To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Οι τάσεις στην τεχνολογία για το 2023

Οι τάσεις στην τεχνολογία για το 2023

Η τεχνολογία συχνά δέχεται περικοπές, σε ορισμένους ειδικά τομείς, από τους προϋπολογισμούς των καταναλωτών ενόψει μιας ύφεσης. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι, προς το 2023 και τη σημαντική αύξηση των τιμών που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, ορισμένοι πάροχοι τεχνολογίας προσαρμόζουν τα σχέδιά τους για να ανταποκριθούν στην αγορά. Η Annika Bizon, διευθύντρια marketing και omnichannel στη Samsung σε Βρετανία και Ιρλανδία δηλώνει: «Κοιτάζοντας το μέλλον, δεν μπορούμε να σκεφτούμε τις τάσεις στο marketing για το επόμενο έτος χωρίς να λάβουμε υπόψη το ευρύτερο οικονομικό πλαίσιο. Οι καμπάνιες το επόμενο έτος θα πρέπει να έχουν σαφείς μετρήσεις που θα στηρίζουν μια στρατηγική για την απόδοση της επένδυσης. Κρίσιμης σημασίας θα είναι η δημιουργία γνήσιων συνδέσεων με τους πελάτες, ώστε να κατανοήσουν το τι αντιπροσωπεύει μια επιχείρηση». Ο Sujith Abraham, ανώτερος αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Salesforce, εξηγεί: «Η τρέχουσα οικονομική αβεβαιότητα έχει ρίξει μια σκοτεινή σκιά στις επιχειρηματικές προοπτικές των εταιρειών για το επόμενο έτος. Ωστόσο, ενώ το 74% των CEO αναμένει ότι οι οικονομικές συνθήκες θα επιδεινωθούν βραχυπρόθεσμα, το 83% των CEO εκφράζουν εμπιστοσύνη στην ανθεκτικότητα των εταιρειών τους».

Το 2023 πιθανότατα θα δούμε πολλές τάσεις του 2022 να διατηρούνται. Ενώ η εικονική πραγματικότητα δεν έχει ακόμη εξαπλωθεί σε όλον τον κόσμο και μόνο μερικά εκατομμύρια ακουστικά  έχουν πωληθεί συνολικά, οι επενδύσεις σε νέες εκδόσεις ακουστικών πρόκειται να συνεχιστούν. Η Sony, για παράδειγμα, πρόκειται να κυκλοφορήσει το PSVR2 τον Φεβρουάριο, ενώ η HTC πρόκειται να αντιμετωπίσει το Meta Quest 2 με ένα νέο ελαφρύ ακουστικό. Ομοίως το metaverse και το web3 βρίσκονται σε πειραματική φάση καθ' όλη τη διάρκεια του 2022 και θα δούμε περαιτέρω πειραματισμούς των brands σε αυτούς τους χώρους - αν και οι περισσότεροι βρίσκονται σε γνωστές πλατφόρμες όπως το Roblox. Το 2023 είναι πολύ πιθανό να αναπτυχθούν και περισσότερα branded NFT.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα συνεχίσει επίσης να αναπτύσσεται, με δημιουργικά εργαλεία όπως το Stable Diffusion και το ChatGTP να γίνονται πολύ πιο ευρέως διαθέσιμα στους καταναλωτές. Η ανάπτυξη του TikTok συνεχίστηκε αμείωτη καθ' όλη τη διάρκεια του 2022 και η πλατφόρμα αναμφίβολα πρόκειται να αναπτυχθεί περαιτέρω και το 2023.

Ενώ η οικονομία των influencers φαίνεται να έχει πάει σε πιο πίσω θέση σε μεγάλο μέρος του κλάδου, ο ρόλος του influencer εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο των στρατηγικών εσόδων πολλών πλατφορμών.

Πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 2023 αγορά και καταναλωτές θα εστιάσουν στη χρήση τεχνολογίας που ενδυναμώνει την κοινότητα. Αυτή η εστίαση στην κοινότητα είναι που θα δίνει ώθηση στην ανάπτυξη νέων τεχνολογικών πλατφορμών και εργαλείων. Η υπεύθυνη ανάπτυξης περιφερειακής κοινότητας της Reddit, Laurelle Potter, σημειώνει ότι η κοινότητα βρίσκεται στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων αυτών των πλατφορμών για το 2023: «Βλέπουμε ότι οι κοινότητες των fans είναι ένας χώρος που είναι ώριμος για ανάπτυξη, σχεδόν σε κάθε αγορά».