4A’s: Oι τάσεις των agencies για το 2026
Η 4A’s -American Association of
Advertising Agencies- δημοσίευσε
την έκθεση τάσεων για τα agencies
με τίτλο «Look Ahead» για το 2026,
η οποία αναδεικνύει όσα ο οργανισμός θεωρεί τις βασικές τάσεις και
στρατηγικές που θα καθορίσουν τα
agencies και τον κλάδο την επόμενη
χρονιά.
Στην εισαγωγή της έκθεσης, ο CEO της 4A’s, Justin Thomas-Copeland, υποστηρίζει ότι ο οργανισμός βλέπει δύο ισχυρά και πιθανά μέλλοντα να διαμορφώνονται» για τα agencies: το ρόλο του «marketing purveyor» (πάροχος μάρκετινγκ) και εκείνον του «strategic partner» (στρατηγικός συνεργάτης). Οι λεγόμενοι Purveyors εξελίσσονται σε εταιρικές πλατφόρμες, κατέχοντας τεχνολογία, προϊόντα και δεδομένα και παρέχοντας αποτελέσματα μέσω ιδιόκτητων συστημάτων και αυτοματοποίησης.
Οι Partners εμβαθύνουν στις στρατηγικές συνεργασίες και στις δημιουργικές επιχειρηματικές λύσεις, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη και το in-housing αναλαμβάνουν την εκτελεστική δουλειά, και «τα agencies δημιουργούν αξία μέσω ιδεών, διορατικότητας και της ανθρώπινης οπτικής που η τεχνολογία δεν μπορεί να αναπαραγάγει. Δεν υπάρχει μία σωστή διαδρομή», σημειώνει ο Thomas-Copeland. «Και οι δύο είναι πραγματικές και οι δύο επιταχύνονται». Ωστόσο, τα agencies επιλέγουν επίσης έναν «ενδιάμεσο δρόμο», ένα δρόμο που «πολλά ανεξάρτητα και νέα agencies προσπαθούν να κάνουν δικό τους. Η τεχνολογία το καθιστά αυτό εφικτό με ταχύτητα και σε μεγάλη κλίμακα».
«Το 2026 προδιαγράφεται ως μια κομβική χρονιά για τον κλάδο μας», καταλήγει ο Thomas-Copeland, προσθέτοντας: «Τα agencies θα συνεχίσουν να επανασχεδιάζουν τα μοντέλα τους, αντιμετωπίζοντας ζητήματα τεχνολογίας, δομής, ταλέντου και αμοιβών».
Στην εισαγωγή της έκθεσης, ο CEO της 4A’s, Justin Thomas-Copeland, υποστηρίζει ότι ο οργανισμός βλέπει δύο ισχυρά και πιθανά μέλλοντα να διαμορφώνονται» για τα agencies: το ρόλο του «marketing purveyor» (πάροχος μάρκετινγκ) και εκείνον του «strategic partner» (στρατηγικός συνεργάτης). Οι λεγόμενοι Purveyors εξελίσσονται σε εταιρικές πλατφόρμες, κατέχοντας τεχνολογία, προϊόντα και δεδομένα και παρέχοντας αποτελέσματα μέσω ιδιόκτητων συστημάτων και αυτοματοποίησης.
Οι Partners εμβαθύνουν στις στρατηγικές συνεργασίες και στις δημιουργικές επιχειρηματικές λύσεις, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη και το in-housing αναλαμβάνουν την εκτελεστική δουλειά, και «τα agencies δημιουργούν αξία μέσω ιδεών, διορατικότητας και της ανθρώπινης οπτικής που η τεχνολογία δεν μπορεί να αναπαραγάγει. Δεν υπάρχει μία σωστή διαδρομή», σημειώνει ο Thomas-Copeland. «Και οι δύο είναι πραγματικές και οι δύο επιταχύνονται». Ωστόσο, τα agencies επιλέγουν επίσης έναν «ενδιάμεσο δρόμο», ένα δρόμο που «πολλά ανεξάρτητα και νέα agencies προσπαθούν να κάνουν δικό τους. Η τεχνολογία το καθιστά αυτό εφικτό με ταχύτητα και σε μεγάλη κλίμακα».
«Το 2026 προδιαγράφεται ως μια κομβική χρονιά για τον κλάδο μας», καταλήγει ο Thomas-Copeland, προσθέτοντας: «Τα agencies θα συνεχίσουν να επανασχεδιάζουν τα μοντέλα τους, αντιμετωπίζοντας ζητήματα τεχνολογίας, δομής, ταλέντου και αμοιβών».
