To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

To WPP Group κέρδισε το (τεράστιο) review της Coca Cola

To WPP Group κέρδισε το (τεράστιο) review της Coca Cola
Ο WPP είναι ο μεγάλος νικητής στο review της Coca-Cola Co., κερδίζοντας τον Publicis Groupe στον τελικό γύρο του μακρόχρονου διαγωνισμού για τα creative, media, τα data και το marketing technology business του κολοσού των αναψυκτικών, που εκτείνεται σε περισσότερες από 200 χώρες. Το agency θα σχηματίσει την bespoke ομάδα που ονομάζεται OpenX για να χειριστεί το λογαριασμό, αναλαμβάνοντας ένα ρόλο που η Coca-Cola περιγράφει ως «global marketing network partner».

Ο WPP θα επιβλέπει marketing solutions σε όλο το portfolio της Coca-Cola, το οποίο περιλαμβάνει περίπου 200 brands, συμπεριλαμβανομένων αναψυκτικών όπως Coke και Sprite, καθώς και sports drinks, χυμούς, καφέ, τσάι και φυτικά ποτά. «Οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σε μια ολόκληρη εμπειρία - δεν διαχωρίζουν το μήνυμα από το μέσο - και γι 'αυτό έχουμε σχεδιάσει ένα μονέλο για τα agency για να είναι πραγματικά πελατο-κεντρικό και silo free», ανέφερε σε δήλωσή του ο Global Chief Marketing Officer της Coca-Cola, Manolo Arroyo.

Η τελική απόφαση ολοκληρώνει το 11μηνο review το οποίο περιελάμβανε επίσης pitches από την Dentsu και την Interpublic, εκτός από την Accenture Interactive, η οποία αποχώρησε από την διαδικασία νωρίς. Η αναζήτηση – υπό την επίβλεψη των συμβούλων Mediasense για τα media και της PricewaterhouseCoopers για το δημιουργικό – περιελάμβανε εκατοντάδες συναντήσεις και συμμετοχή κορυφαίων στελεχών εταιρειών σε ένα από τα μεγαλύτερα review της χρονιάς. Ο Dentsu θα αναλάβει το ρόλο που η Coke περιγράφει ως «Complimentary media partner» , ο οποίος ισοδυναμεί με media σε Ιαπωνία και Κορέα, αφήνοντας το WPP με περίπου το 90% στο media business, όπως επιβεβαίωσε ο Arroyo σε συνέντευξή του.

Η Coca-Cola κατατάσσεται ως ο 17ος μεγαλύτερος διφημιζόμενος διεθνώς, σύμφωνα με το Ad Age Datacenter. Η εταιρεία ανέφερε παγκόσμιο ad spending ύψους 2.78 δις δολαρίων το 2020, το οποίο μειώθηκε απότομα από τις προ πανδημίας δαπάνες ύψους 4.25 δις δολαρίων το 2019. Η Coke τοποθετεί περισσότερα χρήματα στο marketing φέτος, καθώς οι χώρες βγαίνουν από τα lockdowns και ανοίγουν οι χώροι που σερβίρουν coca cola, όπως μπαρ, εστιατόρια, συναυλιακοί χώροι και αθλητικά στάδια. Το παγκόσμιο ad spend αυξήθηκε στα 3.2 δις δολάρια το πρώτο εννιάμηνο του 2022, από 2.1 δις δολάρια για την ίδια περίοδο του 2020, όπως ανέφερε η εταιρεία, καθώς ο συνολικός όγκος πωλήσεων του τρίτου τριμήνου ξεπέρασε τα αποτελέσματα του 2019 για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.

Ο Publicis και ο IPG δεν έχουν αποκλειστεί εντελώς: τα agencies τους θα είναι μέρος ενός strategic creative agency roster που θα λάβει περίπου το ένα τρίτο των εργασιών του marketing της εταιρείας μέσω ενός open-source μοντέλου όπως το περιγράφει η Coca-Cola. Η λίστα εξακολουθεί να καταρτίζεται, με τις ήδη συνεργάτιδες Wieden+Kennedy και  Anomaly να εξακολουθούν να εξετάζονται, σύμφωνα με τον Arroyo.

Ο Arroyo, σε συνέντευξη, ανέφερε ότι το παγκόσμιο αποτύπωμα το WPP ανέτρεψε τη ζυγαριά υπέρ του. «Υπάρχουν τόσα πολλά που αγαπώ στον Publicis», είπε. Η εταιρεία «ήταν σε μια πολύ καλή πορεία, αλλά κυρίως, στη Βόρεια Αμερική». «Η γεωγραφική εμβέλεια του WPP είναι μεγάλη- ιδιαίτερα όσον αφορά την Ινδία, τμήματα της Ασίας και της Αφρικής, συν τη Μέση Ανατολή. Ο WPP σε αυτές τις περιοχές έχει πλάτος και βάθος δυνατοτήτων που πιθανότατα του δίνει προβάδισμα έναντι του Publicis», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο CEO του WPP, Mark Read σε δήλωσή του ανέφερε ότι: «οι δυνατότητες της εταιρείας σε περιεχόμενο, media, data, παραγωγή και τεχνολογία, που λειτουργούν σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο, θα συμπληρώσουν τον παγκοσμίως δικτυωμένο οργανισμό της Coca-Cola».

Η Coca-Cola ξεκίνησε το review τον περασμένο Δεκέμβριο σε μια κίνηση για την ενοποίηση ενός καταλόγου από agencies που είχε αυξηθεί σε περίπου 4.000 shops παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χειρίζονται δημιουργικό, παραγωγή και shopper marketing. Η ενοποίηση τους θα αποφέρει σημαντική εξοικονόμηση.
TAGS: WPP, Coca Cola