WPP Media: Αναβάθμισε τις προβλέψεις για global ad spend
Η WPP Media αναβάθμισε αισθητά τις προβλέψεις της για διαφημιστική ανάπτυξη παγκοσμίως για το 2025 και το 2026, ανατρέποντας τις πιο συγκρατημένες εκτιμήσεις άλλων εταιρειών όπως η Dentsu. Η WPP θεωρεί ότι το 2025 θα είναι «χρονιά δύο ταχυτήτων», καθώς οι ανησυχίες για υψηλούς αμερικανικούς δασμούς, έναν πιθανό εμπορικό πόλεμο ή μια «φούσκα τεχνητής νοημοσύνης» δεν επιβεβαιώθηκαν, ενώ τα μακροοικονομικά θεμελιώδη παραμένουν σταθερά. Η εταιρεία αποδίδει τη βελτίωση του κλίματος στη μειωμένη επίδραση των δασμών και στη συνεχή άνθηση των επενδύσεων στην AI, που δίνουν ώθηση στην αγορά.
Για τις ΗΠΑ, η WPP αναμένει αύξηση 7,4% στη διαφημιστική δαπάνη το 2025 (χωρίς πολιτική διαφήμιση), ενώ η Βόρεια Αμερική διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο παγκοσμίως, σχεδόν 40%. Για το 2026, οι ενδιάμεσες εκλογές αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά την πολιτική διαφήμιση, αγγίζοντας τα 12,3 δισ. δολάρια.
Παράλληλα, η Madison and Wall αναβάθμισε την πρόβλεψή της για την αμερικανική αγορά, προβλέποντας ανάπτυξη 11% το 2025 και 6,6% το 2026 (ή 8,9% με την πολιτική διαφήμιση). Παρότι το 2026 αναμένεται πιο συγκρατημένο, η δυναμική του 2025 φαίνεται ότι θα μεταφερθεί στο πρώτο μισό του έτους πριν αρχίσουν να επιδρούν πολιτικές, γεωπολιτικές και ρυθμιστικές πιέσεις.
