To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ποιος θα είναι ο Marketer του Μέλλοντος;

Ποιος θα είναι ο Marketer του Μέλλοντος;
Τον περασμένο Δεκέμβριο η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA) διεξήγαγε παγκόσμια έρευνα για τους marketers, το ρόλο τους και τις διαρκώς αυξανόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχύτατα. Τίποτα πιο προφητικό από αυτό, καθώς τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν χθες, σε έναν κόσμο πολύ διαφορετικό από αυτόν που γνωρίζαμε.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ερευνητικό οργανισμό 2CV και 28 εθνικούς συνδέσμους διαφημιζόμενων σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ).

Στα ερωτήματα απάντησαν 683 CMOs, ενώ πραγματοποιήθηκαν και σε βάθος συνεντεύξεις με επικεφαλής marketing σε blue-chip brands, όπως AirAsia, Airbnb, Aston Martin, Diageo, Mastercard, Nissan και Unilever. Στην Ελλάδα, η έρευνα απευθύνθηκε κατά κύριο λόγο σε στελέχη εταιριών – μελών του ΣΔΕ, με το 40% των συμμετεχόντων να εργάζεται σε μεγάλες εταιρίες, το 19% σε μεσαίες και το 42% σε μικρές επιχειρήσεις (με βάση τον αριθμό των εργαζομένων).


Σύμφωνα με την έρευνα, ο ρόλος των CMOs σήμερα απαιτεί να δοθεί έμφαση στην αποτελεσματική καθοδήγηση πολυδιάστατων ομάδων.

Η βιωσιμότητα και τα data ethics αναμένεται να γίνουν ακόμα πιο σημαντικό μέρος των αρμοδιοτήτων των CMOs στα επόμενα πέντε χρόνια.

Το 71% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι το «ευρύτερο επιχειρηματικό πνεύμα, πέρα από τις γνώσεις marketing» είναι μια σημαντική δεξιότητα για τους marketers σήμερα και το 82%, πως η πολιτισμική ευαισθησία είναι πολύ σημαντική. Σημαντικά επίσης είναι τα soft skills, με το 91% των ερωτηθέντων να προτάσσουν την περιέργεια, την ενέργεια, το πάθος και την ευελιξία.

Οι marketers έχουν σήμερα ευρύτατες αρμοδιότητες και η καθημερινότητά τους καλύπτει (κατά μέσο όρο) εννέα ξεχωριστούς τομείς: από τη στρατηγική marketing (79%) έως τα data ethics (34%) και από την ανάπτυξη των επιχειρήσεων (58%) έως τη βιωσιμότητα (37%). Πολλοί από αυτούς τους τομείς αναμένεται να γίνουν πιο σημαντικοί για τη δουλειά τους τα επόμενα πέντε χρόνια: Το 80% των συμμετεχόντων προβλέπει σημαντική αύξηση για τη βιωσιμότητα, το 77% για τη διαχείριση του digital martech και των πλατφορμών, το 74% για τα data ethics, το 73% για τα data analytics και το 72% για το customer experience / centricity.

Aξίζει να σημειωθεί ότι ένας στους πέντε συμμετέχοντες πιστεύει ότι ο ρόλος των CMOs δεν θα υπάρχει σε 10 χρόνια.

Στην έρευνα επισημαίνεται ότι το marketing έχει τη δύναμη να κινητοποιήσει εσωτερικές και εξωτερικές αλλαγές. Για παράδειγμα, τo purpose των εταιριών έχει συζητηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και οι CMOs θεωρούνται οι πλέον κατάλληλοι για να παρακολουθούν το συναίσθημα των καταναλωτών και να βοηθούν την επιχείρηση να ανταποκριθεί σε αυτό ή ακόμη και για να ηγηθούν αλλαγών που ωφελούν την ευρύτερη κοινότητα. Το 84% πιστεύει ότι το marketing πρέπει να υπερβαίνει τους επιχειρηματικούς στόχους και να έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και το 92% συμφωνεί ότι η χρήση των δεδομένων με ηθικό τρόπο, είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα του digital marketing.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι διαθέσιμα αναλυτικά και όσον αφορά στους marketers που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, και θα αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης για τον ΣΔΕ και τα μέλη του. Επιγραμματικά, να αναφέρουμε ότι:

  •  8 στους 10 Έλληνες marketers πιστεύουν πως εκτιμάται από την εταιρία τους η θέση και ο ρόλος τους. Σχεδόν ομόφωνα απάντησαν πως το marketing είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της επιχείρησης, ότι η ηθική χρήση των δεδομένων είναι «κλειδί» για τη βιωσιμότητα του digital marketing και ότι το marketing πρέπει να υπερβαίνει τους επιχειρηματικούς στόχους και να έχει ευρύτερο αντίκτυπο στην κοινωνία.
  • Οι Έλληνες marketers έχουν κατά μέσο όρο 8.8 τομείς ενασχόλησης στην agenda τους, με κυριότερους τη στρατηγική marketing, το brand purpose και τη διοίκηση ομάδων/ηγεσία.
  • o Η βιωσιμότητα αναμένεται να αποτελέσει τομέα ιδιαίτερης ανάπτυξης τα επόμενα 5 χρόνια, παράλληλα με το digital marketing και τα data ethics.
  •  Τα μεγαλύτερα κενά (και αντίστοιχα ζητούμενες δεξιότητες) που παρατηρούνται στις ομάδες marketing εντοπίζονται σε ανάλυση δεδομένων και insights, entrepreneurialism και ευρύτερο επιχειρηματικό πνεύμα, μαζί με soft skills όπως η περιέργεια, η δημιουργικότητα, η ενσυναίσθηση και η ηγεσία.
  • Οι Έλληνες marketers συμφωνούν ότι οι ομάδες τους λειτουργούν καλά σε επίπεδο diversity & inclusion, εκπαίδευσης/εξέλιξης και συνεργασίας με τα άλλα τμήμα της επιχείρησης.


Η Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου, Νερίνα Κομιώτη δήλωσε σχετικά «Το Δεκέμβριο, ως ΣΔΕ, καταβάλαμε κάθε προσπάθεια να συμπεριληφθεί η Ελλάδα στο μετρήσιμο δείγμα αυτής της τόσο σημαντικής παγκόσμιας έρευνας. Το καταφέραμε και νιώθουμε μεγάλη ικανοποίηση, γιατί η μελέτη των ευρημάτων μπορεί να αποτελέσει απίστευτα χρήσιμο εργαλείο για τους marketers και τον σύνθετο ρόλο τους. Στο μυαλό μας είχαμε τις αλλαγές που επέφερε στο marketing και τους marketers, η δεκαετής βαθιά ύφεση της χώρας που είχε προηγηθεί, χωρίς, φυσικά, να φανταζόμαστε την παγκόσμια υγιεινομική πανδημία που ακολούθησε.
Η αίσθησή μας είναι ότι η πανδημία θα επιταχύνει τις αλλαγές και θα απαιτήσει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία, κάνοντας το έργο των marketers ακόμα πιο δύσκολο. Από την πλευρά μας, κάνουμε κάθε προσπάθεια να απαντήσουμε στις ανάγκες τόσο των μελών μας, όσο και της ευρύτερης αγοράς, όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Στεκόμαστε στο πλάι των marketers με όλες μας τις δυνάμεις και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, με πίστη στις μάρκες και στην αξία του marketing και της εμπορικής επικοινωνίας».
TAGS: ΣΔΕ, WFA