WARC: Πρόβλεψη για αύξηση 7,4% στην παγκόσμια δαπάνη για διαφήμιση

Οι παγκόσμιες δαπάνες για διαφήμιση αυξάνονται ραγδαία, με τις
ψηφιακές πλατφόρμες να απορροφούν σχεδόν όλα τα νέα κονδύλια,
σύμφωνα με την τρίτη τριμηνιαία
έκθεση πρόβλεψης της WARC για
το 2025. Η αναβάθμιση της πρόβλεψης αποτελεί την πρώτη εδώ και
πάνω από έναν χρόνο, αλλά αυτή
η ανάπτυξη δεν θα κατανεμηθεί
ομοιόμορφα, καθώς τρεις μεγάλες
τεχνολογικές εταιρείες θα απορροφήσουν σχεδόν τα δύο τρίτα της
συνολικής αύξησης φέτος.
Οι πιο πρόσφατες παγκόσμιες προβλέψεις της WARC βασίζονται σε δεδομένα από 100 αγορές παγκοσμίως και χρησιμοποιούν ένα ιδιόκτητο δίκτυο που προβλέπει τα πρότυπα διαφημιστικών επενδύσεων βασισμένο σε πάνω από δύο εκατομμύρια σημεία δεδομένων.
Παρόλο που η ανάπτυξη των διαφημιστικών δαπανών είναι ισχυρή, το 90% αυτής της ανάπτυξης πηγαίνει σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Αυτό σημαίνει πως οι παραδοσιακοί media πάροχοι ανταγωνίζονται καθ’ όλην τη διάρκεια του έτους για έσοδα που ισοδυναμούν με όσα κερδίζει το Facebook σε έναν μέσο μήνα. Οι Meta, Alphabet και Amazon συγκεντρώνουν πλέον πάνω από το 55,8% των συνολικών διαφημιστικών δαπανών εκτός Κίνας, με αυτό το ποσοστό να αναμένεται να ξεπεράσει το 60% έως το 2030.
Οι παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες προβλέπεται να αυξηθούν κατά 7,4% φέτος, φτάνοντας τα 1,17 τρισεκατομμύρια δολάρια - αναβάθμιση κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την πρόβλεψη του Ιουνίου από τη WARC. Για το 2026, η αγορά προβλέπεται να επιταχύνει την ανάπτυξή της στο 8,1%, φτάνοντας τα 1,27 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Πού κατευθύνονται όμως οι δαπάνες; Εννιά στα δέκα δολάρια πηγαίνουν πλέον αποκλειστικά σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Συγκεκριμένα, το 40,6% όλων των νέων διαφημιστικών δαπανών φέτος κατευθύνονται σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Το 22,2% πηγαίνει στη διαφήμιση μέσω μηχανών αναζήτησης και το 21,5% διοχετεύεται σε πλατφόρμες διαφήμισης λιανικού εμπορίου (retail media).
Οι διαφημιστικές δαπάνες στα social media προβλέπεται να αυξηθούν κατά 14,9% φέτος, φτάνοντας τα 306,4 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί σε 26,2% όλων των διαφημιστικών δαπανών για το 2025. Η Meta αναμένεται να γνωρίσει αύξηση 14,8%, με την εταιρεία να απορροφά το 60% όλων των διαφημιστικών δαπανών σε κοινωνικά δίκτυα.
Οι πιο πρόσφατες παγκόσμιες προβλέψεις της WARC βασίζονται σε δεδομένα από 100 αγορές παγκοσμίως και χρησιμοποιούν ένα ιδιόκτητο δίκτυο που προβλέπει τα πρότυπα διαφημιστικών επενδύσεων βασισμένο σε πάνω από δύο εκατομμύρια σημεία δεδομένων.
Παρόλο που η ανάπτυξη των διαφημιστικών δαπανών είναι ισχυρή, το 90% αυτής της ανάπτυξης πηγαίνει σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Αυτό σημαίνει πως οι παραδοσιακοί media πάροχοι ανταγωνίζονται καθ’ όλην τη διάρκεια του έτους για έσοδα που ισοδυναμούν με όσα κερδίζει το Facebook σε έναν μέσο μήνα. Οι Meta, Alphabet και Amazon συγκεντρώνουν πλέον πάνω από το 55,8% των συνολικών διαφημιστικών δαπανών εκτός Κίνας, με αυτό το ποσοστό να αναμένεται να ξεπεράσει το 60% έως το 2030.
Οι παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες προβλέπεται να αυξηθούν κατά 7,4% φέτος, φτάνοντας τα 1,17 τρισεκατομμύρια δολάρια - αναβάθμιση κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την πρόβλεψη του Ιουνίου από τη WARC. Για το 2026, η αγορά προβλέπεται να επιταχύνει την ανάπτυξή της στο 8,1%, φτάνοντας τα 1,27 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Πού κατευθύνονται όμως οι δαπάνες; Εννιά στα δέκα δολάρια πηγαίνουν πλέον αποκλειστικά σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Συγκεκριμένα, το 40,6% όλων των νέων διαφημιστικών δαπανών φέτος κατευθύνονται σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Το 22,2% πηγαίνει στη διαφήμιση μέσω μηχανών αναζήτησης και το 21,5% διοχετεύεται σε πλατφόρμες διαφήμισης λιανικού εμπορίου (retail media).
Οι διαφημιστικές δαπάνες στα social media προβλέπεται να αυξηθούν κατά 14,9% φέτος, φτάνοντας τα 306,4 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί σε 26,2% όλων των διαφημιστικών δαπανών για το 2025. Η Meta αναμένεται να γνωρίσει αύξηση 14,8%, με την εταιρεία να απορροφά το 60% όλων των διαφημιστικών δαπανών σε κοινωνικά δίκτυα.