Εγκρίθηκε η εξαγορά της IPG από την Omnicom
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου την άνευ όρων έγκριση
της συμφωνίας εξαγοράς της
Interpublic Group από την
Omnicom, η οποία είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Δεκέμβριο. Η Επιτροπή κατέληξε στο
συμπέρασμα ότι η συγχώνευση
δεν θα δημιουργήσει προβλήματα ανταγωνισμού
στον ευρωπαϊκό
οικονομικό χώρο.
Η διερεύνηση επικεντρώθηκε στην επίδραση της συμφωνίας στις αγορές υπηρεσιών marketing communication και media buying σε εθνικό επίπεδο. Διαπιστώθηκε ότι η συγχωνευθείσα οντότητα θα κατέχει μέτρια θέση στις εν λόγω αγορές, με σημαντικούς περιορισμούς λόγω του έντονου ανταγωνισμού από άλλες μεγάλες διεθνείς διαφημιστικές εταιρείες, όπως οι WPP, Dentsu-Aegis, Publicis και Havas.
Επιπλέον, η Επιτροπή εξέτασε την πιθανότητα αύξησης των τιμών ή υποβάθμισης των υπηρεσιών από τη συγχωνευθείσα εταιρεία. Σε περίπτωση τέτοιων κινήσεων, οι πελάτες θα μπορούσαν να στραφούν σε ανταγωνιστικές εταιρείες, καθώς οι αγορές παραμένουν ανταγωνιστικές και οι συμβάσεις είναι σχετικά σύντομες. Τέλος, η Επιτροπή εκτίμησε ότι οι media owners διατηρούν επαρκή δύναμη να αντισταθμίσουν οποιαδήποτε προσπάθεια της νέας εταιρείας να ενισχύσει τη διαπραγματευτική της θέση.
Η δημιουργία του μεγαλύτερου παρόχου υπηρεσιών marketing στον κόσμο «αποτελεί, ίσως, το πιο ακραίο παράδειγμα της τάσης ενοποίησης που επηρεάζει τους παραδοσιακούς διαφημιστικούς ομίλους, οι οποίοι αγωνίζονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών και να επιτύχουν ανάπτυξη», αναφέρει σχετικά το MarketingDive.
Η διερεύνηση επικεντρώθηκε στην επίδραση της συμφωνίας στις αγορές υπηρεσιών marketing communication και media buying σε εθνικό επίπεδο. Διαπιστώθηκε ότι η συγχωνευθείσα οντότητα θα κατέχει μέτρια θέση στις εν λόγω αγορές, με σημαντικούς περιορισμούς λόγω του έντονου ανταγωνισμού από άλλες μεγάλες διεθνείς διαφημιστικές εταιρείες, όπως οι WPP, Dentsu-Aegis, Publicis και Havas.
Επιπλέον, η Επιτροπή εξέτασε την πιθανότητα αύξησης των τιμών ή υποβάθμισης των υπηρεσιών από τη συγχωνευθείσα εταιρεία. Σε περίπτωση τέτοιων κινήσεων, οι πελάτες θα μπορούσαν να στραφούν σε ανταγωνιστικές εταιρείες, καθώς οι αγορές παραμένουν ανταγωνιστικές και οι συμβάσεις είναι σχετικά σύντομες. Τέλος, η Επιτροπή εκτίμησε ότι οι media owners διατηρούν επαρκή δύναμη να αντισταθμίσουν οποιαδήποτε προσπάθεια της νέας εταιρείας να ενισχύσει τη διαπραγματευτική της θέση.
Η δημιουργία του μεγαλύτερου παρόχου υπηρεσιών marketing στον κόσμο «αποτελεί, ίσως, το πιο ακραίο παράδειγμα της τάσης ενοποίησης που επηρεάζει τους παραδοσιακούς διαφημιστικούς ομίλους, οι οποίοι αγωνίζονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών και να επιτύχουν ανάπτυξη», αναφέρει σχετικά το MarketingDive.
