Ogilvy: Απαραίτητο στοιχείο η ευεξία για τα brands
Η οικονομία της ευεξίας, μια οικονομία 4,5 τρις. δολαρίων, αναπτύσσεται με διπλάσιο ρυθμό σε σχέση με την παγκόσμια οικονομία, καθώς για το 73% των καταναλωτών, η ευεξία θεωρείται πλέον απαραίτητο στοιχείο στη στρατηγική ενός brand. Η μελέτη Ogilvy Wellness Gap, ποσοτικοποιεί για πρώτη φορά, το χάσμα μεταξύ των προσδοκιών που έχουν οι καταναλωτές από τα brands στον τομέα της ευεξίας και το πώς οι ίδιοι κρίνουν τον τρόπο που αυτά ανταποκρίνονται, σε επτά κομβικούς τομείς: φαγητό, snacks, φροντίδα δέρματος, αερομεταφορές, ξενοδοχεία, αυτοκίνητο και τραπεζικός τομέας.
Το 2020, 77% των ανθρώπων απαντούν πως η ευεξία είναι «πολύ» ή «εξαιρετικά» σημαντική γι’ αυτούς. Ωστόσο, οι καταναλωτές εξακολουθούν να ζητούν ακόμη περισσότερα:
· 80% θέλουν να βελτιώσουν τη σωματική και ψυχική τους υγεία,
· 75% πιστεύουν ότι τα brands μπορούν να κάνουν περισσότερα για την ευεξία των καταναλωτών,
· μόνο 46% νιώθουν ότι τα brands θέτουν την ευεξία των καταναλωτών ως προτεραιότητα.
«Κάθε brand μπορεί να είναι ένα wellness brand, σήμερα. Η ευεξία αποτελεί, από πολλές απόψεις, το πιο απτό παράδειγμα «σκοπού» (purpose) ενός brand. Πιστεύουμε ότι αυτό αποτελεί καλό νέο για τα brands, αφού δείχνει ότι η ευεξία παραμένει ευκαιρία για ανάπτυξη, που σημειώνει διψήφια ποσοστά. Αυτό θα γίνει ικανοποιώντας τις πολυάριθμες προσδοκίες των καταναλωτών, με απώτερο σκοπό να καλυφθεί το χάσμα», τονίζει η Marion McDonald, Global Health & Wellness Practice Lead της Ogilvy.
Η οικονομία της ευεξίας προσφέρει μερικές από τις πιο συναρπαστικές προοπτικές ανάπτυξης στο μάρκετινγκ καταναλωτικών αγαθών και η πανδημία του κορονοϊού θα επιταχύνει αυτό το φαινόμενο. Ωστόσο, υπάρχει μια βαθιά και επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί εκ νέου το πακέτο προσφορών που έχει να κάνει με την ευεξία και να καλυφθούν τα αντίστοιχα κενά για τους καταναλωτές. Η μελέτη Ogilvy Wellness Gap βοηθά τα brands να βρουν τις ευκαιρίες ανάπτυξής τους στα νέα σύνορα της ευεξίας.
Μπορείτε να κατεβάσετε το πλήρες report εδώ.
H Ogilvy εξέτασε 7.000 καταναλωτές από 14 χώρες σε 4 ηπείρους, ώστε να αποκτήσει νέες πληροφορίες και στοιχεία για το πώς οι ίδιοι αντιλαμβάνονται την ευεξία το 2020, και να βοηθήσει τους επαγγελματίες στο χώρο του marketing να καλύψουν τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στην προσπάθειά τους να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους. Η παγκόσμια αυτή μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2020, σε μια στιγμή που η ευεξία σημείωσε ταχεία πτώση, προσδίδοντας αυξανόμενη σημασία στη σωματική και ψυχική υγεία, καθώς πλησιάζουμε στο 2021.
· 80% θέλουν να βελτιώσουν τη σωματική και ψυχική τους υγεία,
· 75% πιστεύουν ότι τα brands μπορούν να κάνουν περισσότερα για την ευεξία των καταναλωτών,
· μόνο 46% νιώθουν ότι τα brands θέτουν την ευεξία των καταναλωτών ως προτεραιότητα.
Μεγάλες βιομηχανίες στον κλάδο της ευεξίας, όπως αυτές στον τομέα της διατροφής και των καλλυντικών προϊόντων έχουν αναπτυχθεί και πρωτοπορήσει σε ό,τι έχει να κάνει με την ευεξία, τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Ωστόσο, μόλις 41% των ερωτηθέντων, παγκοσμίως, συμφωνούν ότι ο διατροφικός κλάδος κάνει όσα μπορεί, ώστε να τους βοηθήσει στο κομμάτι της ευεξίας – το αντίστοιχο ποσοστό για τα καλλυντικά είναι 53%.
Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της μελέτης, ο Benoit de Fleurian, Global Planning Lead for Health & Wellness της Ogilvy, δήλωσε: «Η ευεξία έχει δημιουργήσει νέες συζητήσεις αλλά και νέες προσδοκίες και σκοπούς, τόσο για τους ανθρώπους, όσο και για τις εταιρείες. Έχει δώσει έμπνευση σε νέες επιχειρήσεις, νέα brands, νέα προϊόντα και υπηρεσίες αλλά και νέες εμπειρίες. Όλα αυτά έχουν κάνει τις εταιρείες να τροποποιήσουν τη στρατηγική τους, τον τρόπο λειτουργίας τους και το ίδιο το portfolio τους. Η ευεξία έχει αρχίσει να φέρνει μια επανάσταση μέσα στις ίδιες τις βιομηχανίες, αρχίζοντας από τον τομέα των τροφίμων και ποτών».
«Η μελέτη αναδεικνύει δύο νέες διαστάσεις της ευεξίας. Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν μπορεί να αισθάνεται σωματικά και ψυχικά υγιής αν η κοινωνία στην οποία ζει δεν υποστηρίζει την ευεξία του ή αν τα brands που εμπιστεύεται δεν υπηρετούν έναν υψηλό σκοπό που μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο. Η νέα, πιο συλλογική έννοια της ευεξίας αφορά όλες τις πτυχές της ζωής και γι’ αυτό, μπορεί να οδηγήσει τα brands σε πιο ουσιαστική και εξατομικευμένη σύνδεση με τους καταναλωτές”, σχολιάζει η Μαρία Τζελέπη, General Manager, PR&I and Head of Health & Wellness Practice, Ogilvy Greece.
Μπορείτε να κατεβάσετε το πλήρες report εδώ.