To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

WFA: Οι marketers προτιμούν να εργάζονται για επιχειρήσεις με ξεκάθαρο purpose

WFA: Οι marketers προτιμούν να εργάζονται για επιχειρήσεις με ξεκάθαρο purpose

Στα τέλη του περασμένου έτους η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA) διεξήγαγε παγκόσμια έρευνα για τα χαρακτηριστικά εκείνα των εταιριών και των τμημάτων marketing που προσελκύουν τα στελέχη.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με 12 εθνικούς συνδέσμους διαφημιζόμενων σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ).

Στα ερωτήματα απάντησαν 432 marketers από 33 χώρες εργαζόμενοι σε 200 εταιρίες, από 15 διαφορετικούς τομείς. 49% των συμμετεχόντων ήταν από την Ευρώπη, 56% ήταν γυναίκες, 22% εργάζονται στον κλάδο για περισσότερα από 20 χρόνια και 38% 10-20 χρόνια. Στην Ελλάδα, η έρευνα απευθύνθηκε αποκλειστικά σε στελέχη εταιριών – μελών του ΣΔΕ. Συντριπτική ήταν η ανταπόκριση των γυναικών (79% των συμμετεχόντων). Οι συμμετέχοντες εκπροσώπησαν τουλάχιστον 9 διαφορετικούς τομείς δραστηριοποίησης. Το 52% έχει εμπειρία στο marketing 10-20 χρόνια και το 24% περισσότερα από 20 χρόνια.

Βασικό εύρημα της global έρευνας είναι η προτίμηση των marketers να εργάζονται για επιχειρήσεις με ισχυρό και ξεκάθαρο purpose και όραμα και σε τμήματα marketing πελατοκεντρικά σε βαθμό εμμονής

Η έρευνα περιέχει σημαντικά insights για κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι εταιρίες να ευθυγραμμιστούν με τις προτεραιότητες των στελεχών και εντοπίζει τα βασικά χαρακτηριστικά της κουλτούρας αυτού που σήμερα τα στελέχη θεωρούν ελκυστικό τμήμα marketing.

Σταχυολογήσαμε και παραθέτουμε τα βασικότερα ευρήματα της έρευνας τόσο από την ελληνική όσο και από την παγκόσμια αγορά:

-“Ισχυρές μάρκες στο portfolio” ψηφίστηκε ως το #1 χαρακτηριστικό που θα πρέπει να έχει μία εταιρία για να προσελκύσει τους Έλληνες marketers, με #2 το “Ισχυρό και ξεκάθαρο εταιρικό purpose και όραμα” (και στο συνολικό δείγμα αυτά είναι τα top χαρακτηριστικά, αλλά αντίστροφα σε σειρά).

-Το #1 χαρακτηριστικό που θα πρέπει να έχει ένα τμήμα marketing, για να είναι ελκυστικό είναι η έντονη -σε επίπεδο εμμονής- πελατοκεντρική προσέγγιση (τόσο για τους Έλληνες marketers, όσο και στο συνολικό δείγμα).

-Από τα στοιχεία που διαμορφώνουν την κουλτούρα και τον τρόπο δουλειάς του ιδανικού τμήματος marketing, Έλληνες marketers  και συνολικό δείγμα ταυτίζονται όσον αφορά στην προτίμηση (με τα ποσοστά για τους Έλληνες marketers να είναι σε όλα τα στοιχεία λίγο χαμηλότερα, εκτός από το στοιχείο output oriented, που σκοράρει υψηλότερα στην Ελλάδα). Αναλυτικά:

  • Δυναμικό (52% Ελλάδα, 54% συνολικό δείγμα) παρά υπεραναλυτικό
  • Υψηλής ενέργειας (33% Ελλάδα, 39% συνολικό δείγμα) παρά καλοζυγισμένο 
  • Χαλαρό (36% Ελλάδα, 48% συνολικό δείγμα) παρά τυπικό 
  • Επικεντρωμένο στα αποτελέσματα (55% Ελλάδα, 50% συνολικό δείγμα) παρά στις διαδικασίες 
  • Γρήγορο (33% Ελλάδα, 40% συνολικό δείγμα) παρά ακριβές
  • Ευέλικτο (39% Ελλάδα, 51% συνολικό δείγμα) παρά δομημένο
  • Που δίνει ευκαιρίες εσωτερικής εξέλιξης (39% Ελλάδα, 46% συνολικό δείγμα), παρά που αναζητά στελέχη εκτός εταιρείας
  • Που είναι ανοιχτό σε πειραματισμούς (55% Ελλάδα, 64% συνολικό δείγμα), παρά προβλέψιμο 


-Μεγάλη διασπορά παρατηρείται στις εταιρίες που αναφέρονται στην ερώτηση αναφορικά με το τμήμα marketing που συγκεντρώνει τα στοιχεία προτίμησης, τόσο από τους Έλληνες marketers, όσο και στο συνολικό δείγμα. Μόνο τρεις εταιρίες αναφέρθηκαν από τους Έλληνες marketers περισσότερο από μία φορά: Nike, Google και L’ Oreal και μόνο 5 εταιρίες αναφέρθηκαν από περισσότερους από το 5% των συμμετεχόντων στο συνολικό δείγμα: Apple, Unilever, P&G, Nike και Coca-Cola, χωρίς όμως καμία να συγκεντρώνει ποσοστό μεγαλύτερο από 10%.

-Μόνο 7% των ερωτηθέντων (συνολικό δείγμα) ανέφεραν ότι ο νυν εργοδότης / επιχείρηση στην οποία εργάζονται συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά που αναζητούν. 

Η Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου, Νερίνα Κομιώτη δήλωσε σχετικά «Είναι μεγάλη η ικανοποίησή μας από το γεγονός ότι καταφέρνουμε να συμπεριλαμβάνεται η ελληνική αγορά στο μετρήσιμο δείγμα μιας παγκόσμιας έρευνας. Είναι η δεύτερη φορά μέσα σ’ένα χρόνο κι έπεται συνέχεια. Προσωπικά δεν εκπλήσσομαι που βλέπω να αναδύεται και πάλι η σημαντικότητα του purpose, αυτή τη φορά ως κριτήριο επιλογής εταιρίας από τους marketers. Στον ΣΔΕ ξεκινήσαμε να μιλάμε για purpose τo 2013, στο πλαίσιο των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας και σήμερα πια, υπηρετούμε την έννοια του good marketing με όλες μας τις δυνάμεις. To marketing μπορεί να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό, συμβάλλοντας σε έναν καλύτερο κόσμο. Και αυτό είναι μια θαυμάσια πρόκληση για όλους εμάς στην αγορά επικοινωνίας!»

TAGS: WFA