού, έτσι ώστε από κοινού να προσφέρουν την καλύτερη καθημερινή εμπειρία καφέ και μικρογευμάτων στον κόσμο, μέσω ενός δικτύου ικανοποιημένων συνεργατών. Στο πλαίσιο αυτό και με γνώμονα το ελληνικό οικογενειακό προφίλ της εταιρείας, το οποίο έχει ενσωματωθεί στο DNA όλων των λειτουργιών αλλά και του ίδιου του brand name, φροντίζει οι μελλοντικοί της συνεργάτες να διαθέτουν πέρα από το απαιτούμενο κεφάλαιο, χαρακτηριστικά όπως ήθος, αφοσίωση, ακεραιότητα, πνεύμα επιχειρηματικό και προσανατολισμό στην άριστη εξυπηρέτηση του τελικού καταναλωτή, που αποτελεί τον καθημερινό πελάτη - το βασικότερο stakeholder της εταιρείας. Αναφορικά με τους όρους που θέτει ως σύστημα franchise, είναι σαφώς δεσμευτικοί, ωστόσο διασφαλίζουν την ομοιογένεια του δικτύου και οριοθετούν την εύρυθμη συνεργασία των δύο μερών στη διάρκεια του χρόνου. Με τη σαφήνεια και τη διαφάνεια του πλαισίου συνεργασίας, αλλά και την ουσιαστική και συνολική υποστήριξη, έχουμε σήμερα τη χαρά να διαθέτουμε συνεργάτες franchisee με υψηλά επίπεδα ικανοποίησης, που οδηγούν στην απόφαση να αποκτήσουν περισσότερα του ενός καταστήματα. Οι εμπορικοί όροι συνεργασίας έχουν ως εξής: Διάρκεια: 12 έτη, Entry fee: 20.000 ευρώ, Royalties: 5 % επί των καθαρών πωλήσεων. Οι βασικότεροί μας «όροι» ωστόσο είναι να υποστηρίζει έμπρακτα ο συνεργάτης το όραμα του Γρηγόρη και, φυσικά, αμείωτο κέφι για δουλειά.

ΑΛΥΣΙΔΕΣ

Με νέα καταστήματα διευρύνουν συνεχώς το δίκτυό τους οι αλυσίδες καφεστίασης, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος. Αναλυτικότερα, μέχρι σήμερα οι εταιρείες αριθμούν:

Vivartia: Το δίκτυο everest αριθμεί 160 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ενώ το Flocafe 61.

Coffee Island: Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα συνολικά 199 καταστήματα σε 58 διαφορετικές πόλεις και σε 4 διαφορετικές χώρες.

Mikel: Το δίκτυο αριθμεί αυτή τη στιγμή 80 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και ένα κατάστημα στη Λεμεσό της Κύπρου

Focaccino: Η εταιρεία έχει ήδη 10 καταστήματα σε λειτουργία, ένα σε εξέλιξη στο Κολωνάκι, το οποίο πρόκειται να εγκαινιαστεί μέσα στο μήνα και ένα Master Franchise στη Θεσσαλονίκη, ενώ σχεδιάζει την ανάπτυξή της και σε άλλα σημεία του λεκανοπεδίου μέσω σύστηματος Franchise με φίλους και συνεργάτες.

ΒΕΝΕΤΗ: Η εταιρεία Βενέτης λειτουργεί ένα δίκτυο άνω των 72 σημείων πώλησης, εκ των οποίων τα 58 λειτουργούν με franchising και τα 14 ανήκουν στην εταιρεία. Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει, τα επόμενα δύο χρόνια, τη λειτουργία 20 νέων σημείων, που αναμένεται να φτάσουν τα 100 μέχρι το 2016.

Γρηγόρης Μικρογεύματα: Η οικογένεια του Γρηγόρη περιλαμβάνει σήμερα περίπου 260 σημεία, από τα οποία τα 250 περίπου λειτουργούν στην Ελλάδα, τα 6 στην Κύπρο, 3 στην Αλβανία, 2 στη Ρουμανία και 1 στις Μπαχάμες.

Starbucks: Το δίκτυο καταστημάτων Starbucks στην Ελλάδα αριθμεί 31 καταστήματα.