To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μ&Α: Deals 33 δισ. δολαρίων το 2018

Μ&Α: Deals 33 δισ. δολαρίων το 2018
Άνοδος της τάξης του 144% καταγράφηκε το 2018 όσον αφορά τις Συγχωνεύσεις & Εξαγορές (Mergers & Acquisitions-M&Α) στην διεθνή αγορά υπηρεσιών marketing.

Σύμφωνα με την σχετική έρευνα της ανεξάρτητης εταιρείας συμβούλων R3, την χρονιά που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες καταγράφηκαν 465 συμφωνίες Μ&Α στον χώρο της επικοινωνίας παγκοσμίως με το συνολικό ύψος της δραστηριότητας αυτής να αγγίζει τα 33 δις δολάρια.

«Πρωταγωνιστές» ήταν οι τομείς των MarTech και Data καθώς σημαντικά ποσά επενδύθηκαν από διάφορες εταιρείες με στόχο να ενισχύσουν την παρουσία τους σε αυτά τα πεδία, προκειμένου να οικοδομήσουν πιο σταθερές σχέσεις με τους πελάτες. Οι διεθνείς όμιλοι επικοινωνίας ολοκλήρωσαν τις 86 από τις 465 συμφωνίες που κατεγράφησαν, αντιστοιχώντας στο 20% της συνολικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με τον Greg Paull, Principal της R3: «Αν και τα deals IPG/Acxiom και Publicis/Soft Computing είχαν χαρακτήρα μετασχηματισμού, αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών συμφωνιών. Ο ανταγωνισμός για M&A παραμένει εξαιρετικά έντονος».

Άνοδος στη Βόρεια Αμερική

Σε επίπεδο περιφερειών, η Βόρεια Αμερική ξεχώρισε όσον αφορά τις Συγχωνεύσεις & Εξαγορές το 2018. Ο αριθμός των συμφωνιών αυξήθηκε κατά 21% αγγίζοντας τις 259 ενώ η συνολική αξία τους εκτινάχθηκε κατά 229% στα 22,3 δισ. δολάρια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό που καταγράφεται για την συγκεκριμένη δραστηριότητα τα τελευταία τρία χρόνια, με πρωταγωνιστικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη να έχουν διαδραματίσει οι σημαντικές επενδύσεις από τις Adobe, AT&T και IPG. Σημειώνεται πως στην Βόρεια Αμερική πραγματοποιήθηκαν και οι περισσότερες συνολικά συμφωνίες (και σε αριθμό και σε αξία).

Σε EMEA, LATAM και APAC καταγράφηκε οριακή άνοδος του αριθμού των συμφωνιών, ενώ στην Κίνα υπήρξε κάμψη της τάξης του 19%. Στην συγκεκριμένη αγορά, όμως, η συνολική αξία των deals «κρατήθηκε» ψηλά λόγω της, ύψους 156 εκατ. δολαρίων, επένδυσης, της Alibaba στην Focus Media, που δραστηριοποιείται στον χώρο των outdoor media

MarTech & «μη συμβατικοί» αγοραστές κυριαρχούν

Οι εταιρείες του χώρου του MarTech και οι «μη συμβατικοί» αγοραστές ήταν αυτοί που επένδυσαν περισσότερο το 2018 σε Μ&Α, ενώ οι διεθνείς όμιλοι επικοινωνίας (holding) επένδυσαν λιγότερο αλλά σε περισσότερες εξαγορές σε ένα ευρύτερο φάσμα, που περιλαμβάνει digital, creative, PR και media.

Επίσης, ο αριθμός των εταιρειών MarTech και των digital (full-service) επιχειρήσεων που εξαγοράστηκαν το 2018 αυξήθηκαν κατά 95% και 90% αντίστοιχα ενώ οι συμφωνίες M&A για δημιουργικά γραφεία/διαφημιστικές και media (full-service agencies) μειώθηκαν κατά 38 % και 39%.

Όσο αφορά την αξία των συμφωνιών, αυτές που αφορούσαν δημιουργικά γραφεία/διαφημιστικές εταιρείες γνώρισαν κάμψη 48% την προηγούμενη χρονιά. Αντιθέτως η αυξανόμενη ζήτηση για εταιρείες παραγωγής αντανακλάται στον σχεδόν πενταπλασιασμό της αξίας των εν λόγω συμφωνιών ενώ το ενδιαφέρον και η επένδυση στον χώρο του CRM εκτινάχθηκε κατά 450%.
TAGS: Alibaba