To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Gunn Media 100: Ποιοι ξεχώρισαν στα media

Gunn Media 100: Ποιοι ξεχώρισαν στα media
Οι κορυφαίες καμπάνιες, οι εταιρείες, τα δίκτυα, οι διαφημιζόμενοι και οι holding όμιλοι που βραβεύθηκαν περισσότερο την περασμένη χρονιά όσον αφορά το media planning and buying.  

Eπιμέλεια: ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Το Gunn Report, που αποτελεί πλέον μέρος του WARC, κυκλοφόρησε πρόσφατα τα αποτελέσματα του 2018 Gunn Media 100, μιας παγκόσμιας κατάταξης των πιο βραβευμένων καμπανιών και εταιρειών σε παγκόσμια κλίμακα, με βάση τις επιδόσεις τους σε media διαγωνισμούς σε όλο τον κόσμο. 

Οι κατάλογοι των νικητών με σχεδόν 30 παγκόσμια, περιφερειακά και εθνικά βραβεία μέσων δείχνουν ότι καταγράφονται για να συγκεντρώσουν το Gunn Media 100. Οι κατάλογοι των νικητών με σχεδόν 30 παγκόσμια, περιφερειακά και εθνικά media βραβεία καταγράφονται για να δημιουργήσουν το Gunn Media 100.

Κορυφαία καμπάνια από τη McDonald’s

Η καμπάνια με την υψηλότερη βαθμολογία στο φετινό Gunn Media 100 είναι η "Capacity Based McDelivery" της McDonald's (136,1 πόντοι) που υπέγραψε δημιουργικά η OMD Singapore. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το "Hungerithm" από την MediaCom Melbourne/Clemenger BBDO (131,2 πόντοι), η οποία είδε τη μάρκα γλυκισμάτων Snickers να συνεργάζεται της με τα καταστήματα 7-Eleven στην Αυστραλία για να αυξήσουν τις πωλήσεις και το μερίδιο της κατηγορίας. Η τρίτη θέση ανήκει στην καμπάνια με τίτλο "Reword" για τη Headspace (129,1 πόντοι), που δημιούργησε η Leo Burnett Melbourne/Starcom Melbourne. Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν η καμπάνια «Bachelor of Shaving» που δημιούργησε η MediaCom Mumbai για τη Gilette (122,5 πόντοι) και η «Bradshow Stain» που υπέγραψαν δημιουργικά οι Saatchi & Saatchi New York / Hearts & Science New York για την Tide (106,1 πόντοι). 

Τα βασικά θέματα που ανέδειξε η φετινή έκθεση

Από την ανάδειξη των κορυφαίων καμπανιών σε επίπεδο αριστείας, προέκυψαν τρία θέματα τη φετινή χρονιά:

1) Τα δεδομένα (data) οδηγούν τη σκέψη των νέων media. Η κορυφαία καμπάνια βασίζεται στην έξυπνη χρήση των δεδομένων. Αυτό είναι ένα επαναλαμβανόμενο ζήτημα στις κατατάξεις, καθώς τα brands θέλουν να αξιοποιήσουν πολλαπλές πηγές δεδομένων για να προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

2) Μια στρατηγική που καθοδηγείται από τα events, βοηθά τα brands να ξεχωρίσουν. Καθώς οι μάρκες αγωνίζονται για να ακουστούν σε ένα κατακερματισμένο media τοπίο, επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε «events» όπως το Super Bowl, τα προεδρικά debates των ΗΠΑ και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, που μπορούν να προσελκύσουν πλήθος και ενδιαφέρον από τον Τύπο.

3) Οι εταιρικές συνεργασίες είναι βασικές στη media στρατηγική, που είναι εστιασμένη στους νέους. Οι συνεργασίες με οργανισμούς ή άτομα που φέρουν τη δική τους προσέγγιση είναι πλέον ένα βασικό στοιχείο της media στρατηγικής, ιδιαίτερα για τις μάρκες που απευθύνονται σε νεότερα δημογραφικά στοιχεία.

Πρώτη εταιρικά και δικτυακά η MediaCom

Η MediaCom London βρέθηκε στην πρώτη θέση στην κατάταξη εταιρειών Gunn Media 100 με τέσσερις καμπάνιες της να κατατάσσονται στο top 100:  “Best Day Of My Life” για τη Shell (#6), “Singing Our Way To The Top Of The Box Office” για το Universal Pictures’ Sing (#22), “Missing Type” για τη NHS Blood & Transplant (#30) και “Dark To Light” για τη Gucci Guilty (#77), ενώ συνολικά συγκέντρωσε 317,2 πόντους. Η PHD New York βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με τέσσερις, επίσης, καμπάνιες στο top 100 και βαθμολογία 249 πόντων, ενώ τρίτη ήταν η Minshare από το Μουμπάι, με 235 πόντους συνολικά. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η PHD από τη Σανγκάη της Κίνας με 211,4 πόντους και πέμπτη ήταν η Mindshare από τη Σανγκάη με 197,4 πόντους.  

Η MediaCom (του ομίλου WPP) αποτελεί το κορυφαίο δίκτυο με οκτώ εταιρείες από όλο τον κόσμο - Auckland, Μπογκοτά, Ντίσελντορφ, Λονδίνο, Μουμπάι, Μελβούρνη, Πόλη του Μεξικού και Νέα Υόρκη - να συνεισφέρουν στη συνολική διάκριση του δικτύου, το οποίο συγκέντρωσε 1360,6 πόντους. Η PHD Worldwide (του ομίλου Omnicom) ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 1199,5 πόντους και η OMD Worldwide (του ομίλου Omnicom) στην τρίτη με 1140,8 πόντους. Τέταρτο ήταν το δίκτυο της Mindshare Worldwide (του WPP) με 890,2 πόντους και πέμπτο αυτό της Starcom (του Publicis Groupe) με 761,1 πόντους. 

Η κατάταξη των holding groups

Για πρώτη φορά, το Gunn Media 100 συμπεριέλαβε στην έκδοσή της και μια κατάταξη holding ομίλων. Ο WPP βρέθηκε στην κορυφή, με τρία από τα δίκτυά του - MediaCom, Mindshare Worldwide και Wavemaker - να κατατάσσονται στο top 10, ενώ η συνολική του βαθμολογία ανήλθε στους 3565,4 πόντους. Ακολουθούν οι Omnicom (3326,7) και Interpublic Group (2131,7) σε δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, ενώ την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν οι Publicis Groupe (1597,3) και Dentsu (540,1).  Ο Havas έμεινε στην έκτη θέση με 442 πόντους. 

Στην κατάταξη των μαρκών, η Nike κατέχει την πρώτη θέση, με τέσσερις καμπάνιες στο top 100, όλες προερχόμενες από τις ΗΠΑ και τη συνολική της βαθμολογία να φτάνει στους 297,5 πόντους. Η McDonald's ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 263,7 πόντους, ενώ οι Snickers (227,9) και Dove (204,5) βρίσκονται σε τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Το top 5 συμπληρώνει η τηλεοπτική πλατφόρμα Netflix me 194,5 πόντους, ενώ ο τεχνολογικός κολοσσός Samsung είναι έβδομος, με 136,1 πόντους. 

Κορυφαίος διαφημιζόμενος η Unilever

Η Unilever ξεχωρίζει με σημαντικό περιθώριο από τον δεύτερο, στην κατάταξη των κορυφαίων διαφημιζόμενων, συγκεντρώνοντας 942,7 πόντους. Η Procter & Gamble βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 517,6 πόντους, ενώ και οι δύο κορυφαίοι διαφημιζόμενοι έχουν έξι δικές τους μάρκες να εμφανίζονται στις πρώτες 100 καμπάνιες. Η Mars κατέχει την τρίτη θέση με πέντε καμπάνιες στο top 100 (392,8 πόντους) και το top 5 συμπληρώνουν οι Nike (283,3) και McDonald’s (263,7).  

Γεωγραφικά, τέλος, οι ΗΠΑ κυριαρχούν στις κατατάξεις με 30 καμπάνιες στις πρώτες 100, οι 12 εκ των οποίων βρίσκονται στο top 20. Η χώρα συγκέντρωσε 2841,9 πόντους. Η Βρετανία είναι δεύτερη με 11 καμπάνιες και 1427,5 πόντους, ενώ η Αυστραλία (871,6) και η Ινδία (854,8) ακολουθούν σε τρίτη και τέταρτη θέση. Στην Πέμπτη θέση συναντάμε τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Κίνα είναι έβδομη (656,8), ενώ η Γερμανία βρίσκεται στη 10η θέση (337). Συνολικά, οι χώρες που αντιπροσωπεύονται είναι 24.
TAGS: Gunn Report